Jak projektować mądrze, by wyjść naprzeciw wyzwaniom stawianym firmom przez rynek, klientów, technologie i wciąż zmieniające się otoczenie? Jak wykorzystać design w myśleniu strategicznym, nie tylko na poziomie produktów, lecz także wartości i doświadczeń? Te pytania zadaliśmy Henrykowi Stawickiemu, projektantowi i strategowi, wykładowcy w School of Form Uniwersytetu SWPS.. Tematem przewodnim rozmowy było projektowanie z myślą o ludzkich potrzebach.

Jak projektować to, czego ludzie potrzebują

Żyjemy w czasach nasycenia. Współcześnie człowiek ma zaspokojone, nawet z nadwyżką, podstawowe potrzeby. Coraz częściej jednak tęsknimy za tym, co dawniej było proste i nieskomplikowane: potrzeba spokoju, ciszy, kontaktu z naturą, czystego powietrza, zdrowego jedzenia, wolności, poczucia sensu, niezależności są efektem ekonomii przesytu. Dzięki odpowiedzialnemu designowi, zorientowanemu na człowieka, możemy odmitologizować pogląd, że projektant to jeden z najbardziej destrukcyjnych zawodów świata. Mądre, odpowiedzialne projektowanie upraszcza nasz świat, porządkuje i humanizuje sferę produktów, usług i organizacji.

 

Gość

258 Henryk StawickiHenryk
Stawicki

strateg i projektant, oferuje unikalny punkt widzenia pozwalający tworzyć mierzalne, nowatorskie rozwiązania. Prowadząc Change Pilots firmę doradztwa wzorniczego, pomaga organizacjom tworzyć strategie produktów, usług i brandów w oparciu o design. W zespole dostarcza multikulturową perspektywę dzięki wieloletniej praktyce m.in. w Nowym Jorku i Londynie w takich organizacjach jak Parsons School of Design czy IDEO. Członek zespołu Service Design Polska oraz Fundacji Cohabitat. Wykłada Projektowanie skoncentrowane na człowieku, Design Thinking oraz Design Management w School of Form.

Artykuły

images/SD_Meblujemy_miasto_smart_podcast.jpg

Meblujemy miasto “smart” (podcast)

  W przestrzeniach publicznych zaczynają pojawiać się meble miejskie, które wykorzystują nowoczesne technologie z obszaru…
images/SD_Feedback_w_procesach_projektowych_webinar.jpg

Feedback w procesach projektowych (podcast)

  Informacja zwrotna w odniesieniu do pracy wykonanej przez projektanta może mieć znaczący wpływ na ostateczny…
images/SD_Reczne_wytworstwo_w_Polsce_-_czym_jest_nowe_rzemioslo_webinar.jpg

Ręczne wytwórstwo w Polsce - czym jest nowe rzemiosło? (podcast)

Powiedzenie, że świat się zmienia - to truizm, ale czy zmienia się także rzemiosło? O tym,…
images/SD_Przestrzen_publiczna_-_jak_projektowac_miejsca_ktore_przynosza_radosc_webinar.jpg

Przestrzeń publiczna - jak projektować miejsca, które przynoszą radość (podcast)

Pisarz i dramaturg George Bernard Shaw powiedział, że nie przestajemy się bawić, bo się starzejemy, a starzejemy…
images/SD_Robotyka_i_AI_w_tworzeniu_-_jak_laczyc_technologie_z_aktywizmem_i_projektowac_odpowiedzialnie_webinar.jpg

Robotyka i AI w tworzeniu - jak łączyć technologię z aktywizmem i projektować odpowiedzialnie (podcast)

Isaac Asimov pisarz i profesor biochemii, w 1942 roku, zanim jeszcze pojawiły się realne możliwości produkcji urządzeń…
images/SD_Wartosc_i_uzytecznosc_badan_w_procesie_projektowym_webinar.jpg

Wartość i użyteczność badań w procesie projektowym (podcast)

Jednym z powielanych mitów na temat projektowania jest przekonanie, że proces ten opiera się przede…
images/SD_Audyty_brandingowe_czyli_czego_potrzebuje_Twoja_marka_webinar.jpg

Audyty brandingowe, czyli czego potrzebuje Twoja marka? (podcast)

  Przemyślane i długotrwałe rozwiązania brandingowe cechują się przede wszystkim spójnością. Ta jednak jest trudna w podtrzymaniu…
images/SD_Jak_przedmioty_i_przestrzen_opowiadaja_nam_o_ludziach_-_socjologia_i_fotografia_w_projektowaniu_webinar.jpg

Jak przedmioty i przestrzeń opowiadają nam o ludziach - socjologia i fotografia w projektowaniu (podcast)

Pierwsza połowa XIX wieku to czas powstania nowej nauki - socjologii oraz innowacyjnej technologii -…
images/SD_Wspolpraca_stratega_i_projektanta_w_procesach_brandingowych_webinar.jpg

Współpraca stratega i projektanta w procesach brandingowych (podcast)

  Szeroko zakrojony proces brandingowy zakłada szereg etapów, mających na celu przeanalizowanie, zrozumienie, zaplanowanie oraz…
images/SD_Obrazy_z_tysiecy_kawalkow_-_o_tym_jak_mozna_malowac_papierem_webinar.jpg

Obrazy z tysięcy kawałków - o tym jak można malować papierem (podcast)

  Sztuka nie zna ograniczeń, a do tworzenia jej mogą posłużyć najróżniejsze narzędzia. Chociaż papier wydaje…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia