O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na jego temat skupione są na perspektywie historycznej i odnoszą się do tego, „co było”. Niewątpliwie od czasu formowania się polskiej szkoły plakatu, czyli lat 60., zaszło wiele zmian związanych z kontekstem polityczno-społecznym czy technologicznym. Warto więc zastanowić się, jak dziś wygląda projektowanie plakatu i co sprawia, że jest dobrze zaprojektowany.

Podczas trzeciego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa Mateusz Antczak z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS wraz z projektantką grafiki użytkowej Weroniką Bielawską poszukają odpowiedzi na takie pytania, jak: czym dzisiaj jest plakat i jakie pełni funkcje? Jak wyglądają różne procesy kreowania plakatu? Jak może on funkcjonować w rzeczywistości online? Co stanowi o tym, że plakat jest dobry? W końcu – jak taki plakat zaprojektować? 

Spotkanie jest realizowane na żywo – każda osoba uczestnicząca może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny, obowiązują zapisy.

16 września 2020 r.
18.00
online

Dobry Design Działa

To już trzeci webinar z cyklu Dobry Design Działa. Podczas spotkań Mateusz Antczak opowiada o roli projektanta w różnych rodzajach projektów. Poruszanych jest wiele kwestii związanych z projektowaniem graficznym, np.:

  • Na czym się skupić, projektując logo?
  • Do czego wykorzystać plakat?
  • Dlaczego typografia jest ważna?

Ekspertka

258 BielawskaWeronika
Bielawska

projektantka grafiki użytkowej, ilustratorka. Absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej; najczęściej tworzy ilustracje, plakaty, wlepki i identyfikacje wizualne. W swoich realizacjach porusza tematy kulturalne, społeczne oraz polityczne.

Prowadzący

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia