Podejmowanie decyzji to proces. Odpowiada za niego wiele mechanizmów, które osoba decydująca niekoniecznie sobie uświadamia. Jeśli decyzje mają charakter biznesowy, to ich następstwa mogą być kosztowne lub dawać zysk, więc świadomość decydowania zaczyna mieć wymierną cenę. Jak w podejmowaniu decyzji może nam pomóc psychologia poznawcza? Jak ominąć marketingową krótkowzroczność (marketing myopia)? Jak podejmujemy decyzje w sytuacjach ryzykownych? W jaki sposób międzynarodowe firmy wykorzystują wiedzę o psychologii decyzji w kształtowaniu strategii i taktyk cenowych? Na te pytania odpowiada prof. dr hab. Andrzej Falkowski, kierownik Katedry Psychologii Ekonomicznej i Biznesu na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
- https://podcasts.apple.com/us/podcast/poznawcze-aspekty-podejmowania-decyzji-biznesowych/id1460686479?i=1000463137420
- https://open.spotify.com/episode/14OLAGu6dRIGNn7wUp5pa1
- https://soundcloud.com/user-509252963/falkowski
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/665a1ad5-2474-4a62-91ed-041d8dd4b3dc?_lst
Prelegent
prof. dr hab. Andrzej Falkowski
Kierownik Katedry Psychologii Ekonomicznej i Biznesu na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS Warszawie. Należy do International Society for Ecological Psychology oraz Association for Consumer Research. W latach 2011–2014 członek Komitetu Polityki Naukowej przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Był stypendystą Fundacji Fulbrighta. Ekspert sądowy w sprawach znaków towarowych. Współpracuje z kancelariami adwokackimi w dziedzinie ochrony marki na rynku gospodarczym, takich firm, jak m.in. Maspex, Hortex, Reckitt Benckiser, E. Wedel, Fakro, FSO, BP, Polkomtel SA, Polmos SA, Bakoma, Broker FM.
Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich, rynkowych i wyborczych, które były opublikowane w takich czasopismach, jak m.in. „American Journal of Psychology”, „Media Psychology” czy „Journal of Political Marketing”. Autor i współautor rozdziałów w książkach, m.in.: „Television and Politics in Evolving European Democracies”, „The Sage Handbook of Political Advertising”, „Psychologia poznawcza w praktyce: ekonomia, biznes, polityka” (PWN). Jest jednym z redaktorów „Handbook of Political Marketing” , a także współredaguje „Journal of Political Marketing”.