LEGO to więcej niż klocki, dla wielu ludzi na całym świecie to międzypokoleniowy kod oznaczający inspirującą zabawę. I co najważniejsze – zabawę nie tylko dla dzieci. Z setek kolorowych elementów powstają przecież także kopie skomplikowanych form budowlanych, modele nowoczesnych samolotów, statki kosmiczne czy nawet całe miasta. Z pewnością dobrze bawią się przy tym ci, którzy podejmują „budowlane” wyzwanie, a jak jest z samymi projektantami?

Jak projektuje się przedmioty służące rozrywce? W jaki sposób bada się grupę docelową i sam produkt? Czy zabawa może pomóc w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata i wprowadzaniu innowacji? I czy w dobie kryzysu klimatycznego wciąż potrzebujemy plastikowych zabawek? O tym wszystkim opowie Ola Mirecka, polska projektantka, która od 2014 roku tworzy produkty m.in. dla The LEGO Group. Ola będzie miała także okazje przybliżyć swoje doświadczenia z programu Lego masters i powiedzieć o źródłach swoich twórczych inspiracji. Rozmowę poprowadzi Innovation Designer Agata Bisping.

Spotkanie jest realizowane na żywo – każda uczestnicząca osoba może zadawać pytania. Udział jest bezpłatny.

21 września 2023 r.
18.00
online
 

 

Gościni

Ola MireckaOla Mirecka

Polska projektantka mieszkająca w Danii, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2010) i Royal College of Art w Londynie (2012). Od 2014 roku projektuje produkty dla The LEGO Group. Prowadzi również własne studio projektowe, w którym tworzy obiekty i doświadczenia często łączące tradycyjne rzemiosło z nowymi technologiami. Poprzez eksperymentalne i interaktywne procesy bada, w jaki sposób zabawa może być wykorzystana jako narzędzie innowacji i jak może pomóc w rozwiązywaniu problemów dzisiejszego świata.

Prowadząca

Agata BispingAgata Bisping

Projektantka usług / badaczka w Greenhat Innovation, gdzie realizuje projekty dla biznesu (10Clouds, LPP, Siemens, DELL, 7R, X-Lander) i instytucji ​(m.in. w projekcie opracowania kierunków strategicznych rozwoju Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot, miasta Wrocław czy MGW ​w Zabrzu).​ Doświadczenie w łączeniu wielu elementów w praktyczne rozwiązania zdobywała pracując w branżach kreatywnych, współtworząc Krakowski Festiwal Filmowy czy Festiwal Off Camera. Była producentem kreatywnym i programerem konferencji Element Urban Talks - ​ o zrównoważonym projektowaniu miast.​ Prowadzi podcasty i webinary w Strefie Designu Uniwersytetu SWPS oraz autorski projekt Greenhat i 360Inspiration – FutureS Thinking Podcast, w którym rozmawia z gośćmi z całego świata o tym, jak projektować przyszłość. ​ Redaktor prowadząca najnowszej książki Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja PROTOTYPING 2040 – The FutureS Thinking Book. Absolwentka studiów podyplomowych Projektowanie przyszłości na Uniwersytecie SWPS. Wykładowczyni na studiach podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH w Krakowie.

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: [email protected]

Archiwum wydarzeń

17. 10. 2024
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich_zapowiedz.jpg
online

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (zapowiedź)

04. 10. 2024
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (zapowiedź)

10. 05. 2024
images/SD_Photo_Summit_Day_2024._Patronat_Strefy_Designu_Uniwersytetu_SWPS.jpg

Photo Summit Day 2024. Patronat Strefy Designu Uniwersytetu SWPS

05. 02. 2024
images/ST_Budowanie_unikalnej_marki_czyli_jak_zdobyc_serca_odbiorcow_webinar.jpg

Budowanie unikalnej marki, czyli jak zdobyć serca odbiorców (webinar)

08. 01. 2024
images/SD_Jak_planowac_prace_i_zarzadzac_swoimi_projektami_webinar.jpg

Jak planować pracę i zarządzać swoimi projektami? (webinar)

08. 12. 2023
images/SD_Kreatywnosc_na_zakrecie__zarzadzanie_czasem_i_intuicja_w_projektowaniu_webinar.jpg

Kreatywność na zakręcie – zarządzanie czasem i intuicją w projektowaniu (webinar)

05. 12. 2023
images/SD_Swiateczne_reklamy_czyli_jakie_marki_znajdziemy_pod_choinka_webinar.jpg

Świąteczne reklamy, czyli jakie marki znajdziemy pod choinką? (webinar)

04. 12. 2023
images/SD_Encyklopedia_Tytusa_w_innowacyjnej_formie_-_oczami_projektantow_webinar.jpg

Encyklopedia Tytusa w innowacyjnej formie - oczami projektantów (webinar)

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia