Czy design cały czas jest uznawany za coś ekskluzywnego i bardzo drogiego? Czy przeznaczeniem designerskich produktów jest wyłącznie estetyka? Na ile projektant może sobie pozwolić w procesie twórczym? Te pytania zadaliśmy Michałowi Bachowskiemu. Tematem przewodnim rozmowy było odpowiedzialne projektowanie w praktyce.
Projektowanie odpowiedzialne w praktyce
Współczesna rzeczywistość stawia bardzo odpowiedzialne zadania przed projektantami. Dziś nie wystarczy, że będą tworzyć tylko „ładne" i praktyczne produkty, które się dobrze sprzedadzą. To przecież oni, chociażby przez dobór materiałów, mogą proponować swoim zleceniodawcom rozwiązania, które zmniejszą negatywny wpływ produkcji masowej na środowisko. Designerzy potrafią też ułatwiać życie tym, którzy byli wcześniej wykluczani (osoby starsze, chore, niepełnosprawne itd.). Wiedzą także, jak demokratyzować produkty i usługi, które były wcześniej dostępne tylko dla wybranych. Brzmi dumnie, ale jak to wygląda w praktyce? O tym dowiecie się na webinarze.
Gość
Michał
Bachowski
z wykształcenia ekonomista i design manager, z zamiłowania uzależniony od internetu obserwator wszelkich nowych tendencji w obszarach wzornictwa, technologii, mediów oraz marketingu. Swoją drogę zawodową zaczynał w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, gdzie pracował przy projektach doradczych dla takich firm jak Leroy Merlin, Profim czy Zelmer. W latach 2012-2018 w redakcji serwisu o trendach rynku i kultury F5, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy redaktora naczelnego. W lipcu 2018 r. zadebiutował w roli kuratora wystawy “Empatia, teraz!”, która po raz pierwszy odbyła się w ramach Gdynia Design Days 2018, a obecnie jest pokazywana w Galerii Dizajn BWA Wrocław. We wrześniu 2018 dołączył do redakcji serwisu NOIZZ.pl jako creative content manager.