Rozmowy Kulturalne
TikTok: współczesny fenomen czy chwilowa moda? – J. Biel, M. Zmaczyńska
TikTok – dla jednych odkrycie ostatnich lat, dla innych dowód na to, że ludzkość skręciła w złą stronę. Choć roczniki pamiętające jeszcze gumy turbo z niechęcią patrzą na tę aplikację, jedno jest pewne – ci, którzy dadzą jej szansę, szybko przepadają i godzinami oglądają kilkusekundowe filmiki. Jak to się stało, że TikTok tak szybko zdobył ogromną popularność? Dlaczego rozkochali się w nim nie tylko młodzi ludzie, ale również specjaliści od marketingu? Czy pomimo takiego sukcesu, czeka go (jakakolwiek) przyszłość? Jaki wpływ na aplikację mają ostatnie problemy związane z gromadzeniem danych? Czy rzeczywiście możemy spodziewać się całkowitej delegalizacji i upadku TikToka?
O tym wszystkim rozmawiają Jakub Biel – specjalista od nieszablonowych reklam, oraz Małgorzata Zmaczyńska – autorka podcastu Zmacznego.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/tiktok-wsp%C3%B3%C5%82czesny-fenomen-czy-chwilowa-moda-jakub/id1486199502?i=1000487298913
- https://open.spotify.com/episode/6W1VzLmB6J8wbCUt30q8Bu
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/a8f70a6c-d00a-401e-a4bd-98e5645513f0?_lst
Jakub Biel
gość
Specjalista od nieszablonowych reklam. Od kilku lat odpowiada za PR i komunikację w x-kom, dla którego przeprowadził kampanie na PornHubie, Tinderze, a nawet w Telegazecie. Po udanym wprowadzeniu marki na TikToka (ponad 2,5 mln polubień) wydał kurs TikTok od podstaw.
Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca
Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Redaktor naczelna „SHEro” – magazynu pisanego przez dziewczyny i przede wszystkim dla dziewczyn. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.