Choć logo jest zazwyczaj bardzo prostą wizualnie formą, sam proces jego projektowania jest dużo bardziej skomplikowany. Wykreowanie znaczenia znaku identyfikacyjnego to nierzadko wyjątkowe wyzwanie. Pokusę posiadania własnego symbolu codczuwają nie tylko wielkie korporacje, ale też małe lokalne firmy. Powstaje więc pytanie, jak zaprojektować znak, który będzie mógł funkcjonować w zatłoczonym świecie komunikacji. Co powinno stanowić podstawę logo? Jak poradzić sobie z kolejnymi etapami procesu projektowego tworzenia znaku identyfikacyjnego? Od czego rozpocząć swoją pracę? Jakie narzędzia wykorzystać? Do czego w projektowaniu logo powinniśmy dążyć? Podczas kolejnego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa opowiada o tym projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS – Mateusz Antczak.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/tworzenie-logo-o-procesie-projektowym-mateusz-antczak/id1460690724?i=1000502751055
- https://open.spotify.com/episode/3K80mw0V32TN5PaVUedF7A?si=FVwXB3c_RRSCpbrljKLniw
- https://soundcloud.com/user-181745606/tworzenie-logo-o-procesie-projektowym-mateusz-antczak
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/1e333ecf-6eab-4ffd-beab-01b0e988fe51?_lst
Gość
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.