Konsumenci są coraz bardziej zmęczeni reklamami. Marki atakują więc z ukrycia, wykorzystując między innymi promocję produktów czy usług tzw. product placement. Stąd bardzo często w filmach, serialach, teledyskach przez kilka sekund widzimy ów lokowany produkt. Czy zatem RayBany, w których chodził Tom Crusie w Top Gun wpłynęły na wzrost sprzedaży okularów? Dlaczego w programie MasterChef Junior dzieci korzystają ze sprzętu firmy Bosh? O tym czy używanie konkretnych marek przez naszych ulubionych bohaterów w filmach, serialach, programach w ogóle na nas działa i sprawia, że kupujemy dany produkt mówił będzie podczas wykładu Krzysztof Wadas. Spotkanie w ramach Strefy Psyche, dotyczące magii product placementu odbędzie się już 16 maja w katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Projekt Strefa Psyche jest dofinansowany z MNiSW.
Wykład
O tym, jak ślepo wierzymy telewizji, czyli magia product placementu
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Paradoksalnie odbiorcy przekazu reklamowego narzekają, że jest on nudny, a nawet drażniący. Z tego powodu coraz częściej wykorzystuje się inne narzędzia np. takie jak product placement. Dlaczego Magda Gessler od lat w swoim programie używa przypraw Prymat? Z jakiego powodu James Bond zdecydował się zamienić Martini na Heinekena? Czy używanie konkretnych marek przez naszych ulubionych bohaterów w filmach, serialach, programach w ogóle na nas działa i sprawia, że kupujemy dany produkt? Jakie mechanizmy psychologiczne związane są z lokowaniu produktu? Jeśli jesteś ciekaw odpowiedzi na te pytania lub stoisz przed wyborem jaką drogę w życiu wybrać i dlaczego warto zainteresować się dynamicznym i pasjonującym rynkiem reklamy – przyjdź na spotkanie i przekonaj się sam.
Krzysztof Wadas
Psycholog społeczny, marketingowiec, a jednocześnie ekonomista i trener biznesu. Posiada 11-letnie doświadczenie zawodowe. Swoją wiedzę i kompetencje w obszarze marketingu od lat z sukcesem wykorzystuje w pracy z polskimi markami. Obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Marketingu w firmie z branży retail. Dzieli się swoim doświadczeniem prowadząc zajęcia ze studentami na Uniwersytecie SWPS na specjalności psychologia biznesu.
Termin i miejsce
16 maja 2017 r., godz. 17.30–19.00, sala 204
Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejscowy w Katowicach
ul. Techników 9
Kontakt
Patrycja Paczyńska-Jasińska
Specjalista ds. marketingu i PR
tel. 32 750 60 84 | tel. kom. +48 785 202 511
e-mail: [email protected]