Zgodnie z rekomendacją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Rektor Uniwersytetu SWPS w dniu 9 kwietnia 2020 roku wydał zarządzenie o przedłużeniu zawieszenia wszystkich zajęć dydaktycznych realizowanych w klasie do odwołania. Przez cały okres zawieszenia zajęć kontynuowane będzie nauczanie na odległość. O powrocie do klas poinformujemy Państwa z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

Na skróty:   Zajęcia Online   |   Webinary z ekspertami   |   Skontaktuj się   |   Q&A

Ruszają zajęcia online

Podkreślamy, że uruchomienie zajęć online, które nastąpi 23 marca, oznacza, że wszystkie przedmioty prowadzone będą tylko w trybie zdalnym zgodnie z planem zamieszczonym na Wirtualnej Uczelni. Rozpoczęcie zajęć nie oznacza możliwości korzystania z sal na kampusach. Przypominamy także, że uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem ich zaliczenia.

więcej o zajęciach online »

Zgodnie z decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wszystkie legitymacje studenckie mają automatycznie przedłużoną ważność do 31 maja 2020 r. Państwa legitymacje są więc ważne i nie muszą ich Państwo przedłużać w Centrum Spraw Studenckich lub Dziekanacie. Podobne rozwiązania będą dotyczyć legitymacji doktoranckich.

Odwołane wykłady otwarte

Odwołane zostały również wszystkie otwarte wydarzenia edukacyjne i popularno-naukowe zaplanowane na marzec.

Wydarzenia online (webinary) odbędą się planowo, we wcześniej ustalonych terminach.

Koronawirus - cykl webinarów z ekspertami Uniwersytetu SWPS

Od środy 18 marca ruszają specjalne webinary tematyczne dotyczące sytuacji wywołanej wirusem COVID-19. Uważamy, że odpowiedzialnością społeczną naszej uczelni jest dzielenie się doświadczeniem naszych ekspertów w sprostaniu wyzwaniom jakie stawia wobec nas nowa sytuacja. 

Zamknięte szkoły, przedszkola, biblioteki, centra handlowe, kina i restauracje. Koronawirus odebrał nam życie, do którego przywykliśmy. Nawet osoby, które na co dzień nie odczuwają nadmiarowo lęku, w obecnej sytuacji doświadczają go bardzo wyraźnie. Czy nasz lęk jest adekwatny do zagrożenia i co zrobić, by go nie wyolbrzymiać? Jakie konsekwencje dla zdrowia i relacji z bliskimi osobami ma przedłużający się strach związany z możliwością zakażenia? Jak rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji? W jaki sposób radzić sobie z samotnością podczas kwarantanny? Czy w długiej perspektywie pandemia koronawirusa może przynieść jakieś dobre skutki dla społeczeństwa?

Zapraszamy na spotkania online »

Powołanie zespołu ds. reagowania na zagrożenia epidemiologiczne

W związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą COVID-19 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zobowiązało uczelnie do sporządzania sprawozdania o stwierdzonych przypadkach zachorowań wśród studentów lub ich bliskich osób. W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o informowanie Uczelni w sytuacji, kiedy Państwo lub Państwa bliscy będą hospitalizowani, objęci kwarantanną (domową, w domach studenckich itp.) lub objęci kwarantanną sanitarną z powodu podejrzenia zakażeniem wirusem SARS-Cov-2. 

Wszelkie tego typu zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres mailowy Zespołu ds. reagowania na zagrożenia epidemiologiczne: [email protected].

Dalsze informacje zostaną przekazane w kolejnych komunikatach.

Q&A

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania w związku z funkcjonowaniem organizacji czasie zagrożenia epidemiologicznego.

 
Zajęcia online - informacje podstawowe

1. Na czym będą polegały zajęcia online?

Zajęcia online możesz realizować nie wychodząc z domu. Komunikujemy się przez komputer i ewentualnie telefon, spotykamy się na Hangouts Meet, nie korzystamy z drukowanych materiałów. Poza tym wszystko inne działa jak zwykle.

Przygotuj się na to, że zajęcia online są tak samo wymagające merytorycznie jak zajęcia w klasie. Zapewnij sobie wygodne miejsce, w którym będzie jak najmniej rzeczy rozpraszających uwagę. Uczenie się z domu i przez komputer to innego rodzaju wysiłek, co pewnie zauważysz już w pierwszych dniach.

2. Czy mogę uczestniczyć w zajęciach online w budynku Uniwersytetu SWPS?

Zajęcia odbywają się wyłącznie online i nie ma możliwości korzystania z sal w kampusie.

3. Jak się przygotować?

Śledź komunikaty na Wirtualnej Uczelni. Zaplanuj udział w zajęciach zgodnie z zamieszczonym tam planem zajęć. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy, zobacz, jak wygląda ono w kamerze internetowej.

Zadbaj o możliwości techniczne uczestniczenia w zajęciach, przede wszystkim o dostęp do internetu. Przygotuj sobie sprzęt komputerowy, ważne są słuchawki, najlepiej z mikrofonem (np. takie jak do telefonu). Do niektórych aktywności wystarczy telefon (np. wysłuchanie wykładu).

4. Skąd mam wiedzieć, kiedy mam zajęcia?

Poza tym, że przechodzimy na nauczanie online, wszystko inne działa jak zwykle, tj. obowiązuje nas wszystkich plan zajęć widoczny w Wirtualnej Uczelni. W czasie, w którym zaplanowane są zajęcia wejdź na Wirtualną Uczelnię i kliknij “Classroom” przy tych zajęciach, zobacz czy są jakieś informacje od prowadzącego i dołącz do spotkania Hangouts Meet, którego adres jest tam podany (kliknij link).

Jeśli zajęcia nie odbędą się w tym terminie zostaną odwołane i przesunięte.

Prosimy Cię o wyrozumiałość - naprawdę dużo się dzieje i my też pierwszy raz organizujemy zajęcia online w całej uczelni, więc jeśli coś pójdzie nie tak, np. dołączysz do zajęć, a one się nie będą odbywać, po prostu zgłoś to przez Strefę Kontaktu/Pytania.

5. Jak długo będą się odbywały zajęcia online?

Zgodnie z rekomendacją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Rektor Uniwersytetu SWPS w dniu 9 kwietnia 2020 roku wydał zarządzenie o przedłużeniu zawieszenia wszystkich zajęć dydaktycznych realizowanych w klasie do odwołania. Przez cały okres zawieszenia zajęć kontynuowane będzie nauczanie na odległość. O powrocie do klas poinformujemy z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

6. Co jeśli z planu na WU nie mogę przenieść się na zajęcia na Classroom?

Jeśli jesteś zapisany na zajęcia i nie możesz wejść na zajęcia na Classroom musisz pilnie skontaktować się z prowadzącym.


Organizacja, forma i treść zajęć

1. Czy na zajęciach online sprawdzana jest obecność?

Obecność na zajęciach zdalnych jest traktowana podobnie jak obecność na zajęciach w sali. Przez pewien czas prowadzący zajęcia będą brać poprawkę na to, że wszyscy uczymy się nowych metod współpracy i że coś może pójść nie tak. Ale staraj się być na zajęciach.

Twoja obecność i uwaga może być też sprawdzana w trakcie zajęć: wiemy, o ile trudniej jest utrzymać uwagę w trakcie pracy zdalnej, więc prowadzący mogą zadawać pytania i zadania w trakcie, aby ułatwić uczestniczenie w zajęciach.

2. Co mam zrobić, jeśli mam kolizję zajęć?

Poza tym, że przechodzimy na nauczanie online, wszystko inne działa jak zwykle, tj. obowiązuje nas wszystkich plan zajęć widoczny w Wirtualnej Uczelni.

Jeśli masz zajęcia z kolizją to wybierz zajęcia, w których weźmiesz udział a sposób odrobienia zajęć, na których Cię nie będzie ustal z osobą prowadzącą je.

3. Czy moje zajęcia mogą się zmienić?

Tak, bo prowadzący pracują nad dostosowaniem metod pracy do nauczania online. Może się okazać, że nie każdy temat można przerobić online w zaplanowanej wcześniej formie. Może też okazać się, że niektóre zajęcia zostaną przygotowane dopiero później.

O ewentualnych zmianach planu zajęć dowiesz się z planu zajęć, który będzie na bieżąco uaktualniany na Wirtualnej Uczelni. O zmianach w formie realizacji zajęć powiadomi Cię prowadzący. W trakcie zajęć stosuj się do informacji przekazywanych przez prowadzących. Na pierwszych zajęciach wprowadzą Cię w to, jak będziecie dalej pracować.

Pamiętaj, że poza tym, że przechodzimy na nauczanie online, wszystko inne działa jak zwykle.

4. Czy online będą się odbywały tylko wykłady czy również ćwiczenia?

Wszystkie zajęcia, które zaplanowane były w klasie będą się odbywały online. Zajęcia w e-learningu odbywają się jak dotychczas na platformie.

5. W jaki sposób będzie można zaliczyć przedmiot?

Prowadzący udzieli Ci stosownych informacji.

6. Co z warsztatami, laboratoriami, czy będą przeprowadzone online?

Prowadzący udzieli Ci stosownych informacji.

7. Co z realizacją i zaliczeniem praktyk?

Prosimy złożyć podanie do dziekana, który indywidualnie rozpatrzy każdy przypadek.

8. Gdzie będą dostępne materiały do zajęć, skoro odbywają się online?

Materiały do zajęć dostępne będą w Google Classroom lub na platformie Learn Online.

9. Co mam zrobić, jeśli nie mam warunków do uczenia się zdalnie?

Niestety nikt z nas jeszcze nie wie, ile potrwa zawieszenie zajęć realizowanych w klasie. Będzie to zależało przede wszystkim od decyzji władz państwowych. Jak tylko te ograniczenia miną wrócimy do zajęć w zwykłej organizacji.

Spróbuj jak najszybciej stworzyć sobie warunki do uczestnictwa w zajęciach online. W tej sprawie nie możemy Ci pomóc jako instytucja, ale zachęcamy Cię do zwrócenia się o pomoc do kolegów i koleżanek.

Koniecznie też powiadom o tym prowadzącego zajęcia (np. mailem), który może przekazać Ci zadania, dzięki którym osiągniesz efekty uczenia się tego przedmiotu.

Jeśli okres zawieszenia zajęć potrwa dłużej i nie da się uzupełnić brakujących zajęć, będziesz mieć możliwość wystąpienia o semestralny urlop z powodu ograniczeń wynikających ze stanu epidemicznego.

10. Co jeśli nie będę uczestniczyć w pojedynczych zajęciach, bo zerwie mi połączenie?

Jeśli z uzasadnionych przyczyn nie możesz uczestniczyć w pojedynczych zajęciach z jakiegoś przedmiotu, napisz do wykładowcy i wspólnie ustalcie, jak możesz nadrobić tę nieobecność.

11. Czy jak zajęcia zostaną odwołane, oznacza to, że nie będą odbywały się online?

Tak, otrzymasz powiadomienie na maila, że zajęcia zostały odwołane i zmieni się ich status na planie zajęć w Wirtualnej Uczelni.

12. Co z projektami realizowanymi w grupach? W jaki sposób mamy je zakończyć?

Skontaktuj się w tej sprawie z prowadzącym dane zajęcia i ustal nową formę realizacji projektu.


Pytania techniczne

1. Co muszę umieć, żeby uczestniczyć w zajęciach online?

Poznaj Google Hangouts Meet - to będzie Twoje główne nowe narzędzie do uczestniczenia w spotkaniach na żywo. To przyda się na pewno.

