Mówi się o nich „klasa kreatywna”. Ambitni, pracowici i szalenie twórczy. Kreatywni ludzie wymyślają nowatorskie idee, odważnie eksperymentują, śmiało łamią zasady, czasem popełniają błędy. Kreatywność, czyli co? Dlaczego niektórzy ludzie są bardziej kreatywni niż inni? Czym jest idea kreatywna i dlaczego branża reklamowa nie może bez niej funkcjonować? Poszukajmy odpowiedzi w Strefie Zarządzania razem z Dawidem Kaźmierczakiem, growth supervisorem w McCann Worldgroup, absolwentem naszej uczelni. Uwaga: termin spotkania został przeniesiony na 20 listopada.
Tylko kreatywni przetrwają
Młodość i kreatywność. Jeśli idą w parze, można praktycznie wszystko – od imprezowania w stylu gwiazd rocka, przez zdobycie wymarzonej pozycji zawodowej, na osiągnięciu świętego spokoju kończąc. Młodzi i kreatywni tworzą na całym świecie mocną, inspirującą się wzajemnie grupę, na określenie której amerykański ekonomista Richard Florida ukuł termin „klasa kreatywna”. W książce „Narodziny klasy kreatywnej” przekonuje, że właśnie ta grupa stanie się wkrótce motorem wzrostu gospodarczego. Dlaczego? Kreatywni tworzą nowe idee, pomysły i technologie. Stymulują powstawanie innowacji. Potencjał klasy kreatywnej dostrzegła oczywiście branża reklamowa, w której ceni się przede wszystkim nieszablonowe, twórcze myślenie.
Czym właściwie jest kreatywność odmieniana współcześnie przez wszystkie przypadki? Czy wszyscy jesteśmy kreatywni? Dlaczego w idei kreatywnej tak ważna jest moc rozpalania emocji u odbiorców? Kto był, a kto będzie prawdziwym mistrzem kreatywności?
Ekspert
Dawid Kaźmierczak
Od 6 lat związany z branżą reklamową. Pracował dla największych agencji reklamowych na świecie, m.in. Ogilvy Poland, DDB&tribal Warszawa, w K2 realizował niestandardowe projekty digitalowe dla IKEA. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za komunikacje brandów Coca-Cola w warszawskim oddziale McCann. Prócz kierowania zespołami w międzynarodowych agencjach reklamowych, czynnie wspiera konkurs Young Creatives w Polsce, jest twórcą kanału YCpoland na Instagramie, w przeszłości współtworzył kanał SnapLions, jest również jurorem konkursu Papaya Young Directors.
Termin i miejsce
20 listopada 2018 r., godz.18.00-19.00 (wtorek)
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, sala S306