Czy uda się nam, jako społeczeństwu, zmienić swoje nawyki konsumenckie i porzucić przyzwyczajenia do wygodnego, szybkiego życia, w którym JA dominuje nad MY? Czy design sprosta wyzwaniu, jakim jest projektowanie dla gospodarki zamkniętego obiegu? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Katarzyny Andrzejczyk-Briks, podczas której dowiemy się, jak projektować, by mieć pozytywny wpływ na świat, a przede wszystkim na przetrwanie gatunku ludzkiego.

Design w cieniu katastrofy

Katarzyna Andrzejczyk-Briks podzieliła się refleksją na temat współczesnego człowieka, który funkcjonuje w ogromnym napięciu pomiędzy akceptacją świata automatyzacji i technologii a byciem ciągle częścią natury. Zdaniem ekspertki katastrofa według narracji medialnej i wielu projektantów jest instagramowa, a jej piękno, prezentowane na różnych wystawach, przedstawia nowy rodzaj estetyki. Narracja o katastrofie opowiadana jest zatem w sztucznych światach, które z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego. Każdy rodzaj materiału, jaki wytworzył człowiek miał czemuś służyć, nawet plastik. To, co człowiekowi umknęło, to umiejętność kontrolowania tego, jak wiele tych materiałów wytwarza. Można to jednak zmienić, jak? Posłuchajcie.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/strefa-designu-uniwersytetu-swps/id1460690724
  • https://open.spotify.com/episode/73PgUBlwynFqvJyA8tIXLc
  • https://soundcloud.com/user-181745606/design-w-cieniu-katastrofy-katarzyna-andrzejczyk-briks
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ff6677b5-7577-4753-9994-576d64c27ae8?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

Prelegent

258 Igor DabrowskiKatarzyna
Andrzejczyk-Briks

z wykształcenia historyk sztuki i pedagog. Wykładowca School of Form w Poznaniu, Uniwersytetu SWPS i Collegium da Vinci. Od kilku lat zajmuje się historią i współczesnością designu. Obserwuje trendy w projektowaniu. Jest konsultantem i trenerem creativity thinking z Concordia Design w Poznaniu, które łączy design, biznes i kreatywność. Prowadzi wykłady i warsztaty dla firm i projektantów. Pomaga im zauważyć kierunek zmian stylu życia konsumentów i zrozumieć ich mechanizm, a następnie zastosować tę wiedzę w tworzeniu nowego produktu, usługi czy doświadczenia użytkownika. Współpracowała z firmami: Ikea, Balma, Noti, Dekoma, Vox Meble, H&M Home, Profim, Max Kuchnie, Yes, Tołpa, Cersanit, Zeelandia, Raiffeisen Bank Polska. Pisze dla magazynu designu „Design Alive”. Właścicielka biura projektowego Briks Architekci.

Artykuły

images/SD_Projektowanie_produktow_cyfrowych_w_erze_sztucznej_inteligencji_-_narzedzia_mozliwosci_i_wyzwania_webinar.jpg

Projektowanie produktów cyfrowych w erze sztucznej inteligencji - narzędzia, możliwości i wyzwania (podcast)

Projektuje doświadczenia, jest „rzecznikiem” odbiorcy w świecie produktów i usług, troszczy się o poziom satysfakcji klienta, funkcjonalność oferty,…
images/SD_Design_activism_-_przyklady_zaangazowania_spolecznego_projektantow_w_Polsce_podcast.jpg

Design activism - przykłady zaangażowania społecznego projektantów w Polsce (podcast)

W ostatnich latach design activism zyskał na popularności, a polscy projektanci coraz częściej podejmują się…
images/SD_Dostepnosc_dla_kazdego_-_podstawy_i_wyzwania_w_projektowaniu_UX_webinar.jpg

Dostępność dla każdego - podstawy i wyzwania w projektowaniu UX (podcast)

Dostępność w UX zapewnia, że wszyscy użytkownicy, niezależnie od ewentualnych ograniczeń czy potrzeb, mogą korzystać z produktów…
images/SD_Odnawianie_zamiast_wyrzucania_-_o_cyrkularnym_rzemiosle_webinar.jpg

Odnawianie zamiast wyrzucania - o cyrkularnym rzemiośle (podcast)

Małe decyzje zmieniają świat. Gospodarka w obiegu zamkniętym to inaczej – dzielnie się, pożyczanie, ponowne…
images/SD_Design_activism_czyli_relacje_miedzy_sztuka_a_zaangazowaniem_spolecznym.jpg

Design activism, czyli relacje między sztuką a zaangażowaniem społecznym (podcast)

Design activism, czyli projektancki aktywizm już od wielu lat jest istotnym narzędziem dla twórców pragnących…
images/SD_Projektowanie_opakowan__tworzenie_wizualnej_osobowosci_polskiego_wina_webinar.jpg

Projektowanie opakowań – tworzenie wizualnej osobowości polskiego wina (podcast)

Co połączyło młodych projektantów graficznych i polskich winiarzy, poza ewentualną słabością do tego trunku? Studenci Katedry…
images/SD_Typografia_-_od_liter_do_wrazen_webinar.jpg

Typografia - od liter do wrażeń (podcast)

Typografia jest istotnym elementem projektowania graficznego i komunikacji w piśmie. Pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale też…
images/SD_Jak_projektowac_do_mediow_spolecznosciowych_webinar.jpg

Jak projektować do mediów społecznościowych? (podcast)

  Większość marek, instytucji czy organizacji decyduje się dziś na docieranie do swoich odbiorców przy…
images/SD_Magazyn_W_Kratke_-_idea_i_projektowanie_pisma_ilustrowanego_webinar.jpg

Magazyn “W Kratkę” - idea i projektowanie pisma ilustrowanego (podcast)

Magazyn “W Kratkę”, wydawany przez Fundację Dom Kultury, to wyjątkowe pismo tworzone przez osoby odbywające…
images/SD_Definiowanie_odbiorcy_-_dlaczego_i_dla_kogo_projektujemy_webinar.jpg

Po co nauce projektowanie i sztuka, a po co projektowaniu i sztuce nauka? (podcast)

Refleksja nad teorią pozwala projektantom na głębsze zrozumienie zasad projektowania i wypracowanie solidnych podstawach dla praktyki…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia