Blog Strefy Kultur
Ruszyła rekrutacja na studia z obszaru kultury, filologii i komunikacji 2023/2024
Na czym polega współczesne dziennikarstwo? Jak skutecznie projektować komunikację, branding i marketing wizualny? Jak zawodowo wykorzystać doskonałą znajomość języka obcego oraz wiedzę o kulturze, literaturze i życiu społecznym? Jeśli interesujesz się zjawiskami społecznymi, nowymi technologiami w kontekście kulturoznawczym, lubisz poznawać obce kultury i masz predyspozycje do nauki języków czy też pragniesz zgłębiać tajniki dziennikarstwa, studia z obszaru kultury, filologii i komunikacji na Uniwersytecie SWPS będą dla ciebie właściwym wyborem.
Czego uczymy?
Na studiach azjatyckich uczymy m.in. tego, jak poruszać się w świecie dyplomacji i biznesu, kształcimy umiejętności negocjacji i komunikacji biznesowej w Azji, pokazujemy najnowsze trendy kulturowe i zjawiska społeczne.
Programy skandynawistyki, fililogii szwedzkiej i filologii norweskiej obejmują kursy poświęcone językowi, kulturze, polityce i życiu społecznemu danego obszaru. W czasie zajęć studenci poznają też zagadnienia związane z komunikacją biznesową i międzykulturową oraz szkolą umiejętności tłumaczeniowe w zakresie przekładu ustnego, pisemnego i literackiego.
Filologia angielska to studia dla osób, które chcą udoskonalić znajomość języka angielskiego oraz pogłębić specjalistyczną wiedzę z dziedziny językoznawstwa, metodyki nauczania, komunikacji w międzynarodowym środowisku biznesowym oraz kultur krajów angielskiego obszaru językowego. Intensywnej nauce języka sprzyjają: przewaga zajęć praktycznych, dostęp do najnowszych technologii oraz wielokulturowe środowisko.
Studenci iberystyki uczą się języka hiszpańskiego i poznają kulturę krajów Półwyspu Iberyjskiego i Ameryki Łacińskiej. Odkrywają m.in. Hiszpanię, Meksyk, Kubę, Argentynę, Peru, Kolumbię poprzez ich literaturę, historię, kuchnię, muzykę, sport, malarstwo i kino.
Italianistyka to nie tylko język włoski. To również fascynująca kultura, bogata historia, sztuka i literatura. Studia dają możliwość zdobycia wiedzy z każdej z tych dziedzin i opanowania języka włoskiego w stopniu bardzo dobrym.
Nasze kulturoznawstwo to kierunek dla patrzących w przyszłość. Na specjalności media i kultura cyfrowa dowiesz się wszystkiego o rewolucji cyfrowej i jej wpływie na rzeczywistość, światową politykę czy ekonomię. Specjalność menedżer – agent – producent kształci wysoko wyspecjalizowanych menedżerów kultury, m.in.: producentów, agentów, specjalistów w obszarze organizacji festiwali, wydarzeń artystycznych, produkcji filmowych, a także przedsiębiorców gotowych prowadzić własny biznes.
Na kulturze współczesnej podpowiadamy, jak sprawnie diagnozować współczesność i tworzyć efektywne rozwiązania dla świata kultury, biznesu i trzeciego sektora. Na kierunku School of Ideas: projektowanie innowacji uświadamiamy, że problemy życia społecznego, przestrzeni publicznej można rozwiązywać w innowacyjny sposób.
Studenci dziennikarstwa przygotowują się do pracy we współczesnych mediach i branży kreatywnej. Naszym celem jest kształcenie praktyków – dziennikarzy i specjalistów od komunikacji – którzy dysponują konkretnym warsztatem, użytecznymi kompetencjami i aktualną wiedzą, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie ewoluującym rynku pracy. Na specjalności branding – reklama – public relations kształcimy profesjonalistów operujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa oraz kreowania i komunikowania marki. Na specjlaności digital i social media kształcimy wysoce wykwalifikowanych profesjonalistów pracujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa i mediaworkingu.
Studia na kierunku komunikacja i media skierowane są do osób, które chcą zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne w pracy w branży kreatywnej, medialnej/mediowej, a także w obszarze szeroko pojętego projektowania komunikacji. Na specjalności kreowanie mediów kształcimy w zakresie kreowania szeroko rozumianego obrazu medialnego marki, organizacji i osób. Program składa się głównie z warsztatów prowadzonych przez projektantów i badaczy z sektorów creative industries. Specjalność komunikacja wizualna przygotowuje do pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych i projektowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego.
Jeśli interesuje cię, jak zmienia się świat oraz chcesz działać na rzecz innych, kierunek życie publiczne jest dla ciebie. Na studiach pokażemy ci, jak działa życie publiczne w Polsce, czego możemy nauczyć się od innych krajów Europy i jakie zmiany następują dziś w skali świata.
Poznaj ofertę studiów z obszarów kultury, filologii i komunikacji »
Poznaj ofertę Szkoły Doktorskiej z obszarów kultury, filologii i komunikacji »
Poznaj ofertę studiów podyplomowych z obszarów kultury, filologii i komunikacji »
Jak uczymy?
Na studiach z obszaru kultury będziesz współpracował z najlepszymi specjalistami, którzy łączą pracę naukową z praktyką zawodową i na co dzień zajmują się światem mediów, sztuką i biznesem. Wspólnie z wykładowcami zrealizujesz projekty i przedsięwzięcia kulturalne. Zajęcia, w tym również teoretyczne, będą miały formułę otwartych, interaktywnych warsztatów. Będziesz korzystać ze specjalistycznych pracowni, wyposażonych w najnowszy sprzęt.
Na studiach z obszaru filologii uczysz się przede wszystkim danego języka oraz zgłębiasz zagadnienia z zakresu literatury, historii, kultury, polityki i życia społecznego. Masz do wyboru kilka specjalizacji, np. nauczycielską, tłumaczeniową, biznesową, które otwierają rozmaite możliwości zawodowe.
Na studiach z obszaru komunikacji będziesz współpracować m.in. ze specjalistami z różnych branż medialnych. Pod ich kierunkiem zrealizujesz warsztaty w profesjonalnych studiach radiowo-telewizyjnych oraz poznasz nowoczesne narzędzia niezbędne w dziennikarstwie. Podczas staży i praktyk zdobędziesz doświadczenia zawodowe. Będziesz mieć do dyspozycji specjalistyczne pracownie, w których przeprowadzisz badania medioznawcze. Nauczysz się montażu obrazu i dźwieku, obróbki graficznej oraz pracy z kamerą i mikrofonem.
Co po studiach?
Studia z obszarów kultury, filologii i komunikacji umożliwią ci połączenie zainteresowań i twórczych pasji z praktycznym przygotowaniem do pracy w sektorze kreatywnym, nowoczesnych instytucjach kultury, opiniotwórczych mediach, biznesie czy dyplomacji. Znajdziesz zatrudnienie m.in. jako specjalista w sektorze kultury i przemysłów kreatywnych, w korporacjach medialnych oraz mediach opiniotwórczych, agencjach brandingowych, reklamowych, interaktywnych i PR, studiach projektowych i graficznych, jako projektant aplikacji mobilnych, projektant gier komputerowych, projektant identyfikacji wizualnych, projektant stron internetowych, projektant User Experience, badacz, menedżer i koordynator projektów.
Dlaczego studia z obszaru kultury, filologii i komunikacji na Uniwersytecie SWPS?
Nasze kulturoznawstwo zostało ponownie nagrodzone wyróżniającą oceną Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Przygotowujemy do pracy w sektorze kreatywnym. Proponujemy nowoczesne programy skoncentrowane na kulturze współczesnej i mediach cyfrowych, warsztaty twórcze i praktyczne zajęcia z ekspertami z branży.
Filologie na Uniwersytecie SWPS cieszą się dużym zainteresowaniem. Według rankingu „Perspektyw” jesteśmy najlepszą niepubliczną uczelnią w Polsce prowadzącą studia filologiczne, zajmujemy 4. miejsce wśód wszystkich uczelni w kraju.
Uniwersytet SWPS zajmuje również pierwsze miejsce wśród polskich uczelni oferujących studia w dziedzinie nauk społecznych, które znalazły się w rankingu Times Higher Education World University Rankings 2022. Pozycja lidera w tym zestawieniu jest potwierdzeniem wysokiej jakości kształcenia oraz najwyższego poziomu naszych badań z zakresu nauk społecznych (m.in. nauk o komunikacji społecznej i mediach).