W trakcie pracy prowadzący mogą wykorzystywać także inne narzędzia Google, takie jak Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje - wszystkie są dla Ciebie dostępne w ramach uczelnianego konta @st.swps.edu.pl. Prowadzący może też prowadzić zajęcia na uczelnianej platformie Learn Online. Do niej także masz dostęp przy pomocy kont @st.swps.edu.pl. Jeśli możesz, poświęć trochę czasu, żeby poznać te narzędzia.

2. Czy mogę gdzieś przećwiczyć korzystanie z Hangouts Meet?

Tak.

  • Otwórz przeglądarkę - najlepiej Chrome ze względu na zgodność z aplikacjami Google.
  • Wejdź na stronę meet.google.com i zaloguj się za pomocą konta uczelnianego.
  • Kliknij “+ Rozpocznij spotkanie lub dołącz do spotkania”.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami, udziel przeglądarce zgody na korzystanie z kamery i mikrofonu, kontynuuj aż pojawi się mały ekran i przycisk Dołącz - wtedy Dołącz do spotkania.
  • Możesz zaprosić na nie inne osoby i wspólnie poćwiczyć korzystanie z aplikacji.

Jest 10 czysto technicznych rzeczy, które warto przećwiczyć:

  • Wyjdź i wejdź z powrotem: każdemu zdarza się czasem niechcący “wyjść” w trakcie spotkania online, więc przećwicz to.
  • Wyłącz i włącz mikrofon: to konieczne do uczestnictwa w spotkaniach powyżej 5 osób, gdy należy zostawić włączony mikrofon tylko jednej osoby.
  • Powiedz coś i posłuchaj kogoś, sprawdź jak to słychać; wyjmij i włącz z powrotem słuchawki, zobacz jak zmienia się to co słyszysz i jak słychać Ciebie.
  • Zobacz jak wyglądasz, sprawdź różne ustawienia, wybierz takie, które będzie dla Ciebie najwygodniejsze.
  • Wyłącz i włącz kamerę: jeśli chcesz zrobić coś co może zakłócać odbiór innym, to możesz na chwilę wyłączyć kamerę i włączyć ją ponownie gdy uznasz, że nie będzie to już przeszkodą dla innych.
  • Wybierz sposób prezentacji osób na ekranie; google automatycznie wybiera najlepszy sposób prezentacji przy danej liczbie osób, ale zobacz na spokojnie czym one się różnią.
  • Chcesz widzieć cały czas tylko prowadzącego? przypnij i odepnij jednego z uczestników, choćby siebie: przypinając okienko sprawiasz, że jest ono cały czas widoczne i nie widać nic innego; łatwo to zrobić przypadkiem, więc przećwicz to wcześniej, będzie Ci łatwo szybko przywrócić właściwy obraz.
  • Włącz prezentację i zakończ prezentację: to na pewno się przyda, możesz pokazywać innym przez hangout cały swój ekran lub wybrane okno, zawsze musisz coś wybrać; naucz się to robić.
  • Rozwiń listę uczestników w panelu bocznym i schowaj ją z powrotem, zobacz czym się różni prezentacja osób na ekranie i na liście.
  • Otwórz czat i zamknij czat, napisz coś na czacie: czat może służyć do zgłaszania się w czasie zajęć, szczególnie gdy jest dużo uczestników.

To wszystko. Jeśli potrenujesz te rzeczy, to będziesz korzystać z Hangouts Meet ze swobodą mistrza.

3. Czy zawsze muszę wejść w Classroom by uczestniczyć w zajęciach online?

Nie, ale prawie zawsze. Jeśli zajęcia do tej pory odbywały się w budynku i nie było żadnych ustaleń co do pracy zdalnej, to pierwszym miejscem Waszego spotkania online jest Classroom, w którym:

  1. prowadzący może zostawić informacje, jak będziecie pracować dalej
  2. znajdziesz link do spotkania Hangouts Meet, do którego powinieneś dołączyć w terminie zajęć.

W przypadku zajęć, w których macie już wypracowane metody zdalnego kontaktowania się (np. seminaria dyplomowe lub e-learning), korzystanie z Classroom nie będzie konieczne, choć również w tych przypadkach prosimy prowadzących zajęcia, aby zostawiali Wam jakąś informację w Classroom.

4. Co mam zrobić, jeśli nie mam zbyt dobrego łącza w domu i wykłady online będą mi się rwać?

Spróbuj połączyć się ponownie. Jeżeli problem się będzie pojawiał, poproś kogoś z najbliższego otoczenia, żeby ci pomógł. Zgłoś problem w uczestnictwie zajęć do prowadzącego.

5. Czy uczelnia pokryje część kosztów poniesionych za dostęp do internetu?

Uczelnia nie ma możliwości finansowania usług internetowych pracowników i studentów w związku z odgórnym zarządzeniem ministerstwa o prowadzeniu zajęć zdalnych.

6. Jak będą wyglądać zajęcia online z WF?

Zajęcia są zawieszone do odwołania za wyjątkiem tych osób, które uzyskały już wcześniej zgodę na zaliczenie tych zajęć w formie e -learningu, zgodnie z obowiązującym regulaminem. Osoby mające zapis na kurs e-learningowy realizują te zajęcia zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami.

7. Co mam zrobić, jeśli nie widzę klucza dostępu do zajęć?

Student zapisany na zajęcia nie potrzebuje klucza dostępu, po zalogowaniu się na Wirtualną Uczelnią i wejściu w plan zajęć od razu przechodzi do Classroom. Pamiętaj, żeby być zalogowanym w Google z domeną st.swps.edu.pl. Jeżeli nadal problem będzie występował, napisz wiadomość do wykładowcy i poproś o klucz.

8. Co zrobić kiedy nie mogę dostać się do Google Classroom? Czy będę mieć nieobecność czy mogę komuś zgłosić problem techniczny? Jeśli tak, to komu?

Zgłoś to prowadzącemu zajęcia.

9. Czy możemy korzystać z zajęć poprzez Skype lub Zoom?

Zajęcia online odbywają się wyłącznie za pomocą Hangouts Meet.

10. Co zrobić, gdy wybrałem złą rolę w Google Classroom tj. „nauczyciel” zamiast „uczeń”?

Studenci nie mają możliwości dokonania zmiany roli w Classroom.

11. Czy podczas zajęć np. Hangout Meet będę mógł w czasie rzeczywistym zadać pytanie?

Można zadawać pytania w trakcie zajęć online. Prowadzący ustali zasady interakcji na zajęciach.

12. Czy mogę uczestniczyć w zajęciach online przez telefon lub tablet. Czy mogę uczestniczyć w zajęciach łącząc się ze smartfonu z Androidem, iPhone??

W zajęciach online można uczestniczyć za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego - smartfona, tabletu, a także komputera.

13. Czy posiadanie kamery internetowej jest obowiązkowe, żeby uczestniczyć w zajęciach online?

Nie. Konieczny jest tylko dostęp do internetu i musisz być zalogowany w google domeną st.swps.edu.pl

14. Czy potrzebuję specjalnego oprogramowania, żeby uczestniczyć w zajęciach online?

Wystarczy dostęp do internetu z poziomu telefonu, komputera czy tabletu. Logujesz się w google z uczelnianego adresu e-mail w domenie st.swps.edu.pl.


Pytania ogólne

1. Do kiedy potrwa zawieszenie zajęć dydaktycznych w klasie?

Rektor Uniwersytetu SWPS w dniu 9 kwietnia 2020 roku wydał zarządzenie o przedłużeniu zawieszenia wszystkich zajęć dydaktycznych realizowanych w klasie do odwołania. Przez cały okres zawieszenia zajęć kontynuowane będzie nauczanie na odległość. O powrocie do klas poinformujemy z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

2. Kiedy Uczelnia uruchomi nauczanie na odległość?

Zajęcia w trybie online planujemy uruchomić 23 marca br. Zajęcia online potrwają przez cały okres zawieszenia zajęć w klasie.

3. Czy termin zawieszenia zajęć jest ostateczny, czy istnieje możliwość, że zajęcia zostaną odwołane jeszcze przez dłuższy czas?

Należy liczyć się z tym, że okres zawieszenia zajęć zostanie wydłużony.

4. Co jeśli właśnie wróciłem/am z zagranicy?

Niezależnie od tego, czy podróż dotyczyła rejonów zagrożonych, zalecany jest szybki kontakt telefoniczny ze stacją sanitarno-epidemiologiczną właściwą dla miejsca pobytu (aktualnego zamieszkania) w celu przeprowadzenia wywiadu epidemiologicznego. Zgodnie z rozporządzeniem MSWiA z dnia 13 marca br. osoby powracające z zagranicy muszą przejść obowiązkową dwutygodniową kwarantannę.

5. Co jeśli mimo przedłużenia ważności legitymacji, kontroler biletów wystawi mi karę za brak uprawnień do przejazdów ulgowych?

Komunikat MNiSW został skierowany do właściwych służb, ale jeśli pojawią się utrudnienia należy wyjaśniać to bezpośrednio w biurach obsługi klientów ZTM, SKM lub PKP.

6. Czy egzaminy dyplomowe będą odwołane/przełożone?

Decyzję w sprawie egzaminów dyplomowych podejmują Dziekani Wydziałów. W indywidualnych sytuacjach prosimy o złożenie podania przez Strefę Kontaktu na Wirtualnej Uczelni.

7. Czy Biura Rekrutacji są otwarte?

Biura Rekrutacji w kampusach zostały zamknięte, ale pracownicy obsługują kandydatów online - przez maile i telefony. Terminy rekrutacji na studia pozostają bez zmian.

8. Czy Uczelnia jest otwarta?

Budynki uczelni w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Sopocie są otwarte. Kampus w Poznaniu wraz ze School of Form jest zamknięty. O ewentualnych zmianach będziemy informować na bieżąco.

9. Czy restauracje działają bez zmian?

Restauracje oraz kawiarnie są zamknięte we wszystkich kampusach.

10. Czy biblioteki są otwarte?

Biblioteki we wszystkich kampusach Uniwersytetu SWPS są zamknięte do odwołania. Terminy zwrotu wszystkich książek i innych materiałów (we wszystkich wydziałach) przypadające na 11 marca br. i później zostały zmienione na 1 czerwca br. Za okres od 11 marca do 1 czerwca br. nie będą naliczane opłaty za przetrzymanie książek. Pracownicy akademiccy mają możliwość mailowego zamówienia ewentualnych materiałów do odbioru. Zamówienie takie powinno nastąpić z dziennym wyprzedzeniem.

11. Czy Dziekanaty będą otwarte?

Biblioteki we wszystkich kampusach Uniwersytetu SWPS są zamknięte do odwołania. Terminy zwrotu wszystkich książek i innych materiałów (we wszystkich wydziałach) przypadające na 11 marca br. i później zostały zmienione na 1 czerwca br. Za okres od 11 marca do 1 czerwca br. nie będą naliczane opłaty za przetrzymanie książek. Pracownicy akademiccy mają możliwość mailowego zamówienia ewentualnych materiałów do odbioru. Zamówienie takie powinno nastąpić z dziennym wyprzedzeniem.

12. Czy rok akademicki zostanie wydłużony? Czy sytuacja wpłynie na terminy sesji letniej?

W tej chwili nie planujemy wydłużenia roku akademickiego. Zachęcamy do śledzenia aktualności w zakładce Zespół ds. reagowania na zagrożenia epidemiologiczne na Wirtualnej Uczelni.

13. Co z zajęciami, które się nie odbyły w okresie 11-22 marca br.? Będą odrabiane? W jaki sposób?

O sposobie realizacji treści programowych z zajęć, które przypadały na zajęcia w okresie 11-22 marca br. będziemy informować w kolejnych komunikatach.

14. Czy jak zachoruję, to będę musiał/a brać udział w zajęciach online?

Nieobecności w przypadku zwolnienia lekarskiego są rozpatrywane na dotychczasowych zasadach (patrz: Zasady studiowania na Wydziale).

15. Zawieszenie zajęć dydaktycznych utrudnia gromadzenie punktów SONA. Czy wymagana do zgromadzenia w roku akademickim liczba punktów SONA zostanie zmniejszona?

Podobnie jak w sprawie innych aktywności dydaktycznych decyzję w tej sprawie podejmuje Dziekan Wydziału.

16. Czy Uczelnia w tym roku akademickim będzie organizować Drzwi Otwarte i Juwenalia?

Do 31 marca bieżącego roku odwołane zostają wszystkie wydarzenia i konferencje organizowane we wszystkich kampusach Uniwersytetu SWPS. Wydarzenia poza kampusami są odwołane zgodnie z decyzjami władz państwowych.

17. Czy abonament za parking będzie pomniejszony o dni wolne?

Operator parkingu nie przewiduje zwrotu opłat abonamentowych.

18. Potrzebuję zaświadczenie do wizy - jak mogę je pilnie dostać?

Prosimy zamawiać wszystkie potrzebne zaświadczenia przez Strefę Kontaktu. Zaświadczenia będziemy wysyłać pocztą, a w pilnych przypadkach na miejscu dyżurują pracownicy dziekanatów.

19. Czy budynek uczelni zostanie zdezynfekowany?

Administracja uczelni na bieżąco dba o odpowiedni stan sanitarny wszystkich pomieszczeń. Budynki wszystkich kampusów są na bieżąco dezynfekowane.

20. Czy ograniczenia nałożone przez rząd wydłużą remont nowej siedziby School of Form? Czy ekipa budowlana zdąży przygotować wszystko przed nowym rokiem akademickim?

Prace inwestycyjne i remontowe dotyczące nowej siedziby School of Form w Warszawie przebiegają w normalnym trybie i zgodnie z założonym harmonogramem.

21. Czy zawieszenie zajęć dotyczy również WF?

Zawieszenie zajęć dotyczy również WF.

22. Czy terminy oddania prac dyplomowych zostaną przesunięte?

Kwestie te będą regulowane indywidualnymi decyzjami Dziekana Wydziału.

23. Czy w związku z tym, że część zajęć w marcu nie odbyła się, studenci płacą pełną kwotę za marzec? Czy opłata dla studentów, którzy opłacili w całości rok studiów, pozostaje bez zmian?

Tak. Zajęcia, które się nie odbyły, będą odrobione w późniejszym terminie. O sposobie ich odrabiania będziemy informować w dalszych komunikatach. Uczelnia podjęła działania w celu zmiany sposobu realizacji przedmiotów na metody oparte na uczeniu na odległość. Dla uczelni priorytetem jest umożliwienie studentom zaliczenia zajęć przewidzianych programem studiów w bieżącym semestrze tak, aby nie powstała konieczność powtórzenia poszczególnych przedmiotów lub całego semestru studiów w kolejnym roku akademickim. Zarząd uczelni przeznaczył dodatkowe środki w budżecie na przeprowadzenie tych działań.

24. Czy w związku z nową formą realizacji programu studiów (online) Uczelnia przewiduje zniżki w czesnym dla studentów?

W nowej formule nauczania Uczelnia musi zapewnić prawidłową realizację programów studiów i weryfikację efektów uczenia się odpowiadającą kształceniu w klasie i uznawaną przez Polską Komisję Akredytacyjną. Żeby osiągnąć ten cel i odpowiadając na wyzwanie, przed którym wspólnie stanęliśmy, Uczelnia już teraz przeznacza dodatkowe środki w budżecie na przeprowadzenie tych działań. W związku z tym Uczelnia nie wprowadza zmian w warunkach odpłatności za studia. Kadra akademicka przygotowuje się do prowadzenia zajęć w sposób umożliwiający prawidłową i sprawną realizacją przedmiotów przewidzianych na poszczególnych kierunkach studiów.

