„Motywacja” to słowo klucz każdego procesu nauczania bez względu na jego poziom. Efektywna nauka jest przecież celem wszystkich nauczycieli, począwszy od tych z podstawówki, a skończywszy na wykładowcach akademickich. Ale w tym obszarze bez otwartości na innowacje i zmiany ani rusz.
Dr Kinga Kurowska-Wilczyńska – menedżerka i ekspertka ds. zarządzania, naukowo zajmuje się zarządzaniem szkolnictwem wyższym i jakością kształcenia. Jest entuzjastką innowacyjnych metod nauczania, a także inicjatorką systemowych zmian w kształceniu na uczelniach wyższych. I właśnie ta przestrzeń była przedmiotem rozmowy dr Kurowskiej-Wilczyńskiej z psycholożką i specjalistką ds. zarządzania dr Agnieszką Golińską. W ramach podcastu dr Wilczyńska opowiedziała o swojej pracy projektowej w ramach zajęć akademickich. Odpowiedziała m.in. na pytania: Na czym polega projekt Problem Based Learning i czym różni od „tradycyjnych” zajęć? Jakie wiążą się z tym wyzwania? Jakie korzyści daje PBL studentkom i studentom, a jakie – organizacjom partnerskim?
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Cykl „Zarządzać, ale jak?”
Co to znaczy skutecznie, efektywnie zarządzać? Jak rozwijać swoją organizację? Kiedy i jak powinniśmy reagować na zmiany? Jakie czynniki wpływają na zachowania zespołu? Czy można przygotować się na kryzys? Jaka strategia pozwoli nam odnieść sukces? Czym ten sukces właściwie jest? Na te pytania szukamy odpowiedzi w cyklu Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS „Zarządzać, ale jak?”. Z naszymi gośćmi – dydaktykami, naukowcami, a także wieloletnimi praktykami zarządzania – rozmawiamy o wyzwaniach, z jakimi na co dzień mierzą się osoby zarządzające organizacjami i zespołami. W ramach naszego cyklu łączymy naukę z praktyką, starając się znaleźć odpowiedzi na najbardziej aktualne pytania pojawiające się we współczesnym zarządzaniu.
Gość
dr inż. Kinga Kurowska-Wilczyńska
Menedżerka, ekspertka ds. zarządzania. Naukowo zajmuje się zarządzaniem szkolnictwem wyższym i jakością kształcenia, a także zarządzaniem kompetencjami, projektami edukacyjnymi i innowacyjnymi metodami kształcenia. Entuzjastka innowacyjnych metod kształcenia, inicjatorka systemowych zmian w kształceniu w uczelniach wyższych. Kierowniczka projektu naukowego „Polski MOOC”, liderka w polskiej instytucji w projekcie „Universities of the Future – Collaborative digital shift towards a new framework for industry and education” finansowanego z Erasmus+. Członkini Polskiej Komisji Akredytacyjnej II zespołu nauk społecznych. Od 2014 r. prezeska i współzałożycielka Fundacji Młodej Nauki. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu nauk o organizacji, zarządzania projektami, a także współpracy i networkingu. Pełni funkcję członkini Rady Naukowej Instytutu Nauk Społecznych, zasiada również w Komisji ds. etyki badań naukowych Instytutu Nauk Społecznych.Prowadząca
dr Agnieszka Golińska
Doktor psychologii, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie. Otrzymała wyróżnienie za pracę doktorską obronioną w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk.
Prowadzi badania m.in. w zakresie zachowań organizacyjnych oraz akulturacji psychologicznej. Interesuje się losami menedżerów oraz profesjonalistów, którzy zdecydowali się na emigrację. Szczególnie bliska jest jej w tym zakresie Ameryka Łacińska, a przede wszystkim Meksyk.
Zajmuje się także tworzeniem programów ewaluacji i rozwoju kompetencji w oparciu o metodę Assessment i Development Center. Ma na koncie projekty badawcze realizowane w m.in. w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz USA. Przez wiele lat pracowała i prowadziła również badania naukowe w Tecnologico de Monterrey w Meksyku.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z obszaru zarządzania kulturą organizacyjną, zarządzania kompetencjami, różnic międzykulturowych w biznesie oraz psychologii w zarządzaniu. Uczestniczy w projekcie ULTRAGEN. Od semestru letniego 2021/2022 pełnić będzie rolę koordynatorki kierunków Zarządzanie i Przywództwo oraz Management and Leadership I stopnia.