Wydawałoby się, że o swoich dzieciach wiemy wszystko, znamy ich emocjonalność i wiemy, jakie są ich mocne i słabe strony. Przeżywamy z nimi porażki, cieszymy się z sukcesów, martwią nas np. słabe oceny z przedmiotów ścisłych i zastanawiamy się godzinami, co możemy zrobić, żeby pomóc pociechom przetrwać lata nauki. Podczas wykładu i warsztatu w ramach Strefy Psyche dr hab. Tomasz Grzyb przyjrzy się tym sprawom z nieco innej perspektywy, odwróci świat dziecka widziany oczami rodzica do góry nogami, a wszystko po to, by zaprezentować różne metody radzenia sobie z problemami w relacji z dzieckiem.
Kłopoty z sukcesem i pożytki z porażek – jak pomagać dziecku w radzeniu sobie z oceną efektów jego pracy | wykład | godz. 17.00-18.00 | aula 0.4
Konwencjonalna mądrość nakazywałaby cieszyć się razem z dzieckiem z jego sukcesu i pomagać mu podnosić się po porażce. A gdyby tak na moment pomyśleć odwrotnie? W trakcie tego wykładu porozmawiamy o problemach, jakie niesie z sobą odnoszenie sukcesów i pożytkach, jakie może przynieść porażka. Bo skoro tak naprawdę jej poniesienie jest w wielu wypadkach bardziej prawdopodobne, to może warto postarać się z niej choć odrobinę skorzystać?
Eksperymentowanie z dziećmi – czy nauka jest koniecznie związana z uczeniem się definicji? | warsztat | godz. 18.15-20.15 | sala 0.8
Wiele badań i analiz polskiego systemu oświatowego pokazuje, że uczniowie za szkołą szczególnie nie przepadają. A już kompletną abominacją darzą przedmioty ścisłe – matematykę, fizykę i chemię. Co najdziwniejsze, ci sami uczniowie, tak niechętnie uczący się tajników tangensa i wzoru na ruch jednostajnie przyspieszony, pałają entuzjazmem w miejscach typu warszawski „Kopernik" czy gdyńskie „Experymentu", czyli centrów nauki pokazujących, jak samemu doświadczać praw fizyki czy innych nauk, niekoniecznie sięgając do tablicy wzorów. W trakcie tego warsztatu zobaczymy, jak samemu zorganizować „mini centrum nauki" w domu – zwłaszcza w kuchni i łazience (w każdym razie w miejscach, które potem stosunkowo łatwo posprzątać...)
dr hab. Tomasz Grzyb
Psycholog. Zajmuje się psychologią wpływu społecznego. Interesuje się także metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego. Autor publikacji na temat psychologii wpływu społecznego i mechanizmów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych, w tym książki „Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowych” (2011). Redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych, m.in. w „Journal of Applied Psychology” oraz „Marketing i Rynek”. W 2014 roku został uhonorowany Certificate of Appreciation Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z metodologii badań psychologicznych i statystyki z wykorzystaniem komputerów oraz eksperymentalnych metod badań percepcji.
Kontakt
Joanna Walczak
tel. 694 441 739
e-mail: [email protected]
Miejsce
Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20