Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy na podstawie wyglądu opakowania. To dowód tego, jak ważna w kontekście strategii produktu jest jego forma. Projektowaniu opakowań i etykiet towarzyszy wiele wyzwań. Należy odpowiednio zarządzić informacją, kompozycją, materiałem czy znakiem, by efekt końcowy przykuł uwagę klientów. Wiedzą o tym Studenci kierunku Grafika Uniwersytetu SWPS, którzy na kreatywny warsztat wzięli etykiety win. Dzięki współpracy z polskimi winnicami mogą przełożyć zdobytą wiedzę na rzeczywiste projekty kreatywnych opakowań. Na co należy zwracać uwagę, projektując etykietę wina? Do czego warto się odnosić? O jakich kwestiach powinni pamiętać projektanci? Jak wygląda proces twórczy? Na te i inne pytania odpowiedzą goście webinaru: Jan Andrzejewski, współwłaściciel wrocławskiej firmy Ars Vini i entuzjasta projektowania oraz dr Mariusz Wszołek, komunikolog zajmujący się głównie algorytmizacją procesów projektowych, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Rozmowę prowadzi Mateusz Antczak z Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Spotkanie jest realizowane na żywo – każda uczestnicząca osoba może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:
Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Dowiedz się więcej o naszych studiach dla designerów i projektantów graficznych: Grafika na Uniwersytecie SWPS »
Gość
Jan
Andrzejewski
Od lat jest związany z gościnnością i gastronomią. Importer wina, współwłaściciel Wrocławskiej firmy Ars Vini. Entuzjasta projektowania, zwłaszcza komunikacji oraz procesów. Absolwent Court of Master Sommeliers (CMS) oraz Wine and Spirit Education Trust (WSET).
Gość
dr Mariusz
Wszołek
Komunikolog zajmujący się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.
Prowadzący
Mateusz
Antczak
Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Anna Marszałek-Głowacka
e-mail: [email protected]