Biznes ma kluczowe znaczenie dla sposobu, w jaki tworzymy społeczeństwo i jak w nim żyjemy. Nagrodzeni w tej kategorii absolwenci dostarczając wiedzę czy tworząc produkty, narzędzia lub usługi, potrafią znakomicie połączyć świat biznesu z działaniami, które zmieniają nasze życie. Aplikacje mobilne wspierające walkę z nałogami, biodegradowalne materiały zastępujące plastik, produkty i usługi cyfrowe – to m.in. owoce aktywności tych niezwykłych osób. Jesteśmy dumni, że zasilali szeregi naszych studentów. Z tego powodu postanowiliśmy wyróżnić 5 osób w tej kategorii.
Najlepsi w kategorii Biznes
W kategorii Biznes Kapituła postanowiła nagrodzić wymienione niżej osoby.
O kryteriach wyboru możesz przeczytać tutaj »
Dr hab. Mateusz Gola
Absolwent psychologii na naszej uczelni. Jest doktorem habilitowanym, profesorem Instytutu Psychologii PAN oraz Institute for Neural Computation na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego. Brał udział w programie „The Brain. Genialny umysł” emitowanym przez Polsat w latach 2016–2017. Ma na koncie wiele sukcesów naukowych. Prowadzi praktykę terapeutyczną, jest również współzałożycielem PredictWatch, firmy rozwijającej technologie wspierające osoby uzależnione w utrzymaniu abstynencji oraz pozwalające na wczesną predykcję nawrotów. Jedna z aplikacji PredictWatch – Nałogometr – wykorzystana została w prowadzonym przez niego Ogólnopolskim Badaniu Nałogów i jest bezpłatnie dostępna dla wszystkich polskojęzycznych użytkowników. Jest autorem 3 patentów i ponad 100 publikacji popularnonaukowych i naukowych. Prowadzi też szkolenia z zakresu zastosowania najnowszej wiedzy o mózgu w praktyce klinicznej oraz kształtowania zdrowych nawyków w codziennym życiu.
Dr Michał Lutostański
Socjolog, absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie SWPS. Zdobyte w naszej uczelni umiejętności i wiedzę wykorzystuje w pracy badacza społecznego. Ma ogromne doświadczenie zawodowe (pracował w CBOS, TNS OBOP, TNS Polska, 4P Research Mix, Kantar Millward Brown, Kantar Polska). W środowisku badaczy jest niekwestionowanym autorytetem. Pomysłodawca i redaktor wydanej w tym roku przez PWN monografii „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, swoistego kompendium wiedzy o badaniach autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działających w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), tworzących na co dzień branżę badań społecznych i marketingowych w Polsce. Jego zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim muzyki i jej odbioru. Jest też popularyzatorem wiedzy o muzyce, współpracuje z licznymi instytucjami kultury, promując wiedzę na ten temat (np. z Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Muzeum Śląskim w Katowicach, Służewskim Domem Kultury, Festiwalem Transatlantyk w Łodzi, Filmoterapią z Sensem czy Festiwalem Ogrody Muzyczne). Swoje zacięcie społecznikowskie wykorzystuje w pracy na rzecz branżowej organizacji pracowników sektora badań w PTBRiO, gdzie pełnił różnorakie funkcje, a od 2020 r. jest jego wiceprezesem.
Marta Pospieszna i Szymon Mrózek
Poznali się w School of Form na specjalności Fashion Design. Marta dołączyła do założonej przez Szymona marki Diligent. Wspólnie zrobili dyplom w School of Form. Ich dyplomowa kolekcja zachwyciła jurorów pierwszej edycji Fresh Fashion Awards 2017 odwagą, indywidualizmem i oryginalnością. W nagrodę Marta i Szymon otrzymali 500 tys. złotych na kampanię promocyjną swojej następnej kolekcji oraz sesję wizerunkową u Jana Kriwola. Od tego czasu ich kolekcja Langusta Lips znalazła się się w półfinałach prestiżowych konkursów: LVMH Prize i International Talents Support. Zdążyli też zadebiutować na London Fashion Week z kolekcją na wiosnę i lato 2020. Została ona wyróżniona główną nagrodą w kategorii kolekcja Premium w konkursie Mittel Moda Lab, organizowanym w ramach Milan Fashion Week.
Róża Rutkowska (Janusz)
Jej praca dyplomowa Scoby (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeast) to seria eksperymentów i doświadczeń w poszukiwaniu organicznego, biodegradowalnego materiału tworzonego przez mikroorganizmy w czasie fermentacji cukrów pochodzących z odpadów. Od czasu obrony dyplomu Róża nie zajmuje się niczym innym, a jej projekt wszedł na czołowe miejsca w konkursach projektowych. Na tej bazie powstał startup Make Grow Lab, nagrodzony przez Climate KIC Polska wartym 30 tys. euro grantem wdrożeniowy. W 2020 r. współprowadzony przez Różę startup pokonał 170 rywali, zajmując pierwsze miejsce w polskiej edycji międzynarodowego konkursu Chivas Venture i przechodząc do międzynarodowego finału. Dzięki otrzymanym dofinansowaniom Róża (przy współpracy z Joshem Brito) opracowała dostępny na rynku Scoby Packaging Materials – trwały, nadający się do domowego kompostowania materiał w 100% wolny od plastiku. W opracowaniu są kolejne materiały, które dają nadzieję dla przemysłu materiałowego na bardziej zrównoważoną ścieżkę.
Hubert Anyżewski
Jest jedną z najważniejszych osób, które tworzyły i rozwijały obszar UX w Polsce. Odniósł sukces zawodowy w skali międzynarodowej, ale też dzieli się aktywnie swoimi doświadczeniami w roli twórcy programów edukacyjnych, wykładowcy, mentora i inwestora. Od 2010 r. założyciel i zarządzający pierwszymi w Polsce studiami UX Design/Product Design na Uniwersytecie SWPS (ponad 1200 absolwentów w 4 miastach). Od 15 lat prowadzi zespoły user experience (UX) i service design (SD). Tworzył i zarządzał wieloma spółkami, w tym uselab.pl. Realizował projekty dla ponad 500 największych firm z branży FSI, TMT i retail dla ponad 40 rynków (EMEA, US, Azja, Afryka). Występuje jako oficjalny ekspert Google z zakresu strategii produktowej. Pracował z firmami ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Skandynawii oraz krajów Unii Europejskiej. Od blisko 20 lat tworzy i wdraża produkty i usługi cyfrowe dla największych firm na świecie oraz buduje i inwestuje w innowacyjne firmy technologiczne. Doświadczony prezes oraz dyrektor w międzynarodowych korporacjach (zarządzający linią biznesową Experience Design w Deloitte Central Europe). Nagradzany i nominowany do wyróżnień za innowacyjne produkty i usługi tworzone dla największych firm o globalnym zasięgu. Laureat nagrody „Global Finance” za najlepszy projekt systemu Digital Banking na Świecie i w Europie Centralnej. Otrzymywał również nominacje Finnovate UK za największe innowacje w regionie, a także nagrody za produkty mobilne Mobile Trends. Od ponad 15 lat związany ze sceną startupów, oficjalny mentor startupów w Google od 2010 r. w ramach Google for Startups. Założyciel i inwestor wielu startupów technologicznych. Współtwórca Accelpoint (to jeden z najlepszych akceleratorów technologicznych w Europie Środkowej). Od 2015 r. inwestor prywatny w Europie i Azji. Współzałożyciel i partner zarządzający funduszu Freya Capital, gdzie na co dzień zajmuje się inwestowaniem w innowacyjne spółki technologiczne.
wróć na stronę główną Jubileuszu 25-lecia uczelni →
Wybór wybitnych absolwentek i absolwentów
Uczelnia to ludzie, którzy ją tworzą. W okresie obchodów 25-lecia naszego Uniwersytetu chcemy wyróżnić i docenić grupę 25 wybitnych absolwentek i absolwentów.
Absolwenci 25-lecia – kategoria Nauka i dydaktyka
Nauka i dydaktyka to serce każdej uczelni. Od osób, które prowadzą zajęcia oraz badania naukowe, zależy nie tylko pozycja uczelni. W ich rękach jest także budzenie w młodszych pokoleniach motywacji do pokonywania wyzwań, rozwijanie pasji do wykonywania zawodu czy krytycznego podejścia do problemów.
Absolwenci 25-lecia – kategoria Kultura – sztuka – media
Gdyby nie było kultury, nie byłoby życia grupowego. Kultura i media uczą człowieka myśleć o sobie jako części większej całości: rodziny, państwa, narodu. Kultura i sztuka tworzą również nowe potrzeby, takie jak na przykład pragnienie wiedzy.
Absolwenci 25-lecia – kategoria Społeczeństwo
Aktywność społeczna to działanie, którego głównym celem jest rozwiązanie problemu lub potrzeby społecznej, a tym samym generowanie wpływu społecznego.
Absolwenci 25-lecia – kategoria Sport
Cieszymy się, że wśród naszych absolwentów mamy psychologów sportu i aktywnych sportowców, pokazujących innym, jak wiele sport może zmienić w życiu.