dr
Karol Jachymek
Instytut Nauk Humanistycznych
Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
prodziekan ds. studenckich
adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów
Dla mediów
Profil naukowy
Kulturoznawca, filmoznawca. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych, komunikacji w (nowych) nowych mediach, lifestyle'u i trendów w popkulturze. Interesuje się również historią kina w perspektywie przemian obyczajowych, problematyka ciała, płci i seksualności, a także wszelkimi przejawami kultury popularnej. Prowadzi zajęcia, warsztaty i szkolenia dla młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji medialnej, (pop)kulturowej i filmowej, a także myślenia projektowego i tworzenia innowacji społecznych.
Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013). Od 2011 roku związany z Katedrą Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Członek kadry, współtwórca i koordynator School of Ideas Uniwersytetu SWPS – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Współpracuje m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Uniwersytetem Dzieci, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, KinoSzkołą, Filmoteką Szkolną i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym. Autor książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych”.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu filmu, popkultury, przemian obyczajowych i nowych zjawisk medialnych.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Edukacji i innowacje edukacyjne
- Komunikacja w świecie cyfrowym
- Relacje w świecie cyfrowym
- Trendy w nowych mediach
- Trendy w popkulturze
- Kultura młodzieżowa
- Komunikacja z młodzieżą
- Język młodzieży
- Społeczności cyfrowe
- Film
- Cielesność / seksualność
- Przemiany obyczajowe
- Przemiany generacyjne
- Nowe zjawiska medialne
- Lifestyle
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog popularnonaukowy
- Kultura
- Ludzie
- Nowości wydawnicze
- Rozmowy Kulturalne
Materiały Wideo
Święta, popkultura i marketing
.Materiały Audio
Dlaczego tak łatwo i chętnie przejmujemy obce zwyczaje?
Jak uciec od komercyjnej otoczki świąt?