Każdy obecny na wydarzeniu będzie mógł poznać ideę studiów graficznych i projektowych, które łączą ze sobą kompetencje społeczne i analityczne z umiejętnościami technicznymi i postawą kreatywną. – Projektowanie to umiejętność spojrzenia na problem z różnych perspektyw. Jak mawiał Walt Disney, to umiejętność przyjęcia 3 postaw. Marzyciela, który odkrywa nowe światy; pragmatyka, który koncentruje się na użytkowym charakterze designu; oraz sceptyka, który próbuje zepsuć nawet najlepszy pomysł, by sprawdzić jego wytrzymałość – tłumaczy dr Mariusz Wszołek z Instytutu Grafiki Uniwersytetu SWPS.

Właśnie dlatego oferta warsztatów i wykładów podczas tegorocznego wydarzenia jest tak bardzo zróżnicowana. Można będzie się na nich dowiedzieć nie tylko, jak projektować produkty i usługi, tak aby spełniały cele użytkownika, ale także jak prowadzić komunikację w reklamie interkulturowej lub co zrobić, by projektowana marka miała szanse odnieść podobny sukces jak Coca-Cola czy Apple. To także okazja by poznać proces tworzenia wizerunku firmy oraz znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego logotyp to nie wszystko.

Poza tym część warsztatów będzie także oscylowała wokół tematyki fotografii i pokazu cyfrowego fotogramu, graficznej promocji filmu czy wykorzystaniu narzędzi graficznych przy tworzeniu scenografii. Zdaniem wykładowców Instytutu Grafiki Uniwersytetu SWPS, w procesie projektowania bardzo istotna jest także znajomość człowieka, dlatego na części warsztatów można będzie się dowiedzieć, jak wspierać kreatywność, jak mówić, by być słuchanym i rozumianym, jak radzić sobie ze stresem czy jak nasze oko czyta strony internetowe. – Projektowanie nie może być zorientowane na indywidualną ekspresję projektanta, bo wtedy jest ono sztuką. Projektowanie musi być skoncentrowane na człowieku. Tak dużo mamy źle zaprojektowanych ofert wizualnych, gdyż w procesie projektowym nie uwzględnia się czynnika ludzkiego w myśl prostej idei form follows function – podsumowuje dr Mariusz Wszołek.

W tegorocznym programie znajdują się warsztaty i wykłady z udziałem wykładowców Instytutu Grafiki. Wśród grona prelegentów są m.in.: prof. dr hab. Michael Fleischer, dr Radosław Stelmaszczyk, dr Michał Jakubowicz czy Agata Blat. W tym roku dodatkowym atutem wydarzenia jest również możliwość zapoznania się z ofertą magisterskich studiów z komunikacji wizualnej prowadzonych przez wykładowców Instytutu Grafiki.

Wszyscy uczestnicy Main Event będą mieli także okazję zwiedzić wystawę prac studentów Instytutu Grafiki Uniwersytetu SWPS, która dostępna będzie przez cały dzień w holu głównym uczelni. Prace będą miały szeroką rozpiętość tematyczną: od designu produktu, poprzez komunikację reklamową, design thinking, infografikę, corporate identity, na fotografii i designie opakowań kończąc.

Main Event to coroczne podsumowanie pracy studentów i wykładowców Instytutu Grafiki Uniwersytetu SWPS w postaci prelekcji, warsztatów kreatywnych i wystaw prac studenckich. To również możliwość spojrzenia na współczesne rozumienie myśli projektowej i designu z innej perspektywy, w której istotą jest rozwiązywanie problemów i czynienie tych rozwiązań prostymi w użyciu.

Na warsztaty obowiązują zapisy. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 czerwca 2015 r. Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowy harmonogram warsztatów znajduje się na stronie: www.swps.pl/wroclaw w zakładce „aktualności” oraz na www.grafika.swps.pl.

Artykuły

Wydarzenia

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia