„Samoregulacja”, czyli zdolność kontrolowania własnych emocji, myśli czy zachowań, w odniesieniu do dzieci może wydawać się sprzecznością samą w sobie. Zgodnie z definicją, młody człowiek, który posiadł tę umiejętność potrafi zarządzać gniewem oraz smutkiem, kontroluje impulsy i koncentruje się na zadaniach.
Osiągnięcie takiego stanu na pewno nie jest łatwe, ale warto wspierać dziecko w tym procesie. Jak wyglądają poszczególne jego etapy? Jak wykorzystać tę wiedzę w domu, a jak w szkole? Jaką rolę w procesie radzenia sobie z emocjami odgrywają dorośli?
O skutecznych strategiach wspierania młodego człowieka na drodze do samoregulacji, opowiedziała specjalistka psychologii klinicznej dzieci i młodzieży dr Jagoda Sikora.
Podcastu możesz posłuchać również w kanałach streamingowych: Apple Podcasts, SoundCloud i Audioteka.
Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej tematyce szeroko rozumianego rozwoju dziecka, organizowanej przez Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu oraz Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytet SWPS.
Ekspertka
dr Jagoda Sikora – specjalistka psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Facylitatorka metody samoregulacji (self-reg). Uczy przyszłych psychologów na Uniwersytecie Śląskim. Od 9 lat pracuje w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka. Doświadczenie zdobywała na licznych stażach klinicznych na oddziałach psychiatrycznych dzieci, oddziale dziennym i w ośrodku uzależnień. Obecnie kształci się w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie.