Wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS jest skierowana do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w naszym kraju firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją.

Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy czy ograniczenie syndromu wypalenia zawodowego to tylko niektóre wyzwania stojące przed polską gospodarką w najbliższej przyszłości. Jak im sprostać w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej i politycznej? Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. A stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw. Badanie Aon Hewitt z 2012 r. pokazało, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania zespołu (65% lub więcej) wypracowały pomimo kryzysu aż o 22% wyższy całkowity zwrot dla udziałowców niż średnia w 2010 r. Z ankiet pracowniczych zebranych przez Hay Group Insight wynika, że wysoce zaangażowani pracownicy mogą podwyższyć wyniki biznesowe firmy w zakresie ok. 30% i osiągać nawet 2,5-krotnie lepsze przewidywane rezultaty od swoich niezaangażowanych kolegów. Opracowując Wskaźnik Zdrowia Organizacji firma McKinsey oszacowała natomiast, że w wyniku utraconej produktywności, zdemotywowani i aktywnie niezaangażowani pracownicy kosztują amerykańską gospodarkę rocznie aż 355 miliarda dolarów.

Jim Goodnight, szef amerykańskiego Instytutu SAS, powiedział kiedyś, że 95% kapitału jego firmy odpływa drzwiami codziennie wieczorem. A jego zadaniem jest stworzyć takie środowisko pracy, które sprawi, że ci ludzie wrócą każdego ranka. Te dwa zdania to jedna z najlepszych recept na rynkowy sukces – twierdzi Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick. – W ostatnich latach słowo „innowacyjność” odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy. Bez względu na to, czy jest to ogromna międzynarodowa korporacja, firma rodzinna, mały startup czy jednoosobowa działalność gospodarcza. W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości. Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy. Zaprezentujemy także historie osób, które podjęły ryzyko i często diametralnie zmieniły swoją ścieżkę zawodową. Mamy nadzieję, że nasza akcja rozpocznie konstruktywną dyskusję o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych i przyjaznych miejsc pracy. I stanie się pierwszym krokiem do trwałej zmiany mentalności polskich pracowników i pracodawców.

Z organizatorami kampanii „Praca? Lubię to!”, jak również zaproszonymi do udziału w akcji ekspertami i firmami, będzie można spotkać się po raz pierwszy podczas zaplanowanego na 10 maja br. Forum Otwarcia. W Centrum Konferencyjnym YouNick w podpoznańskich Złotnikach swoimi doświadczeniami prosto z Doliny Krzemowej podzieli się Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE. O wypracowanych na rodzimym gruncie dobrych praktykach w zakresie działalności HR, Employer Branding oraz CSR opowiedzą przedstawiciele Volkswagen Poznań, jednego z największych i najlepszych pracodawców w Wielkopolsce, oraz Cognifide, polsko-angielskiej firmy IT, zatrudniającej obecnie w Poznaniu ponad 200 osób. Dr Jarosław Kulbat, wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener, zaprezentuje cieszący się na Zachodzie ogromną popularnością „Job crafting”, czyli metodę zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy. Z kolei Tomasz Osięgłowski z poznańskiego biura Ultra Architects pokaże, jak proste rozwiązania architektoniczne mogą znacząco poprawić komfort i zadowolenie pracowników. Z prelekcją o tym, jak nie przepracować ani jednego dnia, wystąpi w YouNick Andrzej Tucholski, absolwent psychologii na Uniwersytecie SWPS, youtuber, konsultant i jeden z czołowych polskich blogerów. W programie Forum, pomiędzy poszczególnymi prelekcjami, przewidziano także specjalne sesje networkingowe - czas na inspirujące dyskusje w kuluarach, mentoring i nawiązywanie nowych relacji biznesowych.

Konferencja w parku technologicznym YouNick to zaledwie pierwsza odsłona naszego projektu. Pod koniec maja oraz w czerwcu zapraszamy wszystkich zainteresowanych na kolejne dwa wydarzenia, które odbędą się tym razem w poznańskiej siedzibie naszej uczelni – mówi Agnieszka Lewicka z Uniwersytetu SWPS. - Na 24 maja zaplanowaliśmy bezpłatny wykład dr Jacka Bucznego o motywacji oraz spotkanie z doświadczonymi praktykami biznesu – uhonorowaną tytułami „Kobieta Przedsiębiorcza Poznania i Wielkopolski 2015” Moniką Zygmunt-Jakuć z firmy Bez Owijania oraz Michałem Taisnerem, twórcą poznańskiego startupu farmaceutycznego Smart Pharma. W wakacje razem z władzami Poznania oraz podmiotami zaangażowanymi w naszą kampanię zorganizujemy weekendową imprezę plenerową na Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania. A od września ponownie zaprosimy do parku technologicznego YouNick i Uniwersytetu SWPS na jesienny cykl warsztatów, szkoleń i prelekcji. Pierwszą edycję projektu podsumujemy podczas listopadowego Forum Zamknięcia, którego gospodarzem będzie nasza uczelnia.

Inauguracja kampanii społecznej „Praca? Lubię to!” odbędzie się w siedzibie YouNick w Złotnikach, przy ul. Krzemowej 1, we wtorek, 10 maja br. w godzinach 10:00-16:00. Wstęp na konferencję jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji online za pośrednictwem formularza dostępnego pod linkiem www.younick.pl/pracalubieto. Do parku technologicznego można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.

Szczegółowe informacje o wspólnym projekcie YouNick oraz Uniwersytetu SWPS są dostępne na stronach www.swps.pl/poznan oraz younick.pl, a także na profilach organizatorów na Facebooku. Patronat honorowy nad kampanią „Praca? Lubię to!” objął Prezydent Miasta Poznania, a patronami medialnymi akcji zostali: dziennik Puls Biznesu, portal Odpowiedzialnybiznes.pl, dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski, magazyn Strefa Biznesu, gazeta i portal Naszemiasto.pl, telewizja WTK oraz portal Epoznan.pl.

Agenda Forum Otwarcia kampanii „Praca? Lubię to!”:

godz. 10:00-10:30 Powitanie uczestników i przedstawienie założeń kampanii:
Wiceprezydent Miasta Poznania
Dagmara Nickel, prezes YouNick
dr Aleksandra Bagieńska-Masiota, prodziekan Uniwersytetu SWPS w Poznaniu

godz. 10:30-11:00 Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE,
"Magiczny pył z Mountain View, czyli dlaczego tak wielu ludzi chce pracować w Google?"

godz. 11:00-11:30 Ewa Golik, Katarzyna Salamończyk-Napierska Volkswagen Poznań,
„Czy i jak pracownik może polubić fabrykę?”

godz. 11:30-12:30 dr Jarosław Kulbat, Uniwersytet SWPS,
"Job crafting - konstruowanie pracy, konstruowania szczęścia "

godz. 12:30-13:30 Przerwa kawowo-lunchowa i sesja networkingowa

godz. 13:30-14:00 Magdalena Owsiana, Cognifide,
"Feel Good @ Cognifide!"

godz. 14:00-14:30 Tomasz Osięgłowski, Ultra Architects,
"W trosce o pracownika. 3 kreatywne projekty biurowców"

godz. 14:30-15:00 Andrzej Tucholski, bloger, youtuber,
„Jak nie przepracować ani jednego dnia – eksperymentalna forma organizacji pracy i przeciwdziałaniu wypaleniom zawodowym?”

godz. 15:00-16:00 Sesja networkingowa i zakończenie konferencji

Artykuły

Wydarzenia

Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia