Myśląc o profilaktyce i interwencji anti-bullyingowej musimy brać pod uwagę występujące różnice w sposobach komunikacji. Jak komunikować się, aby trafić do pokolenia Z? Jaka jest tu specyfika słownictwa, czy znaczenie emotikonek? Jaka jest rola autentyczności w komunikacji?Jakie metody i narzędzia pozwalają skutecznie dotrzeć do młodzieży i pomóc im w trudnych sytuacjach?
Na te i wiele innych pytań odpowiedziała Angelika Friedrich, działaczka społeczna, założycielka Nastoletniego Azylu i studentka psychologii na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Spotkanie odbyło się podczas „II Dni OLWEUSA”, studenckiego wydarzenia naukowego o charakterze konferencji, dotyczącego bullyingu i przemocy rówieśniczej w szkołach, organizowane przez Koło Naukowe Badań Relacji Rówieśniczych i Bullyingu OLWEUS.
Ekspertka
Angelika Friedrich - działaczka społeczna, założycielka Nastoletniego Azylu i studentka psychologii na Wydziale Psychologii w Katowicach Uniwersytetu SWPS. Współpracuje z naukowcami (przy RESQL – systemie pomagającym zapobiegać przemocy w szkołach), fundacjami, instytucjami, politykami i polityczkami (głównie przy Zespole Parlamentarnym ds. Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży). Interesuje się psychiatrią dziecięcą i młodzieżową. Bierze udział w debatach i konferencjach dotyczących psychiatrii. Jest bohaterką książki Justyny Sucheckiej „Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze”.