Współczesne projektowanie ma niezwykle szerokie zastosowanie. Polega na rozwiązywaniu problemów przez ich diagnozowanie i dostarczanie prostych do zastosowania rozwiązań. Czym jest communication design? Jakie narzędzia można wykorzystać w projektowaniu komunikacji? Między innymi o tym będą rozmawiać dr Mariusz Wszołek z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu i Natalia Bienias (by Zebza), wykładowczyni na podyplomowych studiach UX Design Uniwersytetu SWPS.

Podcast jest dostępny m.in. na kanale YouTube Strefy Designu. Poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:


01:43 – Czym jest projektowanie komunikacji?
04:35 – Czym jest communication design? Oferta komunikacyjna, przestrzeń komunikacyjna, sytuacja komunikacyjna, scenariusz komunikacyjny.
09:40 – Projektant komunikacji, kim jest?
12:20 – Jak projektować dla społeczeństwa?
15:00 – Kto jest odbiorcą komunikacji? Jak to zbadać?
18:00 – Czy jako projektanci mamy wpływ na zmianę wymagań klienta?
21:00 – Jakie są cechy skutecznego komunikatu?
22:35 – Na co zwracać uwagę przy komunikacji marek?
25:26 – Rola edukacji w projektowaniu komunikacji.
28:20 – Gdzie dla Mariusza Wszołka przebiega granica komunikacji?
29:20 – Jak projektować reklamy w świecie, gdzie każdy stara się unikać reklamy?
32:50 – Czy są narzędzia i metody, które pomagają w projektowaniu?
37:28 – Jak miasta powinny projektować komunikację?
44:00 – Jaki powinien być dobry projektant?
48:32 – Jak widzimy przyszłość oznaczeń drogowych? Czy zmniejszymy liczbę znaków drogowych?
49:38 – Polecenia książkowe i inspiracje Mariusza Wszołka. 

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/teoria-i-praktyka-projektowania-komunikacji-dr-mariusz/id1460690724?i=1000517748715
  • https://soundcloud.com/user-181745606/wszolek-sd-podcast-2021
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ad9d3e57-312a-424c-8e0e-7caa185bb0ea?_lst

Interesujesz się designem? Dołącz do innych w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

258 Mariusz WszołekMariusz
Wszołek

komunikolog. Zajmuje się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Jego zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.

Prowadząca

258 Natalia BieniasNatalia
Bienias (Zebza)

Head of Design w firmie projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. Zajmuje się w projektowaniem interfejsów i architektury informacji. Wykłada na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTube poświęcony nauce projektowania i grafice – by Zebza.

Artykuły

images/SD_UX_Writing_w_praktyce_-_od_slowa_do_sukcesu_podcast.jpg

UX Writing w praktyce - od słowa do sukcesu (podcast)

W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i przewinięcie ekranu kryje za sobą historię interakcji, kluczowym…
images/SD_Projektowanie_w_zmieniajacym_sie_swiecie__wyzwania_i_perspektywy_branzy_podcast.jpg

Projektowanie w zmieniającym się świecie – wyzwania i perspektywy branży (podcast)

Kim jest projektant i na czym polega istota projektowania użytkowego w dobie globalizacji, ciągłych zmian…
images/ST_Budowanie_unikalnej_marki_czyli_jak_zdobyc_serca_odbiorcow_webinar.jpg

Budowanie unikalnej marki, czyli jak zdobyć serca odbiorców (podcast)

Jednym z głównych powodów, dla których organizacje potrzebują brandingu w dzisiejszym świecie, jest duże nasycenie rynku produktów…
images/SD_Od_koncepcji_do_okladki__tajniki_projektowania_ksiazek_podcast.jpg

Od koncepcji do okładki – tajniki projektowania książek (podcast)

Popularne powiedzenie mówi, żeby „nie oceniać książki po okładce”, ale z drugiej strony, wszyscy dobrze…
images/SD_Przyszlosc_robocza__integracja_i_edukacja_w_praktyce_projektowej_podcast.jpg

Przyszłość robocza – integracja i edukacja w praktyce projektowej (podcast)

Rozpoznanie potrzeb odbiorcy to fundament każdego udanego projektu. Nic dziwnego, że twórcy wciąż poszukują metod…
images/SD_Jak_planowac_prace_i_zarzadzac_swoimi_projektami_webinar.jpg

Jak planować pracę i zarządzać swoimi projektami? (podcast)

Wchodzimy w nową rzeczywistość, wyciągając wnioski z doświadczeń 2023 roku. Nauczeni na własnych błędach, aspirujemy do bardziej…
images/SD_Cyk__i_zdjecie_w_AI_gotowe._Dlaczego_AI_moze_byc_szansa_dla_zawodu_fotografa.jpg

Cyk – i zdjęcie w AI gotowe. Dlaczego AI może być szansą dla zawodu fotografa?

Jakie są najczęstsze mity dotyczące sztucznej inteligencji, które wpływają na pracę fotografa? W jaki sposób…
images/SD_Kreatywnosc_na_zakrecie__zarzadzanie_czasem_i_intuicja_w_projektowaniu_webinar.jpg

Kreatywność na zakręcie – zarządzanie czasem i intuicją w projektowaniu (podcast)

Czas ucieka, terminy gonią, klient się niecierpliwi, a w głowie – pustka. Jak na złość,…
images/SD_Encyklopedia_Tytusa_w_innowacyjnej_formie_-_oczami_projektantow_webinar.jpg

Encyklopedia Tytusa w innowacyjnej formie - oczami projektantów (podcast)

"Tytusopedia" jest trzyczęściową publikacją skupiającą komiksy autorstwa Papcia Chmiela, publikowane pierwotnie w "Świecie Młodych", przedstawiające…
images/SD_Swiateczne_reklamy_czyli_jakie_marki_znajdziemy_pod_choinka_webinar.jpg

Świąteczne reklamy, czyli jakie marki znajdziemy pod choinką? (podcast)

Nadchodzi jeden z najbardziej intensywnych reklamowo momentów w roku – Święta. Każda marka będzie miała na celu…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia