Współczesny przywódca stoi przed trudnym zadaniem. Jak przebić się ze swoją ideą w świecie przepełnionym informacjami? Jak przekonać współpracowników do działania zgodnie ze swoją wizją? Jak skłonić ich do zmiany, która stoi w opozycji do ukochanego przez wielu status quo? Jedną z odpowiedzi jest opowiadanie historii. Storytelling to niezwykle skuteczne narzędzie w biznesie: wzmacnia autorytet lidera, buduje trwałe relacje i motywuje do działania. O tym, jak opowiadać fascynujące historie, aby realizować biznesowe cele, porozmawiamy w kwietniowej Strefie Zarządzania. Wykład poprowadzi Adam Zadrożny, psycholog i trener umiejętności miękkich, absolwent naszej uczelni.
Storytelling w przywództwie
Opowiadanie historii towarzyszy ludzkości od co najmniej 10 000 lat! Kiedyś opowiadaliśmy je przy ognisku. To one nas jednoczyły, to dzięki nim poznawaliśmy historię swoich przodków, to poprzez nie wymienialiśmy doświadczenia.
Dzisiaj historie dotyczą nowej strategii firmy albo idei, która może zmienić świat na lepsze. Las zamieniliśmy na salę konferencyjną i social media, ale mechanizmy są bardzo podobne. Nie zawsze wygrywa ten, kto ma najlepszy pomysł, lecz ten, kto opowie o nim, używając najlepszej historii.
Przed liderami stoi więc niełatwe zadanie: muszą opowiedzieć o wartościach i wizji firmy tak, by przekonać do nich współpracowników. A ci często pozostają nieufni, bo w słowie „nowość” kryje się zmiana, a więc niepewność, lęk przed nieznanym, niechęć do włożenia wysiłku w realizację nowej strategii.
W takiej sytuacji przydają się narzędzia storytellingowe. Umiejętnie wykorzystana opowieść wzmocni autorytet lidera oraz wizerunek marki, pomoże zbudować zaufanie pracowników i partnerów.
Prowadzący
Adam Zadrożny
Psycholog i trener umiejętności miękkich specjalizujący się w tematach zarządzania stresem, zarządzania sobą w czasie oraz zwiększania samokontroli. Jest autorem bloga www.obslugaczlowieka.pl, na którym popularyzuje wiedzę psychologiczną. Przez ostatnie 4 lata prowadził warsztaty psychologiczne dla licealistów w ramach projektu Strefa Młodzieży Uniwersytetu SWPS. Szkolił również pracowników call center oraz agentów ubezpieczeniowych.
Aktualnie pracuje w firmie szkoleniowej Aktren, gdzie współprowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania storytellingu w sprzedaży. W 2017 roku wystąpił na konferencji TEDx Youth, na której podzielił się strategiami na odkrycie własnego ja. Występował w radiu Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24 oraz w Dzień Dobry TVN.
Termin i miejsce
11 kwietnia 2018 r., godz.18.00-19.00
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, sala S303