Biznes tworzą ludzie – wiedza o człowieku staje się więc jednym z najważniejszych narzędzi pracy menedżera. Jak funkcjonuje ludzki mózg i jakie mechanizmy sterują naszym zachowaniem w danych sytuacjach? Co wpływa na podejmowane przez nas decyzje i jak skutecznie się komunikować – z partnerami, w swoim zespole, w swoim środowisku biznesowym? Co powoduje, że ludzie chcą z nami pracować i nas słuchać?

W pracy napotykamy wiele wyzwań i psychologia może przyjść nam z pomocą. Chcemy mądrze zarządzać firmą czy zespołem, znaleźć najlepszych kandydatów do pracy, skutecznie wdrażać zmiany, dobrze wypaść na spotkaniu, prezentacji czy konferencji. Jak to robić? Podczas spotkania w Strefie Zarządzania opowiedzą o tym praktycy biznesu i eksperci: prof. dr hab. Andrzej Falkowski, Katarzyna Sołtysiak, Katarzyna Kowalska i Hubert Anyżewski.

7 stycznia
18.00–21.00
Warszawa

Harmonogram

18.15–18.45 – Poznawcze aspekty podejmowania decyzji biznesowych – prof. dr hab. Andrzej Falkowski

18.45–19.15 – Jak w procesie rekrutacji budować relacje i dlaczego są one tak ważne? – Katarzyna Sołtysiak

19.15–19.45 – (Roz)Mówca, czyli kto? Rzecz o wystąpieniach i o tym, co niezbędne w skutecznej komunikacji – Katarzyna Kowalska

19.45–20.15 – Zarządzaj nowocześnie i skutecznie sobą i innymi – Hubert Anyżewski

20.15–20.45 – pytania do prelegentów, networking

godz. 18.15–18.45Poznawcze aspekty podejmowania decyzji biznesowych

Podejmowanie decyzji jest skomplikowanym i fascynującym procesem. Nawet jeśli klamka zapada błyskawicznie, jest to rezultatem wielu mechanizmów, które nawet sama osoba decydująca niekoniecznie sobie uświadamia. A jeśli decyzje mają charakter biznesowy, to ich następstwa mogą być kosztowne lub dawać zysk, więc świadomość zaczyna mieć wymierną cenę. Podczas wystąpienia skupimy się na wybranych zagadnieniach psychologii poznawczej, które są szczególnie ważne w tym kontekście. Zajmiemy się między innymi decyzjami biznesowymi w aspekcie marketingowej krótkowzroczności (marketing myopia), klasycznym przypadkiem H. Forda i komunikacją funkcjonalną światowych marek. Poświęcimy uwagę podejmowaniu decyzji w sytuacjach ryzykownych i przedstawimy podstawowe cechy poznawcze w podejmowaniu decyzji biznesowych. Przeanalizujemy również rolę wiedzy o psychologii decyzji w kształtowaniu strategii i taktyk cenowych.

258 stanislaw borawski

prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Kierownik Katedry Psychologii Ekonomicznej i Biznesu na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS Warszawie. Należy do „International Society for Ecological Psychology” oraz „Association for Consumer Research”. W latach 2011–2014 członek Komitetu Polityki Naukowej przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Był stypendystą Fundacji Fulbrighta. Ekspert sądowy w sprawach znaków towarowych. Współpracuje z kancelariami adwokackimi w dziedzinie ochrony marki na rynku gospodarczym, takich firm, jak m.in. Maspex, Hortex, Reckitt Benckiser, E. Wedel, Fakro, FSO, BP, Polkomtel SA, Polmos SA, Bakoma, Broker FM.

Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich, rynkowych i wyborczych, które były opublikowane w takich czasopismach, jak m.in. „American Journal of Psychology”, „Media Psychology” czy „Journal of Political Marketing”. Autor i współautor rozdziałów w książkach, m.in.: „Television and Politics in Evolving European Democracies”, „The Sage Handbook of Political Advertising”, „Psychologia poznawcza w praktyce: ekonomia, biznes, polityka” (PWN). Jest jednym z redaktorów „Handbook of Political Marketing” , a także współredaguje „Journal of Political Marketing”.

godz. 18.45–19.15Jak w procesie rekrutacji budować relacje i dlaczego są one tak ważne?

Gdzie znaleźć dobrych pracowników i jak do nich dotrzeć? To pytanie nurtuje niejednego menedżera. Jeśli patrzymy z zewnątrz, rekrutacja kojarzy się nam przede wszystkim z procedurami: stworzeniem ogłoszenia o pracę z opisem stanowiska, dystrybucją ogłoszenia, wyborem CV ze stosu aplikacji i w końcu kolejnymi etapami rekrutacji, w tym rozmowami kwalifikacyjnymi czy praktycznym sprawdzeniem wiedzy. Od środka, z perspektywy specjalistów HR, wygląda to jednak zupełnie inaczej. Uruchomienie rekrutacji, to tylko część całej machiny. Organizacja, niezależnie od prowadzonych w danym okresie naborów, wciąż powinna znajdować się w procesie tworzenia relacji z kandydatami. Podczas wystąpienia skupimy się na employer brandingu jako obietnicy dawanej kandydatowi, partnerskiej rozmowie i wzajemnym poznaniu oraz doświadczeniu rekrutacyjnym kandydata i jego wpływie na organizację. Przedstawiony zostanie też case „Twoje Studio Pracy IKEA”, czyli sposób, w jaki szwedzki gigant meblowy pokazuje swój świat.

258 Kinga Padzik

Katarzyna Sołtysiak

Specjalista do spraw rekrutacji. Na co dzień wspiera biznes oraz działy HR w prowadzeniu projektów rekrutacyjnych i z zakresu employer brandingu. Interesują ją ludzie i relacje między nimi. Wierzy, że candidate experience to customer experience, a w rekrutacji najważniejszy jest szacunek, autentyczność i partnerska relacja. Ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie SWPS oraz studia podyplomowe HR Business Partner w Szkole Głównej Handlowej.

godz. 19.15–19.45(Roz)Mówca, czyli kto? Rzecz o wystąpieniach i o tym, co niezbędne w skutecznej komunikacji

Jedni robią to tak, jakby urodzili się na scenie, a innym myśl o publicznym przemawianiu spędza sen z powiek. Ale jedno jest pewne – skuteczne mówienie ułatwia osiąganie celów i usprawnia budowanie marki osobistej. Czy skutecznego mówienia można się nauczyć? Gdzie szukać sprzymierzeńców? Od czego zacząć? To tylko kilka pytań, na które odpowiem podczas spotkania. Poświęcimy je również byciu w komunikacji, ciału, które potrafi mówić więcej niż słowa oraz głosowi, który nadaje siły temu, co mówimy.

258 stanislaw borawski

Katarzyna Kowalska

Z wykształcenia socjolożka, od 13 lat z zawodu i zamiłowania dziennikarka. Pracuje w TVN24, w „Faktach po południu”. Absolwentka Kształcenia głosu i mowy oraz Przygotowania do prowadzenia zajęć z emisji głosu na Uniwersytecie SWPS. Lektorka, trenerka emisji głosu i wystąpień publicznych z certyfikatami Train the Trainer i Business & Life Coaching UO UW oraz certyfikatem I stopnia w Racjonalnej Terapii Zachowań. Od 2 lat pracuje ze studentami Collegium Civitas. Jest członkinią Koła Miłośników Żywego Słowa Polskiego Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego, które skupia praktyków: trenerów głosu i wystąpień publicznych, logopedów medialnych czy językoznawców.

Jej motto to: „Najpierw świadomie bądź, potem świadomie mów i świadomie działaj!”. Pracując nad sztuką wystąpień publicznych i nad zasadami komunikacji, wykorzystuje m.in. teorię kręgów komunikacji Patsy Rodenburg i ćwiczenia z techniki Alexandra. W pracy tworzy coś, co jej białoruska mistrzyni dr Svetlana Butska nazwała „zestawem ratunkowym”. To z jednej strony świadomość tego, co dzieje się z ciałem, a z drugiej – ćwiczenia i techniki, które pomagają radzić sobie ze stresem, przywracają jasność myślenia, poprawiają koncentrację, wzmacniają i otwierają głos. Czyli dają to, co niezbędne do skutecznej komunikacji. 

godz. 19.45–20.15 Zarządzaj nowocześnie i skutecznie sobą i innymi

Podczas swojego wystąpienia chciałbym się podzielić doświadczeniem blisko 20 lat zarządzania zespołami różnej wielkości. Zarządzanie zespołami nie jest łatwe, a jeszcze trudniejsze jest zarządzanie samym sobą. Postaram się poruszyć kilka istotnych aspektów nowoczesnego kierowania zespołami i własna osobą, opierając się na własnym przykładzie.

258 bruno zoltowski2

Hubert Anyżewski

Przedsiębiorca, partner zarządzający, inwestor, edukator z 20-letnim doświadczeniem w biznesie. Z wykształcenia psycholog społeczny o specjalizacji Informatyka i komunikacja (HCI), absolwent Uniwersytetu SWPS. Ekspert od tworzenia innowacyjnych produktów technologicznych. Założył, rozwinął i skutecznie zarządzał kilkunastoma firmami, m.in. Uselab (przejęte przez Deloitte CE). Nadzorował linię biznesową Experience Design firmy Deloitte Consulting CE dla regionu Europy Centralnej. Pionier i ekspert w dziedzinie UX Design i Product Design z bogatym doświadczeniem międzynarodowym. Od 2015 r. ekspert firmy Google ds. projektowania produktów (Product Design) i oficjalny mentor Google for Startups. Realizował projekty dla ponad 500 największych firm na świecie na ponad 40 rynkach. Za zrealizowane produkty otrzymał kilka międzynarodowych nagród i wyróżnień, m.in. nagrodę Global Finance dla najlepszego Digital Banking w regionie i na świecie (ING Business Online) oraz nominacje za najlepsze innowacje w finansach Finovate (UK). Od kilku lat z sukcesami inwestuje w spółki technologiczne.

Jest pomysłodawcą i przez 8 lat był organizatorem konferencji UX Poland (do 2017 r.), jednej z największych tego typu konferencji w Europie. W 2010 r. stworzył i jest dyrektorem zarządzającym kierunku studiów podyplomowych z UX Design / Product Design na Uniwersytecie SWPS w trzech miastach. Jest współzałożycielem i partnerem zarządzającym w jednym z najlepszych akceleratorów technologii – Accelpoint, który zajmuje się rozwojem, inwestowaniem i skalowaniem nowych produktów technologicznych, głównie z obszaru Fintech, Medtech oraz Cleantech.

Termin i miejsce

7 stycznia 2020 r. (wtorek), godz. 18.00–21.00
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, aula 214 im. T. Tomaszewskiego

Kontakt

Anna Łagowska, tel. 601 702 631
[email protected]

 

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia logo white kopia