logo uswps nazwa 3
Centrum Prasowe

 

Black Week wraz z Black Friday i Cyber Monday to kilka listopadowych dni dużych wyprzedaży, które rozpoczynają sezon przedświątecznych promocji. Warto zastanowić się, jakie psychologiczne mechanizmy działają na nas w tym szczególnym czasie i czy inflacja przeszkodzi nam w zakupach. Psycholożka biznesu, prof. Alicja Grochowska z Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, opowiada również o tym, co zrobić, aby nie wpaść w pułapkę (pozornie) niskich cen.

pobierz pakiet 2

 

Już samo słowo WYPRZEDAŻ może działać jak bodziec wyzwalający instynkt łowczy. To bodziec, który zapowiada jakąś nagrodę. Wcześniej nauczyliśmy się, że gdy pojawia się słowo wyprzedaż, najczęściej podkreślone na czerwono, to jest szansa, że coś uda nam się zdobyć, upolować, że spotka nas jakaś nagroda. Już na sam widok tego słowa możemy zareagować silną chęcią pójścia do sklepu.

prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu, Uniwersytet SWPS w Poznaniu

 

Materiały Audio

Dlaczego niektórzy tak łatwo ulegają promocjom?

Pobierz plik MP3

Jakie mechanizmy psychologiczne działają na nas w czasie promocji?

Pobierz plik MP3

Instynkt łowczy podczas Black Friday

Pobierz plik MP3

Jak oddziałuje na nas wyraz WYPRZEDAŻ?

Pobierz plik MP3

 

 

 

Jak inflacja i wysokie ceny wpłyną na zainteresowanie Black Friday?

Pobierz plik MP3

Czy Black Friday poprawi nam nastrój w dobie inflacji?

Pobierz plik MP3

Czemu czasem nabieramy się na (pozorne) okazje?

Pobierz plik MP3

Kiedy wpadamy w pułapkę niskich cen?

Pobierz plik MP3

Co robić, żeby nie poddać się wyprzedażom i (pozornie) niskim cenom?

Pobierz plik MP3

 

 

Strona rekomendowana przez: nauka w polsce  Patronat: mnisw  Należymy do: promeuprio