Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
czarne

dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS

Marek Kochan

Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
profesor uczelni w Katedrze Kultury i Mediów

Profil naukowy

Językoznawca, medioznawca. Naukowo zajmuje się językiem komunikacji publicznej, wizerunkiem osób i instytucji, komunikacją kryzysową, językiem biznesu, przemocą językową, perswazją, retoryką i erystyką, narracjami, prowadzeniem debat, postkolonialnymi aspektami dyskursu publicznego i etyką komunikacji.

Prowadził badania naukowe szczególnie z zakresu języka biznesu, sloganów i przemocy w języku. Był członkiem projektu badawczego „Komunikowanie publiczne w Polsce – ujęcie inter- i multidyscyplinarne” realizowane w latach 2013–2017 przez Konsorcjum Naukowe Analiza Dyskursu, a finansowane ze środków MNiSW w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. W latach 2013–2015 kierował projektem badawczo-edukacyjnym Gdańska Akademia Debaty.

Jest autorem książek, rozdziałów w książkach oraz artykułów, m.in.: „Slogany w reklamie i polityce” (Trio, 2002, 2003, 2005, 2007), „Pojedynek na słowa. Techniki erystyczne w publicznych sporach” (Znak, 2005, 2007, 2012), Język a wizerunek polityków, w: „Studia politologiczne” vol. 45, Zarządzanie wizerunkiem w polityce (2017), Od święta demokracji do teleturnieju, w: „20 lat polskich telewizyjnych debat przedwyborczych”, red. A. Budzyńska-Daca (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2016), Retoryka przemocy: nakłanianie i legitymizacja, w: „Studia Slavica” XXIII/2019, Ostrava, s. 53-74, Obraz Polaków w publikacjach portali internetowych, w „Medialne i transmedialne procesy narracyjne w identyfikacji postaw patriotycznych Polaków”, red. M. Kawka, W. Prażuch, P. Płaneta, Wydawnictwo Libron, Kraków 2021, s. 231-250., Toposy tematyczne w sloganach zwycięskich kandydatów w wyborach prezydenckich w Polsce w latach 1990-2015, w: „Dyskursy polityczne w Polsce i w Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne”, red. A Budzyńska-Daca, Warszawa 2022, s. 43-59., Dyskursywna rola elit a kultura języka, w: „Współczesne media 12, Współczesne dyskursy medialne, Lublin 2022, s. 201-215.

Od ponad dwudziestu pięciu lat zajmuje się doradztwem oraz szkoleniami z zakresu komunikacji (w tym komunikacji kryzysowej) i autoprezentacji dla przedsiębiorców, menedżerów, prezesów oraz członków zarządów największych firm i instytucji. Doradza w dziedzinie komunikacji wielu firmom wchodzących na giełdę; pracował przy ponad 75 IPO.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z: retoryki i erystyki, kreowania wizerunku osób i instytucji, językowego wymiaru wizerunku, analizy wizerunku w mediach, komunikacji kryzysowej oraz narracji.

Obszary tematyczne

  • retoryka
  • erystyka
  • wizerunek publiczny
  • komunikacja
  • język
  • narracja
  • debaty
  • postkolonializm
  • etyka komunikacji

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni