logo

logo uswps nazwa 3

Rozmowy Kulturalne

Reklama - od glinianych tabliczek po virale na TikToku (podcast)

Reklamy są wszędzie i nie ma od nich ucieczki. Często atakują nas już rano, zanim na dobre otworzymy oczy. Znajdziemy je (a może one nas?) na Instagramie, w radiu, na przystanku autobusowym, w gazecie i telewizji czy nawet w skrzynce na listy. Jednak, choć może się wydawać, że są one domeną współczesnego świata - ich korzenie sięgają już starożytności. 

Jak na przestrzeni tysiącleci zmieniła się reklama? Które jej aspekty nie uległy zmianie i z których trików oraz sprawdzonych narzędzi wciąż korzystamy? Czy wciąż ulegamy magii marketingowego przekazu? Które motywy nie przetrwały próby czasu i dziś już nie pojawiają się w przekazach reklamowych? Jak dziś skutecznie dotrzeć z naszą reklamą do odbiorców?

Na te i wiele więcej pytań odpowiedział Jakub Biel, który kreatywne reklamy robił już w kosmosie, Telegazecie, TikToku, Tinderze a nawet na Pornhubie. Rozmowę poprowadziła Małgosia Zmaczyńska.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Lecton, Empik Go.

Cykl webinarów „Rozmowy Kulturalne”

Czy wykluczenia są zaszyte w algorytmach? Jak wygląda siostrzeństwo po polsku? Dlaczego warto odwiedzić muzea gier komputerowych? Kim jest pokolenie TikToka? Jak budujemy swoją tożsamość w mediach społecznościowych? To tylko kilka pytań, które stawia przed nami współczesna kultura. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wspólnie zagłębiamy się w kulturę, w której funkcjonujemy. Spotkania prowadzą: Małgorzata Zmaczyńska, autorka dwóch podcastów i producentka oraz Martyna Obarska, redaktorka i kulturoznawczyni związana ze School of Ideas. Gośćmi webinarów są badacze, eksperci i praktycy, którzy od lat przyglądają się współczesnej kulturze.

Jakub Biel

Jakub Biel
gość

Badaczka mediów, specjalizuje się w przyglądaniu się przemianie telewizji. Stopień doktora uzyskała na University of Nottingham w Wielkiej Brytanii. Pracowała przy projekcie Screening Socialism na University of Loughborough, który badał rolę telewizji w życiu codziennym w okresie socjalizmu. Publikowała w cenionych, międzynarodowych czasopismach akademickich. Przez kilka lat zawodowo związana była ze stacją TVN, gdzie zajmowała się działaniami z zakresu public relations seriali i programów rozrywkowych. Interesuje się kulturą produkcji sektora telewizyjnego, organizacją branży audiowizualnej, marketingiem show biznesu i przemysłem kreatywnym. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami, ECREA advisory board oraz zrzeszenia researcherów platform streamingowych Global Internet TV Consortium prowadzonego przez Amandę Lotz. Współpracuje z tygodnikiem Wprost oraz czasopismem Ekrany.

258 Małgorzata Zmaczyńska

Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca

Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.

 

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logostrefa kultur logo