Tak
Tak
prof. dr hab.
Igor Borkowski
Instytut Nauk Społecznych ,
czarne

prof. dr hab.

Igor Borkowski

Instytut Nauk Społecznych
Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu

prodziekan ds. dydaktycznych
adiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Dla mediów:

Profil naukowy

Profesor nadzwyczajny nauk humanistycznych. Medioznawca i językoznawca, dziennikarz, redaktor wydawnictw medialnych, publicystycznych oraz naukowych. Zajęty tekstem i na nim zwykle skupiony: na czytaniu, na pisaniu, na redagowaniu, na zazdrości, gdy komuś uda się coś ze słów ulepić i to jest piękne (albo jakkolwiek inaczej działa). Jego zainteresowania naukowe dotyczą: języka propagandy i perswazji językowej, skuteczności w komunikowaniu, wpływu społecznego, współczesnego polskiego reportażu dziennikarskiego, tanatologii, antropologii komunikacji i edukacji medialnej. W kadencji 2020–2023 członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Jest związany również z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. 

Autor licznych aurtykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz książek: Przez klasztorną kratę. studia z antropologii komunikacji zakonnej, Warszawa 2019, razem z s. Małgorzatą Borkowską OSB Porozmawiajmy jak Borkowska z Borkowskim, Kraków-Tyniec 2019, Ostatnie lato Pilc. Podręcznik praktycznego pisania reportażu, Wrocław 2012, Siostra śmierć. Studium komunikacyjno-kulturowe funeraliów kongregacji sióstr miłosierdzia św. Karola Boromeusza w Trzebnicy 1855–2005, Wrocław 2008, Świt wolnego słowa. Język propagandy politycznej 1981–1995, Wrocław 2003. Redaktor prac zbiorowych, tj.: Reportaże wartościowe. Młode pióra o tym, co ważne, red. z W. Sitarzem i K. Sobierajską, Kraków 2018, Po prostu Osiecka. W 75. rocznicę urodzin Agnieszki Osieckiej. Studia i materiały, Wrocław 2013, Reportaż bez granic? Teksty, warsztat reportera, zjawiska medialne, Wrocław 2010. Redaktor wielu numerów periodyku „Dziennikarstwo i Media”.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z: twórczego pisania, kultury języka, warsztaty copyrightera oraz pisania dla mediów, seminaria dyplomowe czy storytelling.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • media
  • współczesny polski reportażu dziennikarski
  • języka propagandy i perswazji językowej
  • tanatologia
  • antropologia komunikacji
  • edukacja medialna

Informacje prasowe

    

    Powiązane materiały na stronie uczelni

    Artykuły

    Wydarzenia

    Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

    Zobacz także

    Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia