Oblicza projektowania to niedeklaratywny dowód na to, że zmienia się społeczna rola projektanta. Już nie chodzi o twórcę/ wytwórcę. Współcześnie potrzebni są kompetentni projektanci, którzy potrafią animować i moderować procesy zorientowane na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu rozwiązań prostych w użyciu. Podczas wydarzenia porozmawiamy o formie, roślinach, akcesoriach do makijażu, gotowaniu..., a wszystko to w kontekście grafiki, bowiem organizatorem spotkania jest właśnie Katedra Grafiki Uniwersytetu SWPS. 

Odbywa się w ramach nowej odsłony projektu Strefa Designu Uniwersytetu SWPS.

7 czerwca 2019 r.
17.00-19.00
Wrocław

Main Event. Oblicza Projektowania

W ramach Main Event pokazujemy różne oblicza projektowania, udowadniając przy tym, że studia z projektowania graficznego nie muszą zamykać się w sztywnych ramach kompozycji graficznej, typografii czy technik wizualizacji. Na naszych studiach można robić rzeczy nieoczywiste, eksperymentalne, a przede wszystkim ciekawe, jeśli ktoś jest ciekawy (choćby świata).

Dowodem na to, że po grafice nie trzeba być grafikiem są nasi absolwenci, którzy robią rzeczy, na które sami nigdy byśmy nie wpadli. Gotują, uprawiają rośliny, produkują przybory kosmetyczne – wszystko to jednak widać – ktoś to musiał zaprojektować.

Zespół niejedno ma imię... | godz. 17.00-17.20 | Filip Susmanek

Czym jest praca zespołowa? Z jakich składa się elementów i na co warto zwrócić uwagę w procesie budowania zespołu i pracy projektowej? Omówione zostaną trzy perspektyw: praca w zespole projektowym, współpraca zespołu z klientem, współpraca z innymi zespołami. O tym wszystkim, w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas pracy we własnym studiu projektowym, opowie Filip Susmanek.

258 Filip Susmanek

Filip Susmanek – absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu SWPS, jeden z założycieli Studia Formatyw. Zawodowo – projektant, grafik, fotograf. Prywatnie – fan czarno-białych skarpetek i amator gier planszowych, ale tylko tych, w których ma szansę na zwycięstwo. Przyjaciel wyrównywania, wróg wiszących spójników. Jego wymarzone miejsce do życia to Miasteczko Twin Peaks.

 

Zrobiłyśmy to przypadkiem | godz. 17.20-17.40 | Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko

Droga od projektowania do zazieleniania świata, czyli jak zbudować własny biznes, markę i konsekwentnie realizować przyjęte założenia. Czy da się stworzyć markę podczas jednego spaceru? Jakie etapy trzeba przejść od wizji do jej realizacji? Czy relacja jaką jest przyjaźń sprzyja czy jest przeszkodą w tworzeniu wspólnej inicjatywy? Te i inne tematy podczas swojego wystąpienia poruszą Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko, twórczynie projektu Rośliny.

258 Weronika Muszkieta Aleksandra Sienko

Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko – „Rośliny” to projekt, który wyrósł z połączenia przyjaźni, pasji do roślin, ruchu i fotografii. Autorkami tej zielonej inicjatywy jesteśmy my, czyli Ola i Weronika. Od 2016 aktywnie zazieleniamy, żyjemy zielenią i wypełniamy nią życie człowieka. Oto dowód

 

Będąc projektantem, musisz (w pewnym sensie) znać się na wszystkim | godz. 17.40-18.00 | Przemysław Antas

Na czym polega praca projektanta i jakie elementy się na nią składają? Jak szerokie muszą być jego kompetencje? O procesie projektowym, którego finalny, wizualny efekt jest efektem wiedzy jaką projektant musiał pozyskać i filtrowania jej względem własnych spostrzeżeń i przemyśleń w danym obszarze. A każdy projekt/ każdy klient wiele uczy i poszerza horyzonty poznawcze, pomaga w zrozumieniu funkcjonowania otoczenia. O wszystkim tym opowie Przemysław Antas, oczywiście w oparciu o własne doświadczenia i projekty.

258 Przemyslaw Antas

Przemysław Antas – doświadczenie praktyczne zdobywał jeszcze w trakcie trwania studiów zakładając własne studio projektowe, a także współpracując z warszawską Agencją Consultingową R4S oraz wrocławską Agencją PR – Prospect PR, odkrywając tym samym wiele ciekawych przestrzeni projektowych, których wcześniej nie odważyłby się zagłębiać (np. sektor polityczny). Na przestrzeni lat realizował wiele zróżnicowanych projektów, od startupów i projektowania identyfikacji dla małych podmiotów, jak i dużych klientów korporacyjnych. W dniu dzisiejszym realizuje projekty w studio, stale nawiązuje współpracę z innymi absolwentami Grafiki na Uniwersytecie SWPS.

 

Jak studiować Grafikę, nie chcąc zostać grafikiem | godz. 18.00-18.20 | Adrianna Czerkawska

Czy można studiować grafikę, nie chcąc zostać grafikiem, a za to z myślą o zbudowaniu własnej marki produktowej? Zróżnicowane kompetencje zdobyte podczas studiowania, dają mnóstwo możliwości do wykorzystania. Połączenie umiejętności z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej oraz kreowania marki dają solidne podstawy do stworzenia przemyślnego i spójnego brandu. O tym, jak dziś poza tworzeniem produktu, czerpie się ogromną radość z samodzielnego budowania tożsamości marki, opowie Adrianna Czerkawska.

258 Adrianna Czerkawska

Adrianna Czerkawska – absolwentka grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Zawodowy związek z projektowaniem spowodował, że w swojej pacy poszukuje przemyślanych i funkcjonalnych form, zaś zamiłowanie do obróbki drewna wpajane od najmłodszych lat jest podstawą rzemieślniczej precyzji. Marka, którą stworzyła, specjalizuje się w drewnianych akcesoriach do codziennej pielęgnacji ciała, kontynuując tym samym tradycję polskiego rzemiosła w myśl nowoczesnego wzornictwa.

 

Obraziłem się na reklamę | godz. 18.20-18.40 | Igor Dąbrowski

W jaki sposób od projektowania reklam dojść do gotowania? Igor Dąbrowski opowie o swoich doświadczeniach zawodowych po studiach, o pracy w agencji i tworzeniu dużych projektów reklamowych. A także o świadomej rezygnacji z promowania marek i produktów, często niepotrzebnych i szkodliwych dla odbiorców reklam, na rzecz budowania własnego konceptu kulinarnego. Odpowie również na pytanie: co wspólnego z tym, gdzie jest i co robi, ma Wojciech Cejrowski, napoje energetyczne i czysta wódka?

258 Igor Dabrowski

Igor Dąbrowski – absolwent grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Współpracował przy projektach reklam dla największych polskich i zagranicznych marek. Aktualnie stara się karmić ludzi, prowadząc własny koncept kulinarny Kocharz

 

Dlaczego warto być dzieckiem? | godz. 18.40-19.00 | Mateusz Antczak

Codziennie w naszym życiu doświadczamy różnych decyzji projektowych i sami takie podejmujemy. O projektowaniu mówi się jako o potężnym narzędziu zmian naszego świata i tym samym życia. Czym jest to projektowanie? Czym powinno być? Jak wykorzystywać wewnętrzne dziecko do badania i projektowania komunikacji? O tym wszystkim opowie Mateusz Antczak, projektant komunikacji.

258 Mateusz Antczak 1

Mateusz Antczak – na co dzień pomagam firmom w znalezieniu ich własnego języka i uczę jak dobrze go wykorzystywać. Swoją pracę zawodową realizuje w ramach własnego studia projektowego, skupionego na badaniu, projektowaniu oraz wdrażaniu programów brandingowych organizacji.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia