Dlaczego poznanie potrzeb jest kluczowe w procesie projektowania? Jaka jest specyfika badań UX? Jakie metody badań najlepiej się sprawdzają i jak się ich nauczyć? Jakie narzędzia pomagają w przeprowadzeniu analizy wyników? Kto najlepiej sprawdzi się w roli badacza i czy będą to humaniści? Czy badania w UX można przeprowadzać zdalnie? Między innymi o tym rozmawiają Łukasz Tyrała – ekspert zajmujący się projektowaniem, a także wdrażaniem produktów i usług cyfrowych, oraz Łukasz Ogrodniczak – Research Leader w Allegro.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/badanie-potrzeb-w-procesie-projektowania-ux-%C5%82-ogrodniczak/id1460690724?i=1000495255403
  • https://open.spotify.com/episode/5qPPVFlYNd6bczkq6M89kR
  • https://soundcloud.com/user-181745606/ogrodniczak-sd-webinar-2020/s-ks61cRe5iR0
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/5eadc3e9-c091-4a39-83c1-05be3dd26ecf?_lst

Gość

258 Piotr MarszałkowskiŁukasz
Ogrodniczak

Senior UX Researcher i Research Leader w Allegro. Po godzinach wykłada na Uniwersytecie SWPS i realizuje interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Dzieli się doświadczeniami na różnych konferencjach, m.in. Element Talks czy UX India. Pasja do poznawania nowych rzeczy zaprowadziła go do Indonezji, gdzie przez rok poznawał kulturę tego kraju i uczył się języka indonezyjskiego. Dzięki pracy w dużej organizacji może wykorzystywać różne metody badawcze do rozwijania produktów cyfrowych.

Prowadzący

258 Łukasz TyrałaŁukasz
Tyrała

Od ponad dekady zajmuje się projektowaniem oraz wdrażaniem produktów i usług cyfrowych. Wykładowca i mentor na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, a także na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie starszy projektant i badacz w Grafana Labs. Wcześniej odpowiadał za zespół UX i projektowanie produktów cyfrowych w Grupie TVN Discovery, pracował jako starszy projektant usług, zarządzał wdrożeniem produktów cyfrowych w Miastologii oraz budował zespół UX w VML Poland. Pracował z wieloma markami i instytucjami w Polsce oraz Europie.

 

Artykuły

images/SD_Projektowanie_produktow_cyfrowych_w_erze_sztucznej_inteligencji_-_narzedzia_mozliwosci_i_wyzwania_webinar.jpg

Projektowanie produktów cyfrowych w erze sztucznej inteligencji - narzędzia, możliwości i wyzwania (podcast)

Projektuje doświadczenia, jest „rzecznikiem” odbiorcy w świecie produktów i usług, troszczy się o poziom satysfakcji klienta, funkcjonalność oferty,…
images/SD_Design_activism_-_przyklady_zaangazowania_spolecznego_projektantow_w_Polsce_podcast.jpg

Design activism - przykłady zaangażowania społecznego projektantów w Polsce (podcast)

W ostatnich latach design activism zyskał na popularności, a polscy projektanci coraz częściej podejmują się…
images/SD_Dostepnosc_dla_kazdego_-_podstawy_i_wyzwania_w_projektowaniu_UX_webinar.jpg

Dostępność dla każdego - podstawy i wyzwania w projektowaniu UX (podcast)

Dostępność w UX zapewnia, że wszyscy użytkownicy, niezależnie od ewentualnych ograniczeń czy potrzeb, mogą korzystać z produktów…
images/SD_Odnawianie_zamiast_wyrzucania_-_o_cyrkularnym_rzemiosle_webinar.jpg

Odnawianie zamiast wyrzucania - o cyrkularnym rzemiośle (podcast)

Małe decyzje zmieniają świat. Gospodarka w obiegu zamkniętym to inaczej – dzielnie się, pożyczanie, ponowne…
images/SD_Design_activism_czyli_relacje_miedzy_sztuka_a_zaangazowaniem_spolecznym.jpg

Design activism, czyli relacje między sztuką a zaangażowaniem społecznym (podcast)

Design activism, czyli projektancki aktywizm już od wielu lat jest istotnym narzędziem dla twórców pragnących…
images/SD_Projektowanie_opakowan__tworzenie_wizualnej_osobowosci_polskiego_wina_webinar.jpg

Projektowanie opakowań – tworzenie wizualnej osobowości polskiego wina (podcast)

Co połączyło młodych projektantów graficznych i polskich winiarzy, poza ewentualną słabością do tego trunku? Studenci Katedry…
images/SD_Typografia_-_od_liter_do_wrazen_webinar.jpg

Typografia - od liter do wrażeń (podcast)

Typografia jest istotnym elementem projektowania graficznego i komunikacji w piśmie. Pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale też…
images/SD_Jak_projektowac_do_mediow_spolecznosciowych_webinar.jpg

Jak projektować do mediów społecznościowych? (podcast)

  Większość marek, instytucji czy organizacji decyduje się dziś na docieranie do swoich odbiorców przy…
images/SD_Magazyn_W_Kratke_-_idea_i_projektowanie_pisma_ilustrowanego_webinar.jpg

Magazyn “W Kratkę” - idea i projektowanie pisma ilustrowanego (podcast)

Magazyn “W Kratkę”, wydawany przez Fundację Dom Kultury, to wyjątkowe pismo tworzone przez osoby odbywające…
images/SD_Definiowanie_odbiorcy_-_dlaczego_i_dla_kogo_projektujemy_webinar.jpg

Po co nauce projektowanie i sztuka, a po co projektowaniu i sztuce nauka? (podcast)

Refleksja nad teorią pozwala projektantom na głębsze zrozumienie zasad projektowania i wypracowanie solidnych podstawach dla praktyki…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia