Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/us/podcast/bullying-jak-systemowo-wesprzeć-dzieci-zaangażowane/id1437994794?i=1000563524492
  • https://soundcloud.com/swpspl/bullying-jak-systemowo-wesprzec-dzieci-zaangazowane-w-przemoc-rowiesnicza-dr-anna-kubiak?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
  • https://lite.lstn.link/audiobook/a8d38dca-b4ad-4f77-8c22-3e09f59f36e0?shareSource=details&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033
  • https://www.empik.com/306-bullying-jak-systemowo-wesprzec-dzieci-zaangazowane-w-przemoc-rowiesnicza-dr-anna-kubiak-opracowanie-zbiorowe,p1312256602,ebooki-i-mp3-p

Przemoc rówieśnicza jest problemem zarówno dla dzieci, rodziców, nauczycieli, jak i terapeutów. Agresja i przemoc są bardzo podobnie definiowane, jednak kluczową różnicą między nimi jest równowaga sił. W przemocy jedna ze stron jest słabsza i staje się ofiarą. Dlaczego tak ważne jest rozróżnianie tych pojęć? Czym jest bullying? Jak wspierać dzieci, które doświadczają przemocy rówieśniczej? Jak wygląda mechanizm powstawania przemocy? Co sprzyja wejściu w rolę ofiary? Na te i wiele innych pytań odpowiada dr Anna Kubiak, psycholożka z 10-letnim doświadczeniem w pracy w szkole podstawowej i gimnazjum, prowadząca prywatną praktykę terapeutyczną.

Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej tematyce szeroko rozumianego rozwoju dziecka, organizowanej przez Uniwersytet SWPS oraz Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży dla Miasta Poznania.

„Dziecko, Nastolatek, Dorosły” to cykl podcastów Strefy Psyche Uniwersytetu SWPS, skupiający się na tematyce zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

Interesujesz się psychologią? Dołącz do nas w grupie Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Ekspertka

dr Anna Kubiak

dr Anna Kubiak – psycholożka. Ukończyła specjalność: psychologia kliniczna człowieka dorosłego. Jej zainteresowania koncentrują się wokół autodestruktywności, diagnozy psychologicznej i terapii systemowej (zwłaszcza dzieci i młodzieży). Prowadzi badania dotyczące samouszkodzeń bez intencji samobójczej oraz czynników wiążących się z ich nawykowym podejmowaniem. Jej najnowsze badania dotyczą związków autodestruktywności pośredniej z przywiązaniem, regulacją emocji oraz kontrolą hamowania. W ramach praktycznej działalności przez 10 lat pracowała w szkole podstawowej i gimnazjum, a aktualnie prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną. Jest członkiem nadzwyczajnym Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Na poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z diagnozy psychologicznej, etyki zawodowej psychologa oraz seminarium magisterskie.

Artykuły

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia