logo uswps nazwa 3

Skandynawski Tydzień Kariery

 

2226 listopada 2021 r.
online

Stabilne zatrudnienie, wysokie zarobki, stawianie na kulturę pracy i work-life balance – tym wyróżnia się praca w skandynawskich firmach. Warto zatem lepiej poznać, co mają do zaoferowania pracodawcy z Danii, Szwecji i Norwegii na współczesnym zmieniającym się rynku zawodowym.

Wszystkich studentów i absolwentów Uniwersytetu SWPS zapraszamy do udziału w organizowanym przez Biuro Karier naszej uczelni 4. Skandynawskim Tygodniu Kariery, który będzie okazją do nawiązania wzajemnych relacji przez studentów i absolwentów naszej uczelni oraz pracodawców poszukujących kandydatów posiadających kompetencje językowe.

Wydarzenie odbędzie się w formule online, a jego szczegółowy program podamy już wkrótce.

 

Dlaczego warto?

Festiwal jest odpowiedzią na potrzebę budowania wspólnej przestrzeni dla kandydatów i kandydatek do pracy oraz pracodawców ze Skandynawii. Stawianie na rozwój pasji pracowników, częsty kontakt z naturą, krótsze godziny pracy – to elementy, które wyróżniają skandynawską kulturę organizacyjną i które pozytywnie wpływają na dobrostan pracowników. W pandemii, w dobie zmian, które trudno przewidzieć, troska o kondycję psychiczną pracowników jest podstawą.

Praca zdalna oraz niepewność warunków zatrudnienia stały się częścią „nowej normalności”. Ta sytuacja wielu z nas przypomniała o tym, jak ważne jest dbanie o równowagę pomiędzy czasem na pracę i czasem wolnym. Szczególnie wtedy, gdy wykonywanie jej oraz odpoczywanie odbywa się w tej samej przestrzeni.

Skandynawscy pracownicy wskazywani są jako ci najbardziej usatysfakcjonowani z życia oraz zachowujący równowagę pomiędzy pracą i życiem prywatnym. Co wpływa na to zadowolenie? W jaki sposób dbać o dobrostan pracownika w warunkach pracy zdalnej?

Tygodniowy wymiar czasu pracy w Skandynawii jest krótszy od typowego 40-godzinnego tygodnia pracy w Polsce. Takie podejście do pracy sprzyja szczęściu pracowników oraz dbaniu o ich dobrostan. Zatrudnieni mają więcej czasu dla rodziny, na odpoczynek i pasje, dzięki czemu w pracy są bardziej efektywni. Różnica dotyczy również popularności zatrudnienia w niepełnym wymiarze etatu. W Danii, Szwecji i Norwegii ok. 20 proc. pracowników jest zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin. Co więcej, często proponuje się elastyczne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy.

Program

22.11.2021 PONIEDZIAŁEK

  • 9.00–10.30 – Pracownik XXI wieku. Jak reagować na zmiany na rynku pracy?
    Anna Makowska, Maria Świerzewska, SEB
  • 11.00–12.30 – Czy student potrzebuje profilu na LinkedIn?
    Ula Osipuk, Martyna Kocot, Philips
  • 13.00–14.30 – Kultura włączająca w pracy – rozumiem i wspieram
    Szymon Chmielewski, Kamil Kuhr, Koło Naukowe My Gender, Uniwersytet SWPS
  • 15.00–16.30 Financial & Company News, Thomson Reuters
    Anna Jaworska-Guidotti, Thomson Reuters
  • 17.00–18.30 – Jak uczyć szwedzkiego w Szwecji?
    Sylwia Szczepanek, nauczycielka języka szwedzkiego mieszkająca w Szwecji, absolwentka Uniwersytetu SWPS

23.11.2021 WTOREK

  • 9.00–10.30 – Busting myths about working in an insurance brokerage operations centre. Facts about European Business Support Centers (EBSC)
    Marta Steer, Marsh EBSC
  • 11.00–12.30 – What do you need to know before going for a job interview at Schneider Electric – Tips + Q&A
    Martyna Musiał, Patrycja Buszyniewicz, Schneider Electric
  • 13.00–14.30 – Do incredible things! Career paths with Scandinavian languages at Accenture
    Agata Bartoszewicz, Dominika Bazyluk, Accenture
  • 19.00–20.30 – Dlaczego aplikowanie o pracę na Wyspach Owczych nie jest najlepszym pomysłem
    Kinga Eysturland, Sp/f Eysturland

24.11.2021 ŚRODA

  • 8.30–9.00 – Promoting Norwegian Culture in the World. How does the Norwegian Embassy work with Cultural Diplomacy – promoting the country’s culture abroad?
    Royal Norwegian Embassy in Warsaw
  • 9.00–10.30 – Rock the recruitment process – how to convince recruiters and get a dream job
    Martyna Sikorska, Accenture
  • 11.00–12.30 – Jak zostać dobrym lektorem norweskiego online?
    Zuzanna Szczepańska, Szkoła Języka Norweskiego Zoozanko
  • 13.00–14.30 – What is a Shared Service Center (SSC)? Opportunities to grow and develop on the SSC market
    Monika Cichosz, Patrycja Blencka, Arla Foods GSS
  • 15.00–16.30 – Learn about education and career paths of SWPS University Graduates!
    Margarita Kurylko, Schneider Electric
  • 17.00–18.30 – Pierwsze kroki (zawodowe) w Norwegii: jak szukać pracy i na co warto się przygotować?
    Angelika Kubaj, Marsh

25.11.2021 CZWARTEK

  • 9.00–10.30 – W jedności siła – o wsparciu na emigracji
    Sylwia Balawender, Katarzyna Karp, Stowarzyszenie Razem
  • 11.00–12.30 – Scandinavian work culture – the secrets of work and life satisfaction
    Monika Lange, Kinga Urban, Arla Foods GSS
  • 13.00–14.30 – Z Polski na Uniwersytet w Oslo
    dr Piotr Garbacz, Uniwersytet w Oslo
  • 19.00–20.30 – Praca w IKEA znaczy więcej
    Małgorzata Fąfara, IKEA

26.11.2021 PIĄTEK

  • 9.00–10.30 – Find yourself in business
    Ula Osipuk, Martyna Kocot, Wiktoria Rymarczyk, Michał Grzybowski, Philips
  • 11.00–12.30 – Dobry sen jest lepszy niż poranna kawa – jak spać, żeby wstać z energią i motywacją (wydarzenie dla firm)
    Karolina Stępień-Cach, Kinga Gajewska, Fundacja Inteligentny Trening 2.0
  • 13.00–14.30 – How to work in an international environment and become the right person at the right place?
    Agata Gawrych, Nordea
  • 15.00–16.00 Language student – Don’t forget you are a communication expert
    Michelle Uller, University of Oslo, SWPS University
  • 17.00–18.30 – Poznaj podróż Michała Piotrowskiego od skandynawistyki i fandomu ABBA w Polsce do kariery aktora i promotora polskiej kultury w Szwecji
    Michał Piotrowski, aktor, tłumacz, menadżer projektów kulturalnych, absolwent skandynawistyki na UAM w Poznaniu; Kaja Nowakiewicz, Milena Kornas, Uniwersytet SWPS

***

To już za nami:
Zobacz Skandynawski Tydzień Kariery 2020 na Facebooku »

Zostań partnerem wydarzenia!

Oferta dla firm

Pracodawco, jeżeli chcesz współtworzyć z nami Skandynawski Tydzień Kariery  zapraszamy! 

Skorzystaj z możliwości zaprezentowania swojej firmy przyszłym kandydatom do pracy przez:

  • organizację dnia otwartego online,
  • wzięcie udziału w moderowanej rozmowie online z grupą studentów, 
  • prowadzenie warsztatu online,
  • przesłanie newslettera z aktualnymi ofertami pracy,
  • fundowanie nagród dla najaktywniejszych uczestników Tygodnia,
  • dzielenie się wiedzą z innymi praktykami biznesu.

 

Wydarzenie odbędzie się w formie online w usłudze Google Meets lub za pośrednictwem innego narzędzia zaproponowanego przez partnera.

Profil kandydata z Uniwersytetu SWPS

Na Uniwersytecie SWPS kształcimy przyszłych pracowników zespołów zajmujących się: rekrutacją, rozwojem pracowników, obsługą klienta, budowaniem komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, prowadzeniem kampanii w mediach społecznościowych, budowaniem i rozwijaniem marek, redakcją i tłumaczeniem tekstów. Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS już w trakcie studiów podejmują liczne aktywności mające na celu rozwój kluczowych umiejętności zawodowych. Działają w kołach naukowych, podejmują aktywności na rzecz społeczności lokalnych czy realizują prace projektowe w firm partnerskich, bazując na ich realnych potrzebach. 

Nasi studenci realizują kierunki studiów, które odpowiadają na bieżące zapotrzebowanie pracodawców i rynku pracy. Nasz student/absolwent posiada:

  • kompetencje językowe: angielski, norweski, szwedzki, chiński, włoski, hiszpański,
  • kompetencje społeczne: współpraca i komunikacja w zespole, 
  • kompetencje zawodowe: np. kreatywne pisanie, praca projektowa.

Rekrutujesz? Poznaj kompetencje naszych absolwentów!

Profil pracodawcy

Pracodawca biorący udział w wydarzeniu mają okazję spotkać osoby, które aktywnie poszukują swojej drogi zawodowej. Zarządzanie zespołem pracowników w dobie pandemii dla większości pracodawców jest ogromnym wyzwaniem, dlatego warto to robić efektywnie.

Organizacje biorące udział w wydarzeniu wyróżniają się np. modelem zarządzania, który stawia na dbanie o dobrostan pracowników, zarządzanie różnorodnością, zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczną. Ponadto, te firmy są świadome, jak ważne jest kreowanie zespołów opartych na rozwoju potencjału i talentów pracowników – osób usatysfakcjonowanych, skutecznych i odnoszących sukcesy.

Chcę zgłosić firmę

Organizatorzy

Patronat


Zobacz poprzednie edycje

myFlickr

flickr icon 0 Więcej zdjęć na Flickr »

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia