Rozmowy Kulturalne
Netflix od środka, czyli jak wygląda produkcja na platformach streamingowych? (podcast)
Platformy streamingowe nie tylko zrewolucjonizowały sposób, w jaki konsumujemy filmy i seriale, ale także zachwiały dotychczas stabilną pozycją telewizji. Obecnie trudno wyobrazić sobie świat bez takich serwisów jak Netflix i produkcji ze wszystkich kontynentów - dostępny na wyciągnięcie… pilota. Jak takie platformy wyglądają od środka? Dlaczego warto je badać i kto się tym zajmuje? Które sposoby badania tradycyjnej telewizji nadal mają zastosowanie w przypadku nowych mediów? A także dlaczego polskie produkcje mogą być atrakcyjne dla globalnego użytkownika?
Na te i wiele więcej pytań odpowiedziała dr Sylwia Szostak - badaczka mediów, specjalizująca się w przemianach telewizji, wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS. Rozmowę poprowadziła kulturoznawczyni Martyna Obarska.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Lecton, Empik Go.
Cykl webinarów „Rozmowy Kulturalne”
Czy wykluczenia są zaszyte w algorytmach? Jak wygląda siostrzeństwo po polsku? Dlaczego warto odwiedzić muzea gier komputerowych? Kim jest pokolenie TikToka? Jak budujemy swoją tożsamość w mediach społecznościowych? To tylko kilka pytań, które stawia przed nami współczesna kultura. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wspólnie zagłębiamy się w kulturę, w której funkcjonujemy. Spotkania prowadzą: Małgorzata Zmaczyńska, autorka dwóch podcastów i producentka oraz Martyna Obarska, redaktorka i kulturoznawczyni związana ze School of Ideas. Gośćmi webinarów są badacze, eksperci i praktycy, którzy od lat przyglądają się współczesnej kulturze.
dr Sylwia Szostak
gościni
Badaczka mediów, specjalizuje się w przyglądaniu się przemianie telewizji. Stopień doktora uzyskała na University of Nottingham w Wielkiej Brytanii. Pracowała przy projekcie Screening Socialism na University of Loughborough, który badał rolę telewizji w życiu codziennym w okresie socjalizmu. Publikowała w cenionych, międzynarodowych czasopismach akademickich. Przez kilka lat zawodowo związana była ze stacją TVN, gdzie zajmowała się działaniami z zakresu public relations seriali i programów rozrywkowych. Interesuje się kulturą produkcji sektora telewizyjnego, organizacją branży audiowizualnej, marketingiem show biznesu i przemysłem kreatywnym. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami, ECREA advisory board oraz zrzeszenia researcherów platform streamingowych Global Internet TV Consortium prowadzonego przez Amandę Lotz. Współpracuje z tygodnikiem Wprost oraz czasopismem Ekrany.
Martyna Obarska
prowadząca
Kulturoznawczyni, redaktorka wicenaczelna „Magazynu Miasta”. Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS - prowadzi zajęcia dla studentów kierunków humanistycznych i projektowych. Bada inicjatywy na styku architektury, urbanistyki i działań społecznych pojawiające się w polskich i zagranicznych miastach. Moderatorka konferencji, dyskusji i debat. Współprowadząca audycję „Usłysz swoje miasto” i podcast „Magazyn Miasta” w Tok FM.