Umiejętność skutecznego uczenia się to nie tylko lepsze oceny w szkole. W pewnym sensie, dobre oceny to jedynie „skutek uboczny”. Kluczowym efektem sprawnego przyswajania wiedzy jest rozwój umiejętności poznawczych, wzmocnione poczucie własnej wartości, zdolność zarządzania czasem, samodzielność w działaniu, redukcja stresu i w końcu – szybsze adaptowanie się do nowych okoliczności. Nie ma wątpliwości, że wszystkie te korzyści staną się nieocenione także w dorosłym życiu.

Czy jednak dzieci w szkole uczone są metod skutecznego przyswajania wiedzy? Co determinuje taką skuteczność? Jakie błędy najczęściej popełniają uczniowie w procesie uczenia się? I w jaki sposób wspierać dzieci w tych działaniach?

Wszystkie wymienione wątki poruszyła psycholożka – dr Anna Ziółkowska, prof. Uniwersytetu SWPS, podczas swojego wystąpienia w ramach trzeciej konferencji z cyklu Dziecko-Nastolatek-Dorosły.

Podcastu możesz posłuchać również w kanałach streamingowych: Apple Podcasts, SoundCloudAudioteka.

Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej tematyce szeroko rozumianego rozwoju dziecka, organizowanej przez Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu oraz Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytet SWPS.

Ekspertka

dr Anna Ziółkowska, prof. Uniwersytetu SWPS

dr Anna M. Ziółkowska, prof. Uniwersytetu SWPS – psycholożka, absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini dwóch oddziałów Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej. Pełni funkcję prodziekana ds. dydaktycznych Wydziału Psychologii i Prawa w Poznaniu oraz koordynatora doradców dydaktycznych Uniwersytetu SWPS.

Artykuły

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia