„Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy zalegających mieszkanie. Ale uwaga, przed manipulacjami stosowanymi w reklamie możemy skutecznie się bronić. Czym? Wiedzą na temat procesów zakupowych i uruchamianych w trakcie nich psychologicznych mechanizmów, o których porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Psyche 27 kwietnia 2017 r. Spotkanie poprowadzą psychologowie z Uniwersytetu SWPS: dr hab. Alicja Grochowskaprof. dr hab. Andrzej Falkowski.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Projekt Strefa Psyche jest dofinansowany z MNiSW.

Wykład

Nie od dziś wiadomo, że z chęci zysku sprzedawcy i twórcy reklam często uciekają się do wyrafinowanych metod manipulacji. Niestety konsumenci często pozostają wobec tych zabiegów bezbronni. Nie zdają sobie sprawy z mechanizmów psychologicznych uruchamianych podczas zakupów i oglądania reklam. Na szczęście jest pewien skuteczny sposób obrony – to wiedza na temat procesów zachodzących w momencie, gdy konsument chce kupić produkt lub skorzystać z usługi handlowej.

Podczas wykładu zostaną przedstawione podstawowe zasady spostrzegania rzeczywistości rynkowej oraz reguły wpływu społecznego. Prowadzący opowiedzą o znaczeniu pamięci, wyobraźni, emocji i motywacji, które przejawiają się w różnych sytuacjach zakupowych i oglądania reklam. Poznanie takich psychologicznych mechanizmów pozwala dobrze rozumieć rynek, świadomie go kształtować i przede wszystkim uodpornić się na wpływ strategii marketingowych stosowanych przez sprzedawców, nie zawsze z korzyścią dla konsumentów.

Termin i miejsce 

27 kwietnia 2017 r., godz. 17.00–18.30

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S306

Prowadzący

258 alicja grochowska

dr hab. Alicja Grochowska

Psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Bada struktury reklamy i powiązania pomiędzy jej elementami, mechanizmami zniekształceń pamięciowych a emocjami w reklamie oraz ich znaczeniem w tworzeniu skutecznych przekazów.

Autorka publikacji na temat psychologicznych mechanizmów reklamy i konstruowania skutecznych przekazów marketingowych oraz reklamowych, w tym książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” (2009). Redaktorka i współautorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych w takich czasopismach, jak: „Advances in Consumer Research”, „Przegląd Psychologiczny” oraz „Marketing i Rynek”. Należy do Association for Consumer Research i American Academy of Advertising.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu procesów poznawczych, motywacji i emocji w marketingu oraz wpływu społecznego na zachowania konsumenckie

258 andrzej falkowski

prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Kontakt

Justyna Bobko
Koordynator Strefy Psyche i Strefy Rodzica w Warszawie

tel. 22 517 98 18
e-mail: [email protected]

[Form StrefaPsyche_27042017_Warszawa not found!]

 

Wydarzenia

Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia