Tak
Tak
prof. dr hab.
Andrzej Falkowski
Instytut Psychologii ,
BIO Andrzej Falkowski

prof. dr hab.

Andrzej Falkowski

Instytut Psychologii
Wydział Psychologii w Warszawie
kierownik Katedry Psychologii Ekonomicznej i Biznesu

Dla mediów

Profil naukowy

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Specjalizuje się także w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Ekspert sądowy w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Współpracuje z kancelariami adwokackimi w dziedzinie ochrony marki na rynku gospodarczym, m.in. dla takich firm jak: Maspex, Hortex, Reckitt Benckiser, E. Wedel, Fakro, FSO, BP, Polkomtel SA, Polmos SA, Bakoma, Broker FM.

Stypendysta Fundacji Fulbrighta na Uniwersytecie Michigan. Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku. W latach 2011-2014 był członkiem Komitetu Polityki Naukowej przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Współpracował z wieloma zagranicznymi ośrodkami badawczymi, m.in. z: Lumiere University in Lyon, Centre for Human Communication of Manchester Metropolitan University, East London University oraz University of Florida. Należy do International Society for Ecological Psychology oraz Association for Consumer Research.

Jego artykuły z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich, rynkowych i wyborczych są publikowane w takich czasopismach, jak: „American Journal of Psychology”, „Media Psychology”, „Journal of Political Marketing”, „Journalism Studies”, „Advances in Consumer Research”, „Marketing Letters”, „Frontiers in Psychology”, „European Journal of Marketing”.

Autor i współautor rozdziałów w książkach, m.in.: „Television and Politics in Evolving European Democracies” (Nova Science), „The Sage handbook of political advertising” (red. L.L. Kaid i C. Holtz-Bacha; Sage), „Routledge handbook of political management” (red. D.W. Johnson: Routledge), „Praktyczna psychologia poznawcza: Marketing i reklama” (GWP), „Psychologia zachowań konsumenckich” (GWP), „Marketing polityczny: Perspektywa psychologiczna” (GWP), „Psychologia poznawcza w praktyce: Ekonomia, biznes, polityka” (PWN), „A Cross-Cultural Theory of Voter Behavior” (Haworth Press/ Francis, and Taylor Group), „Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations” (M.E. Sharpe). Jest jednym z redaktorów „Handbook of Political Marketing” (Sage) oraz „Journal of Political Marketing”.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Psychologia biznesu
  • Psychologia marketingu i reklamy
  • Zachowania konsumenckie
  • Znaki towarowe
  • Konkurencja rynkowa

Informacje prasowe

    Materiały Wideo

    Podobieństwa wprowadzają w błąd

    .

    Psychologia, biznes, marketing

    .

    Materiały Audio

    Jakie cechy marki od siebie kradną?

    Pobierz plik MP3 (793 KB)

    Jaki jest cel naśladownictwa marek?

    Pobierz plik MP3 (501 KB)

    Artykuły

    Wydarzenia

    Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

    Zobacz także

    Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia