Rozmowy Kulturalne
TikTok dla każdego? (podcast)
TikTok jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym - obecnie z aplikacji korzysta ponad 6 milionów osób w całej Polsce. TikTok pozwala użytkownikom na tworzenie krótkich filmików z piosenkami, fragmentami wypowiedzi lub samodzielnie nagranym dźwiękiem. Nie oznacza to jednak, że aplikacja ta służy wyłącznie rozrywce. Użytkownicy TikToka zaczęli tworzyć swój własny kod językowy, który na dobre przeniknął do kultury. Dlaczego to zjawisko jest tak unikalne w skali wszystkich platform społecznościowych? W jaki sposób TikTok oddziałuje na rynek muzyczny? Czy aplikacja ta posiada realny wpływ na życie? W jaki sposób pokolenie Z pokazuje siebie w internecie? Czy era zdjęć oficjalnie dobiega końca? Na te i wiele innych pytań odpowiada dr Karol Jachymek - wykładowca Uniwersytetu SWPS, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych, kulturoznawca i filmoznawca. Spotkanie prowadzi podcasterka Małgorzata Zmaczyńska.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Lecton, EmpikGo.
Cykl webinarów „Rozmowy Kulturalne”
Czy wykluczenia są zaszyte w algorytmach? Jak wygląda siostrzeństwo po polsku? Dlaczego warto odwiedzić muzea gier komputerowych? Kim jest pokolenie TikToka? Jak budujemy swoją tożsamość w mediach społecznościowych? To tylko kilka pytań, które stawia przed nami współczesna kultura. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wspólnie zagłębiamy się w kulturę, w której funkcjonujemy. Spotkania prowadzą: Małgorzata Zmaczyńska, autorka dwóch podcastów i producentka oraz Martyna Obarska, redaktorka i kulturoznawczyni związana ze School of Ideas. Gośćmi webinarów są badacze, eksperci i praktycy, którzy od lat przyglądają się współczesnej kulturze.
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszych playlistach na Spotify:
dr Karol Jachymek
gość
Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Współtwórca i wykładowca School of Ideas – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka), a także technik kształcenia na odległość, myślenia projektowego (Design Thinking) i kreatywnych metod warsztatowych. Pracował m.in. dla Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Nauki Experyment, Fundacji Szkoła z Klasą, NASK, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Orange, Uniwersytetu Dzieci, Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego i Centrum Cyfrowego.
Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca
Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.