25. Co z płatnościami za powtarzanie przedmiotów, których uczelnia nie przeprowadzi zdalnie?

Uczelnia dokłada wszelkich starań, aby realizować studia w trybie online w pełnym wymiarze programowym. W przypadku zajęć, które nie będą dostępne online w bieżącym semestrze, uczelnia zrealizuje je później w ramach czesnego za semestr bieżący, czyli bez opłat dodatkowych.

26. Czy Uczelnia będzie naliczała odestki za opóźnienia w płatności czesnego?

Ponieważ nie jesteśmy w stanie dzisiaj przewidzieć skali konsekwencji gospodarczych wynikających z pandemii, uczelnia nie zmienia warunków wynikających z umów odpłatności za studia i nie wprowadza zmian w naliczaniu odsetek.

27. Czy w obecnej sytuacji Uczelnia zmieni zasady windykacji?

Uczelnia utrzymuje obowiązujące warunki odpłatności za studia, czyli do 5tego dnia miesiąca. Przypominamy, że mogą Państwo wystąpić o odroczenie płatności jednej raty i decyzja w tej sprawie jest automatycznie pozytywna, jeśli jest to pierwsze odroczenie w danym roku akademickim. W pozostałych przypadkach student może zawierać ugodę dotyczącą zapłaty należności w ratach.

28. Czy uczelnia zmienia zasady skreśleń z powodów finansowych?

Tak jak do tej pory Uczelnia będzie odraczać skreślenia osób, które współpracują z windykacją w celu ustalenia harmonogramu spłat zaległości. Obecnie procedowane skreślenia dotyczą należności powstałych ponad cztery miesiące temu. Dalsze decyzje będą podejmowane w maju, kiedy będzie wiadomo, czy zaległości w opłatach są większe niż zwykle.

29. Czy student może zmienić termin płatności?

Jeśli terminy płatności nie są dogodne, student może złożyć wniosek o ich zmianę za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni. Uczelnia w uzasadnionych przypadkach, może ustalić inny termin płatności.

30. Czy Uczelnia przewiduje rozwiązania pomocowe dla studentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej wynikającej z pandemii COVID-19?

Wiemy, że część z Państwa odczuje skutki ekonomiczne stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce i przypominamy, że niezmiennie mogą Państwo wystąpić o odroczenie płatności jednej raty lub zawrzeć ugodę dotyczącą zapłaty należności w ratach. Uczelnia analizuje skalę potrzeb studentów w zakresie odpłatności za studia i najwcześniej w maju przedstawi propozycje pomocy w formie stypendiów, pożyczek lub ratalnej spłaty czesnego.

31. Czy Biuro Karier jest otwarte?

Biuro Karier Uniwersytetu SWPS działa w trybie online. Oznacza to, że wszystkie planowane konsultacje odbywają się w usłudze Hangouts, do której wszyscy studenci i studentki Uniwersytetu mają dostęp poprzez pocztę Gmail. Istnieje również możliwość telefonicznego kontaktu z zespołem.

Przypominamy jednocześnie, że oferty praktyk, staży i pracy są publikowane codziennie na stronie kariera.swps.pl, oraz na grupach Facebookowych Biura Karier:

32. Czy firmy, z którymi współpracuje Biuro Karier nadal prowadzą rekrutacje?

Firmy i Organizacje zapewniają nas o tym, że mimo przeniesienia procesów rekrutacyjnych do wirtualnych pokoi spotkań (w tym również rozmów rekrutacyjnych) - nadal oczekują na aplikacje. W części firm oficjalne rozpoczęcie pracy może być przesunięte w czasie.

Artykuły

Wydarzenia

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia