Moda jest drugim co do wielkości przemysłem zanieczyszczającym naszą planetę. Jej przeciętni użytkownicy mogą być tego bardziej lub mniej świadomi i sprowadzać tę informację do wniosku „Co zrobić? Taki jest świat“. Z pewnością trudniej mają te osoby, które z mody żyją. Areta Szpura, opowiedziała o swojej drodze do zrozumienia, na czym biznes modowy polega. Zadała sobie kluczowe pytanie: „Jak zmienić świat“ i zaczęła to robić. Wnioskami podzieliła się podczas webinaru.
Jak zmienić świat?
Co tydzień pojawia się w sklepach nowa seria ubrań. Rzadko kiedy łączymy fast fashion z problemami ekologicznymi, o których mówi się dziś coraz więcej. Areta Szpura musiała w pewnym momencie przejść dużą transformację i zacząć postrzegać świat mody inaczej, o czym właśnie opowiedziała podczas webinaru. Projektantka doszła do wniosku, że filozofia „zero waste“ i „less waste“ jest jej celem, a propagowanie tych idei w sposób przystępny, w roli „Pani od PR marki Ziemia“ okazał się też jej pracą. Dlaczego slow fashion ma sens? Czy bioplastik jest bio? Dlaczego przemyślana moda jest pod każdym względem lepsza dla człowieka i planety?
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/design-i-moda-ochrona-%C5%9Brodowiska-areta-szpura-i-micha%C5%82/id1460690724?i=1000453438506
- https://open.spotify.com/episode/520bdX4imPhrRI59Jop7Ch
- https://soundcloud.com/user-181745606/design-i-moda-a-ochrona-srodowiska-areta-szpura-i-michal-bachowski
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/8f6222f6-1e84-4d07-8523-8df6e4fa073e?_lst
Gość
Areta
Szpura
specjalistka od zadań niemożliwych. Ubierała Justina Biebera, teraz próbuje uratować planetę. Autorka książki „Jak uratować świat”. Aktywistka. Inicjatorka ruchu: „Tu pijesz bez słomki”.
Prowadzący
Michał
Bachowski
z wykształcenia ekonomista i design manager, z zamiłowania uzależniony od internetu obserwator wszelkich nowych tendencji w obszarach wzornictwa, technologii, mediów oraz marketingu. Swoją drogę zawodową zaczynał w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, gdzie pracował przy projektach doradczych dla takich firm jak Leroy Merlin, Profim czy Zelmer. W latach 2012-2018 w redakcji serwisu o trendach rynku i kultury F5, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy redaktora naczelnego. W lipcu 2018 r. zadebiutował w roli kuratora wystawy “Empatia, teraz!”, która po raz pierwszy odbyła się w ramach Gdynia Design Days 2018, a obecnie jest pokazywana w Galerii Dizajn BWA Wrocław. We wrześniu 2018 dołączył do redakcji serwisu NOIZZ.pl jako creative content manager.