Co trzeba mieć, żeby zbudować markę odnoszącą sukces? Czy projektant jest także biznesmenem? Czy dobry projektant, to taki, który wykazuje się pewną elastycznością? Na te pytania odpowiada Damian Konieczny. Głównym tematem wystąpienia była świadomość projektowa. 

Świadomość projektowa

Prezentacja poruszyła temat projektowania we współczesnej branży odzieżowej. Podczas wystąpienia skoncentrowaliśmy się na specyfice zawodu, możliwych drogach rozwoju projektanta (praca nad własną marką, praca „korporacyjna“), projektowaniu dla klienta i pracy z klientem. Zastanowialiśmy się nad tym, czy projekt może pełnić funkcję komunikatu, pochyliliśmy się zatem nad emocjami i wartościami przekazywanymi w branży (hasła na produktach, kampanie reklamowe – na wybranych przykładach). Ważnym tematem była kwestia projektanta i realiów produkcji – jak dostosować wizję do rzeczywistych możliwości technologicznych oraz waga budowania relacji – czynniki pozaprojektowe wpływające na produkt. I na koniec porównaliśmy produkt a projekt – poruszyliśmy kwestię, jak myśleć o kliencie i nie zatracić własnego stylu.

 

Prelegent

damian koniecznyDamian
Konieczny

projektant, od 2015 r. w dynamicznie rozwijającym się dziale sponsoringu marki 4F. Razem z zespołem projektantów tworzy kolekcję dla komitetów olimpijskich, obecnie dla aż 7 różnych krajów. Praca z tak wymagającym klientem jakim jest sportowiec wykształciła w nim praktyczne i funkcjonalne podejście do mody. Umiejętności projektowe rozwijał w Łodzi, najpierw na Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania, potem broniąc dyplom magisterski na Akademii Sztuk Pięknych. (Łódź). Dwukrotny laureat ogólnopolskiego konkursu dla Projektantów „Złota Nitka“, finalista „Fashion Designer Awards”. W trakcie studiów odbył trzymiesięczny staż w pracowni awangardowego Garetha Pugh w Londynie, asystując przy pokazie kolekcji SS 2012 na Paryskim Tygodniu Mody.

Artykuły

images/SD_Meblujemy_miasto_smart_podcast.jpg

Meblujemy miasto “smart” (podcast)

  W przestrzeniach publicznych zaczynają pojawiać się meble miejskie, które wykorzystują nowoczesne technologie z obszaru…
images/SD_Feedback_w_procesach_projektowych_webinar.jpg

Feedback w procesach projektowych (podcast)

  Informacja zwrotna w odniesieniu do pracy wykonanej przez projektanta może mieć znaczący wpływ na ostateczny…
images/SD_Reczne_wytworstwo_w_Polsce_-_czym_jest_nowe_rzemioslo_webinar.jpg

Ręczne wytwórstwo w Polsce - czym jest nowe rzemiosło? (podcast)

Powiedzenie, że świat się zmienia - to truizm, ale czy zmienia się także rzemiosło? O tym,…
images/SD_Przestrzen_publiczna_-_jak_projektowac_miejsca_ktore_przynosza_radosc_webinar.jpg

Przestrzeń publiczna - jak projektować miejsca, które przynoszą radość (podcast)

Pisarz i dramaturg George Bernard Shaw powiedział, że nie przestajemy się bawić, bo się starzejemy, a starzejemy…
images/SD_Robotyka_i_AI_w_tworzeniu_-_jak_laczyc_technologie_z_aktywizmem_i_projektowac_odpowiedzialnie_webinar.jpg

Robotyka i AI w tworzeniu - jak łączyć technologię z aktywizmem i projektować odpowiedzialnie (podcast)

Isaac Asimov pisarz i profesor biochemii, w 1942 roku, zanim jeszcze pojawiły się realne możliwości produkcji urządzeń…
images/SD_Wartosc_i_uzytecznosc_badan_w_procesie_projektowym_webinar.jpg

Wartość i użyteczność badań w procesie projektowym (podcast)

Jednym z powielanych mitów na temat projektowania jest przekonanie, że proces ten opiera się przede…
images/SD_Audyty_brandingowe_czyli_czego_potrzebuje_Twoja_marka_webinar.jpg

Audyty brandingowe, czyli czego potrzebuje Twoja marka? (podcast)

  Przemyślane i długotrwałe rozwiązania brandingowe cechują się przede wszystkim spójnością. Ta jednak jest trudna w podtrzymaniu…
images/SD_Jak_przedmioty_i_przestrzen_opowiadaja_nam_o_ludziach_-_socjologia_i_fotografia_w_projektowaniu_webinar.jpg

Jak przedmioty i przestrzeń opowiadają nam o ludziach - socjologia i fotografia w projektowaniu (podcast)

Pierwsza połowa XIX wieku to czas powstania nowej nauki - socjologii oraz innowacyjnej technologii -…
images/SD_Wspolpraca_stratega_i_projektanta_w_procesach_brandingowych_webinar.jpg

Współpraca stratega i projektanta w procesach brandingowych (podcast)

  Szeroko zakrojony proces brandingowy zakłada szereg etapów, mających na celu przeanalizowanie, zrozumienie, zaplanowanie oraz…
images/SD_Obrazy_z_tysiecy_kawalkow_-_o_tym_jak_mozna_malowac_papierem_webinar.jpg

Obrazy z tysięcy kawałków - o tym jak można malować papierem (podcast)

  Sztuka nie zna ograniczeń, a do tworzenia jej mogą posłużyć najróżniejsze narzędzia. Chociaż papier wydaje…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia