Dlaczego poznanie potrzeb jest kluczowe w procesie projektowania? Jaka jest specyfika badań UX? Jakie metody badań najlepiej się sprawdzają i jak się ich nauczyć? Jakie narzędzia pomagają w przeprowadzeniu analizy wyników? Kto najlepiej sprawdzi się w roli badacza i czy będą to humaniści? Czy badania w UX można przeprowadzać zdalnie? Między innymi o tym rozmawiają Łukasz Tyrała – ekspert zajmujący się projektowaniem, a także wdrażaniem produktów i usług cyfrowych, oraz Łukasz Ogrodniczak – Research Leader w Allegro.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/badanie-potrzeb-w-procesie-projektowania-ux-%C5%82-ogrodniczak/id1460690724?i=1000495255403
- https://open.spotify.com/episode/5qPPVFlYNd6bczkq6M89kR
- https://soundcloud.com/user-181745606/ogrodniczak-sd-webinar-2020/s-ks61cRe5iR0
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/5eadc3e9-c091-4a39-83c1-05be3dd26ecf?_lst
Gość
Łukasz
Ogrodniczak
Senior UX Researcher i Research Leader w Allegro. Po godzinach wykłada na Uniwersytecie SWPS i realizuje interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Dzieli się doświadczeniami na różnych konferencjach, m.in. Element Talks czy UX India. Pasja do poznawania nowych rzeczy zaprowadziła go do Indonezji, gdzie przez rok poznawał kulturę tego kraju i uczył się języka indonezyjskiego. Dzięki pracy w dużej organizacji może wykorzystywać różne metody badawcze do rozwijania produktów cyfrowych.
Prowadzący
Łukasz
Tyrała
Od ponad dekady zajmuje się projektowaniem oraz wdrażaniem produktów i usług cyfrowych. Wykładowca i mentor na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, a także na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie starszy projektant i badacz w Grafana Labs. Wcześniej odpowiadał za zespół UX i projektowanie produktów cyfrowych w Grupie TVN Discovery, pracował jako starszy projektant usług, zarządzał wdrożeniem produktów cyfrowych w Miastologii oraz budował zespół UX w VML Poland. Pracował z wieloma markami i instytucjami w Polsce oraz Europie.