Metody pracy w Liceum Da Vinci docenione przez ekspertów
Tym razem uznanie zdobyła dr Ewelina Czujko-Moszyk, która na w swojej pracy nauczycielskiej promuje edukację demokratyczną poprzez udział swoich uczniów w debatach oksfordzkich na poziome międzyszkolnym i międzynarodowym. Młodzież z różnych szkół i krajów spotyka się i debatuje na ważne dla nich tematy, starając się znaleźć odpowiedź na problemy współczesnego świata. Drugi obszar jej działalności, który został doceniony to prowadzenie zajęć metodą Design Thinking w ramach profilu o tej samej nazwie.
Edukacja demokratyczna kształtuje zdolność do krytycznego myślenia, refleksyjności, konstruktywnego uczestniczenia w debatach oraz tolerancji wobec pluralizmu opinii i poglądów.
Jej praca został doceniona i opisana przez prof. Danutę Michałowską z Uniwersytety im A. Mickiewicza w publikacji „Ideologie nieautorytarne – rozwój jednostki a edukacja demokratyczna”.