Szukanie nowych doświadczeń i budowanie relacji – wielu mistrzów zarządzania właśnie te kwestie stawia na pierwszym miejscu. Aby się rozwijać, trzeba umieć spojrzeć z nowej perspektywy i znaleźć inspirację. Zapraszamy na nietypową odsłonę Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS, która w lipcu zagości na Slot Art Festivalu w Lubiążu – święcie kultury alternatywnej. Polecamy to wydarzenie jako wspaniałą przestrzeń zarówno do rozwoju osobistego, jak i do poznania godnego naśladowania systemu zarządzania.

10–13 lipca
15.00
Lubiąż

Slot Art Festival

Przez cztery dni festiwalu (10-13 lipca) będzie można uczestniczyć w szeregu wydarzeń – co roku organizowanych jest tu łącznie ponad 800 warsztatów, wykładów i spotkań z gośćmi, projekcji filmowych, różnego rodzaju pokazów i koncertów. Wszystko odbywa się w opuszczonym opactwie pocysterskim w Lubiążu – przestrzeni większej niż Wawel, która na czas trwania Slotu staje się małym miasteczkiem.

Na festiwalu działa ponad 1000 wolontariuszy, pracujących w logistyce i podczas wszystkich wydarzeń. Jak mówią jego koordynatorzy, struktura organizacyjna Slot Art Festivalu ma budowę organiczną, współpraca między ludźmi nie jest tu hierarchiczna, lecz zespołowa, jak połączonych tkanek. Dla starszych wolontariuszy obecność na Slocie to łyk inspiracji na cały rok, a dla tych młodszych – sposobem na znalezienie swojej drogi zawodowej.

Pasmo Uniwersytetu SWPS na Slocie

W tym roku na Slocie zagoszczą eksperci Uniwersytetu SWPS. Podczas cyklu warsztatów połączonych z dyskusjami będziemy zastanawiać się nad wartościami w biznesie oraz tym, jak idee funkcjonują w świecie pieniądza. Codziennie o godz. 15.00 w sali P4 na uczestników będzie czekać solidna, ale podana w przystępnej formie, wiedza z zakresu psychologii biznesu i marketingu. Będziemy obecni również na naszym stoisku w Strefie Inicjatyw Społecznych. Będzie można tam m.in. poznać nasz konkurs ZarządzaMY przeznaczony dla młodych liderów społecznych.

10 lipca
godz. 15.00, sala P4
Marka i branding – jak to się robi?

Często w zasięgu naszego wzroku jest co najmniej tyle marek, ilu uczestników Slot Art Festivalu. Pojawia się problem, gdy chcemy tworzyć nowe i jeszcze bardziej innowacyjne, kreatywne marki, lepsze-od-konkurencji. Jaką optykę przyjąć, by stworzona przez nas marka odpowiednio rezonowała wśród naszych konsumentów? Czy to w ogóle możliwe? ZOBACZYMY.

258 paulina kaleta

Paulina Kaleta

Człowiek orkiestra, online 24/7. Stres i kryzysy popija z poranną kawą, jednocześnie słuchając najnowszych doniesień z branży. Agent do zadań specjalnych w agencji digitalowej FROGRIOT; wcześniej pracowała jako komunikacyjny ninja dla Uniwersytetu SWPS. W wolnych chwilach obsesyjnie rozmyśla nad poprawnym użyciem przecinków i przyszłością ludzkości.

258 krzysztof waraksa

Krzysztof Waraksa

Konsultant działający na styku strategii i designu. Doradza markom w kwestiach brandingu, współtworząc ich tożsamości. Pasją do innowacji dzieli się w pracy zarówno ze start-upami, jak i korporacjami. Jeden z (wielu) współzałożycieli projektu Brandico. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu SWPS. W wolnych chwilach obsesyjnie szuka podwójnych spacji.

11 lipca
godz. 15.00, sala P4
Czy cyfrowe korporacje są odpowiedzialne społecznie?

Czy internet zabija demokrację? Jak nowe technologie kształtują współczesną scenę polityczną? Czy w przestrzeni pełnej trolli i botów, epoce fake newsów, jest jeszcze miejsce dla prawdy? Wszystkie te – dość podniosłe – pytania coraz częściej pojawiają się w dyskusji publicznej. Czasy cyfrowej rewolucji, w których żyjemy, są okresem niebywale dynamicznego rozwoju i czasem szeroko rozumianych nowych technologii. Firmy, które przodują w tym wyścigu czerpią z niego gigantyczne zyski, stając się jednymi z najbardziej wpływowych graczy na styku biznesu i polityki. Czy wykorzystują swoją potęgę do walki o lepszy, uczciwszy świat? Czy debata publiczna w internecie może wyglądać lepiej? A może „dobry internet” jest tylko utopią? Podczas wykładu poszukamy odpowiedzi na te i wiele podobnych pytań.

258 jakub kus

dr Jakub Kuś

Doktor psychologii, na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii nowych technologii, psychometrii, metodologii badań psychologicznych oraz krytycznego myślenia. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Psychologii. Interesuje się m.in. wpływem nowych technologii na funkcjonowanie człowieka i relacje międzyludzkie. W ostatnim czasie prowadzi badania nad przemianami w samowiedzy człowieka pod wpływem dokonanej autoprezentacji oraz nad sposobami walki z rozproszeniem odpowiedzialności w internecie.

12 lipca
godz. 15.00, sala P4
Czy pieniądze dają szczęście?

Jednym z najważniejszych celów, jaki próbuje osiągnąć człowiek, jest szczęście. Czy gromadzenie pieniędzy i zasobów materialnych może uczynić nas szczęśliwymi? Erich Fromm i żyjący na długo przed nim myśliciele zajmowali się dylematem między byciem a posiadaniem, rozważając, czy chciwość i dążenie do pomnażania zasobów materialnych zaspokoi pragnienia człowieka o byciu szczęśliwym. Ten trudny, ale jakże ważny problem będzie przeanalizowany w kontekście aktualnej wiedzy psychologicznej o emocjonalnych i poznawczych konsekwencjach przyjmowania przez ludzi orientacji materialistycznej.

258 Tomasz Zaleskiewicz

prof. dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz

Psycholog społeczny. Pracuje w II Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS, gdzie kieruje Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi. Członek Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Autor kilku książek na temat psychologii ekonomicznej i podejmowania decyzji (np. „Psychologia ekonomiczna”, „Psychologia inwestora giełdowego”, „Racjonalność decyzji”), kilkudziesięciu artykułów naukowych, a także rozdziałów w anglojęzycznych podręcznikach z zakresu psychologii i ekonomii behawioralnej. O jego badaniach informowały najbardziej prestiżowe media na świecie: „The Wall Street Journal”, „Time”, „Süddeutsche Zeitung”, „Harvard Business Review” (USA) czy BBC Radio 4.

13 lipca
godz. 15.00, sala P4
Pieniądze a relacje międzyludzkie

Zgodnie z teorią Margaret Clark, całe spektrum relacji międzyludzkich można podzielić na relacje oparte na wspólnocie i relacje oparte na wymianie. Te dwa rodzaje funkcjonowania społecznego opierają się na różnych normach, zasadach i mechanizmach. W przypadku relacji opartych na wymianie, podstawowym standardem funkcjonowania jest mierzenie wartości za pomocą pieniędzy. W swoim wystąpieniu przedstawię wyniki badań empirycznych, które pokazują, w jaki sposób świat pieniędzy wpływa na funkcjonowanie dorosłych i dzieci.

258 agata gasiorowska

dr hab. Agata Gąsiorowska, prof. Uniwersytetu SWPS

Prodziekan ds. Nauki i rozwoju II Wydziału Psychologii, Filia Uniwersytetu SPWS we Wrocławiu. Naukowo zajmuje się psychologią ekonomiczną i zachowaniami konsumenckimi, a w szczególności psychologicznymi funkcjami pieniędzy i bezrefleksyjnym kupowaniem. Interesuje się tym, do jakich celów – poza kupowaniem – ludzie wykorzystują pieniądze oraz w jaki sposób mogą one zmieniać ludzkie funkcjonowanie. Bada również indywidualne różnice w zakresie postaw wobec pieniędzy.

Zdjęcie: Mateusz Bilski, Slot Art Festival

 
 

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia logo white kopia