Praca lidera nie jest łatwa - wspieranie zespołu, organizowanie obowiązków i rozwiązywanie konfliktów, to tylko część zadań na tym stanowisku. Duże znaczenie mają również komunikatywność, wewnętrzna motywacja, a także dążenie do rozwijanie siebie oraz pracowników. Jednak czy to wystarczy, by być dobrym przywódcą? Obraz idealnego wizerunku lidera ewoluował wraz z rozwojem psychologii i nauki o zarządzaniu. Kim zatem są współcześni liderzy i liderki? Jakie kompetencje powinni posiadać? Czym jest własna droga lidera i jak ją odkryć? W jaki sposób wiedza z zakresu psychologii pozytywnej i zarządzania zachowaniami organizacyjnymi pomaga w codziennej pracy menedżera? Jak pandemia wpłynęła na model przywództwa w dużych organizacjach? Na te i wiele innych pytań odpowie Magdalena Hauptman – Dyrektor Wykonawczy ds. Transformacji i Efektywności w Orange Polska. Spotkanie poprowadzi dr Agnieszka Golińska, psycholożka, specjalistka ds. zarządzania oraz wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS.
Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.
Interesujesz się zarządzaniem? Dołącz do innych w grupie Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Cykl „Rozmowy z Liderami”
Jakim należy być liderem, aby osiągnąć sukces w dzisiejszym świecie? Jak przekonać ludzi do swojej wizji i celu? Co robić, aby zmotywować swój zespół? Jak poprzez odpowiednie przywództwo zbudować przewagę konkurencyjną firmy? Czy bycia liderem można się nauczyć? Jak rozwijać swoje kompetencje przywódcze? Na te pytania szukamy odpowiedzi w cyklu podcastów Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS „Rozmowy z Liderami”. Spotykamy się z przedsiębiorcami, menedżerami, ekonomistami, liderami zmian społecznych oraz innymi praktykami zarządzania i rozmawiamy o tym, czym jest skuteczne zarządzanie, czy da się go nauczyć i co tak naprawdę znaczy być dobrym liderem.
Gościni
Magdalena Hauptman
Dyrektor Wykonawczy ds. Transformacji i Efektywności w Orange Polska. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem z sektorze telekomunikacyjnym. W ramach Orange Polska odpowiadała m.in. za stworzenie organizacji Zakupowej, budowę Miasteczka Orange, wdrożenie systemu ERP oraz zarządzanie efektywnością komercyjną. W ostatnich latach jako Dyrektor Transformacji Orange.One z sukcesem koordynowała zmianę modelu funkcjonowania firmy obejmującą ponad 880 inicjatyw biznesowych wraz z szeroko zakrojoną zmianą kulturową. Aktualnie oprócz Transformacji odpowiada za koordynację wdrażania nowych produktów i usług, Zakupy oraz Łańcuch Dostaw. Studiowała Zarządzanie i marketing na SGH, Psychologię i Psychologię pozytywną na SWPS oraz Muzykologię na UW. Jako certyfikowany Coach ICF oraz mentor (Vital Voices, WIL) pracuje z menadżerami Orange Polska oraz z innych organizacji biznesowych. Uważa, że ważną rolą Lidera jest aktywne wspieranie zespołów w rozumieniu nowych wyzwań, rozwijanie ich kompetencji oraz wspieranie pracowników w przechodzeniu przez zmianę z tym związaną.
Prowadząca
dr Agnieszka Golińska
Doktor psychologii, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie. Otrzymała wyróżnienie za pracę doktorską obronioną w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Prowadzi badania m.in. w zakresie zachowań organizacyjnych oraz akulturacji psychologicznej. Interesuje się losami menedżerów oraz profesjonalistów, którzy zdecydowali się na emigrację. Szczególnie bliska jest jej w tym zakresie Ameryka Łacińska, a przede wszystkim Meksyk. Zajmuje się także tworzeniem programów ewaluacji i rozwoju kompetencji w oparciu o metodę Assessment i Development Center. Ma na koncie projekty badawcze realizowane w m.in. w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz USA. Przez wiele lat pracowała i prowadziła również badania naukowe w Tecnologico de Monterrey w Meksyku. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z obszaru zarządzania kulturą organizacyjną, zarządzania kompetencjami, różnic międzykulturowych w biznesie oraz psychologii w zarządzaniu. Uczestniczy w projekcie ULTRAGEN. Od semestru letniego 2021/2022 pełnić będzie rolę koordynatorki kierunków Zarządzanie i Przywództwo oraz Management and Leadership I stopnia.
Termin i kontakt
13 kwietnia 2022 r., godz. 18.00–19.00
online
Marta Brzezińska
e-mail: [email protected]