„Jak zarządzać projektem na międzynarodową skalę?” – to pytanie, które coraz częściej dotyczy współczesnych liderów. Kompetencje niezbędne do zarządzania uzupełniają na kursach i warsztatach. Wielu wynosi z nich specjalistyczną wiedzę, ale tylko nieliczni potrafią ją umiejętnie stosować w praktyce. O tym, jak dołączyć do wąskiego grona najlepszych liderów i zdobyć kompetencje kluczowe w globalnym zarządzaniu, opowie dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholożka społeczna, wykładowczyni Uniwersytetu SWPS na kierunku Zarządzanie i przywództwo.
Międzynarodowi mistrzowie świata, czyli kompetencje liderów w globalnym zarządzaniu
Świat stał się globalną metropolią – bo raczej nie wioską. Cokolwiek mówić o procesie „spłaszczania świata”, zjawiska tego nie da się powstrzymać. Żeby efektywnie działać w takim otoczeniu, musimy płynnie radzić sobie z komunikacją i scenariuszami działania w różnych kontekstach kulturowych – najczęściej w kilku naraz.
Wielu międzynarodowych menedżerów czyni zatem intensywne starania, by przygotować się do pracy, zanim podejmą się zarządzania projektami na skalę międzynarodową. Uczestniczą w kursach i szkoleniach o tematyce multikulturowej i międzynarodowej, najczęściej zadając podczas nich jedno pytanie: proszą o listę nakazów i zakazów oraz informacji, które pomogą im skutecznie pokonywać kolejne wyzwania w globalnym zarządzaniu. Niestety lista owa najlepiej sprawdza się w charakterze serwetki w czasie najbliższego lotu międzykontynentalnego.
To, że dana osoba zna listę zachowań, działań, scenariuszy nie oznacza niestety, że będzie ona w stanie zastosować je w odpowiedniej sytuacji, we właściwym momencie. Zwłaszcza w sytuacjach stresowych, gdy sprawy wymykają się spod kontroli.
A zatem jak globalni liderzy pozyskują te dodatkowe, kluczowe kompetencje, które pozwalają im z sukcesem nawigować po odległych oceanach biznesu? Jak zostaje się „międzynarodowym mistrzem świata” w globalnym zarządzaniu?
Ekspert
dr Magdalena Łużniak-Piecha
Psycholożka społeczna, wykłada na Uniwersytecie SWPS na kierunku Zarządzanie i przywództwo, współpracuje z uniwersytetami w Londynie i Monterrey. Wprowadza i tworzy techniki gamifikacji w praktyce szkoleniowej, doradczej i badawczej. Zajmuje się badaniem i niwelowaniem patologii organizacyjnych. Za szczególnie interesujące uważa techniki radzenia sobie z patologiami osobowości i zaburzeniami komunikacji w organizacjach.
Termin i miejsce
7 czerwca 2018 (czwartek), godz. 18.00, sala S303
Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31