Dlaczego grafika użytkowa nie powinna być definiowana tylko przez pryzmat użytkowości? Jak współcześnie można zdefiniować przestrzeń takiej grafiki? Kim jest artysta-rzemieślnik?
Zapraszamy na spotkanie z prof. Jackiem Joostberensem z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, który opowie o sztukach pięknych, użytkowych oraz sztuce plakatu. Rozmowę poprowadzi Natalia Bienias (Zebza).
Spotkanie jest realizowane na żywo – każda osoba uczestnicząca może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny, obowiązują zapisy.
Gość
Jacek
Joostberens
doktor habilitowany sztuk plastycznych, profesor w Katedrze Grafiki Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, kierownik Studiów Podyplomowych kierunku Grafika na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej. Prowadzi pracownię rysunku, druku wypukłego, typografii, projektowania graficznego i fotografii. Zajmuje się grafiką artystyczną i projektową, scenografią, fotografią, wystawiennictwem, doradztwem. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków, Stowarzyszenia Chorzowskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie. Inicjator i wieloletni juror ogólnopolskiego konkursu fotograficznego „Obiektywnie Śląskie”. Jego prace znajdują się w kolekcjach prywatnych i instytucjach muzealnych. Brał udział w ponad 22 wystawach indywidualnych i ponad 150 wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą.
Prowadząca
Natalia
Bienias (Zebza)
projektantka działająca w obszarze digital od 2008 roku. Absolwentka Grafiki na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i UXD na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Head of Design w Mobee Dick. Doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych, software house’ach, startupach, dużych i małych firmach. W codziennej pracy układa, organizuje treści i upraszcza najdziwniejsze interfejsy. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTube poświęcony nauce projektowania i grafice – by Zebza. Realizowała projekty m.in. dla takich klientów jak: Diebold Nixdorf, Banque Saudi Fransi, Envelo Bank, Sante, OEX Business Services, eSky, MNiSW, Bridgestone. Interesuje się psychologią poznawczą, nowymi technologiami i ich wpływem na nasze życie.