Tak
Tak
prof. dr hab.
Dorota Ilczuk
Instytut Nauk Humanistycznych , Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną,
BIO Dorota Ilczuk

prof. dr hab.

Dorota Ilczuk

Instytut Nauk Humanistycznych
kierownik Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną
Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
profesor w Katedrze Kultury i Mediów

Dla mediów

Profil naukowy 

Ekonomistka. Specjalizuje się w tematyce zarządzania w kulturze i przemysłach kreatywnych. Naukowo interesuje się problemami społeczeństwa obywatelskiego, gospodarką kreatywną, rynkiem pracy artystów i rolą producentów w gospodarce kreatywnej.

Założycielka i wieloletni prezes fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 Prezydent CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujących się badaniami, dokumentacją i informacją w kulturze. Członkini Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w międzynarodowych programach badawczych poświęconych problemom kultury.

Prekursorka rozwoju ekonomiki kultury jako dyscypliny naukowej. Autorka i współautorka publikacji książkowych i ponad 100 ekspertyz i artykułów z dziedziny ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, społeczeństwa obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit. Autorka książki „Ekonomika kultury” (2015).

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu pozyskiwania funduszy na realizację projektów kulturalnych, krajowych i międzynarodowych, ekonomiki kultury, przemian konkurencji, polityki kulturalnej na szczeblu lokalnym, krajowym i międzynarodowym.

Profil naukowy

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Kultura i przemysł kreatywny
  • Artyści
  • Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności kulturalnej
  • Modele biznesowe w sektorze kreatywnym
  • Polityka kulturalna
  • Crowdfunding, CSR i organizacje non profit

Informacje prasowe

    Artykuły

    Wydarzenia

    Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

    Zobacz także

    Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia