BLOGOSFERA

  • Przyszłość i wyzwania UX

    Jakie wyzwania stoją przed projektowaniem UX i jak zapowiada się jego przyszłość? Jakie perspektywy czekają UX designerów na przestrzeni kilkunastu najbliższych lat? Czy w przyszłości mogą ich zastąpić maszyny i sztuczna inteligencja? Jakie kompetencje będą szczególnie przydatne w pracy UX designera w najbliższych latach? O tym wszystkim rozmawiamy z Hubertem Anyżewskim, twórcą i kierownikiem studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Przyszłość to śmieci – A. Pięta

    Czy słyszeliście o firmie Ecoalf? Widzieliście ich produkty w wielkich modowych sieciówkach? Ecoalf to firma, która ze śmieci robi świetne jakościowo ubrania i jest jedną z nielicznych, które dbają o planetę. Do produkcji koszulki wykorzystuje się dwuletni zapas wody pitnej, a branża mody wytwarza co roku więcej CO2 niż wszystkie linie lotnicze świata.

  • Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np. do poznania potrzeb odbiorców danego produktu, w pracy zespołowej czy rozmowach z klientem? W jaki sposób psychologia pomaga uniknąć uproszczeń i błędów poznawczych podczas projektowania? Między innymi na te pytania w rozmowie z Natalią Bienias (by Zebza) odpowiada Piotr Marszałkowski – Lead UX Designer & Product Designer.

  • Rzecz o złożoności projektowania komunikacji

    Charles Eames zapytany o to, jakie są granice projektowania, odpowiedział, że są one wyznaczane przez granice problemów, które w ramach praktyki designu stają się przedmiotem diagnozy i rozwiązywania. Dokładnie taka konstatacja jest dla autora artykułu punktem wyjścia w przypadku próby opisu communication design, które coraz powszechniej zaczyna być stosowane w formie agregatora różnych podejść i dyscyplin projektowania.

  • Rzemiosło. Przesyt i tęsknota – Agata Kiedrowicz

    Żyjemy w epoce przesytu i tęsknot. W czasach nadprodukcji na nowo definiujemy więzi z przedmiotami, ludźmi i otoczeniem, szukając jakości i piękna.

  • Service design: o strategicznym podejściu do projektowania usług – Joanna Burska-Kopczyk i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektowanie usług to niewidzialny desing? Jak łączy się ono z komunikacją wizualną/grafiką? Czy edukację powinniśmy traktować jako usługę i świadomie podchodzić do jej tworzenia? Jakie usługi powstają dziś w związku z pandemią koronawirusa? O strategicznym podejściu do projektowania rozmawiają Joanna Burska-Kopczyk z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu oraz Natalia Bienias (Zebza). https://podcasts.

  • Społeczne efekty zaprojektowanej przyszłości – dr Konrad Maj

    Komunikacja między ludźmi stała się powierzchowna, skrótowa i asynchroniczna. Jesteśmy zdekoncentrowani i podlegamy nieustannej kontroli przez urządzenia połączone z internetem.

  • Strategia w UX. Jak połączyć biznes z projektowaniem UX?

    Kluczowym etapem w procesie projektowym jest połączenie strategii biznesowej z projektowaniem UX. Dlaczego jest to tak ważne? Czy UX jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu biznesowego? Jak znaleźć wspólny punkt między biznesem a User Experience? Jak projektować usługi? Czym jest Business Model Canvas i jak go używać w ustalaniu strategii UX? W jaki sposób ustalać Value Proposition? Czy są sposoby na dobrze zaprojektowaną ścieżkę konsumenta? O tym wszystkim Natalia Bienias (by Zebza) rozmawia z Tomaszem Skórskim – Digital Products and Architecture Managerem w firmie Inter Cars S.

  • Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

    Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini wsparli polskich przedsiębiorców i współpracowali z polskimi winnicami. Stworzyli serię projektów opakowań i etykiet win.

  • Tego nie rób! Jak nie projektować UX? (podcast)

    Stworzenie dobrego UX wiąże się przede wszystkim z koncentracją na potrzebach użytkownika. Tworząc projekt strony warto przyjmować jego perspektywę.

  • Teoria i praktyka projektowania komunikacji

    Współczesne projektowanie ma niezwykle szerokie zastosowanie. Polega na rozwiązywaniu problemów przez ich diagnozowanie i dostarczanie prostych do zastosowania rozwiązań.

  • Testy z użytkownikami w metodykach zwinnych – kiedy, jak i po co? (podcast)

    W jaki sposób możemy przetestować użyteczność rozwiązania i na jakim etapie to robić? Jakie wyzwania stoją przed organizacją testów z użytkownikami, w projektach prowadzonych w zwinnych metodykach? O czym warto pamiętać, gdy zabieramy się do planowania takich testów? O tych i wielu innych kwestiach rozmawiamy z Teresą Bartoszewicz, która działa w branży UX od 2008 roku, specjalizuje się w badaniach i consultingu oraz jest wykładowcznią na Uniwersytecie SWPS. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Tworzenie logo – o procesie projektowym

    Choć logo jest zazwyczaj bardzo prostą wizualnie formą, sam proces jego projektowania jest dużo bardziej skomplikowany. Wykreowanie znaczenia znaku identyfikacyjnego to nierzadko wyjątkowe wyzwanie.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia