Czy wiecie, że właśnie w tym roku Uniwersytet SWPS obchodzi swoje 25-lecie? Jak rozpoczęła się historia jedynego jak dotąd Uniwersytetu prywatnego w Polsce? Wszystko zaczęło się w 1996 roku, gdy grupa naukowców Polskiej Akademii Nauk podjęła śmiałą decyzję o utworzeniu uczelni, która będzie kształciła na najwyższym poziomie. Niezgoda na ówczesny poziom edukacji wyższej w Polsce i spójna wizja modelu nauczania doprowadziły wspomnianych dydaktyków do stworzenia Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej – czyli dzisiejszego Uniwersytetu SWPS.

25 lat dynamicznego rozwoju

Od momentu powstania Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej minęło ćwierć wieku, jednak niezmienne pozostało poczucie odpowiedzialności za sprawy społeczne i podejmowanie nieoczywistych wyborów, które tworzą nowe trendy. Znajdowanie się blisko ludzi, budowanie otwartej i odważnej uczelni, stały się drogowskazem, który wyznacza ścieżki rozwoju Uniwersytetu SWPS. Nazywamy się Uniwersytetem Humanistycznospołecznym i jesteśmy nim w pełnym tego słowa znaczeniu, ponieważ nieustannie znajdujemy się blisko ludzi, ich problemów oraz jesteśmy otwarci na dialog i współpracę.

Otwarci na zmiany

Zależy nam na tym, by każdy mógł dostrzec już na pierwszy rzut oka nasze wartości i to jak dynamicznie nasza uczelnia się rozwija. Dlatego stworzyliśmy nową koncepcję identyfikacji wizualnej, której autorami są Mateusz Antczak – absolwent Grafiki Uniwersytetu SWPS, który obecnie wykłada na tym kierunku oraz Dział Marketingu naszej uczelni. Niezwykle istotnym elementem nowego SIW było logo. Zobaczcie jak prezentuje się teraz:

 

 

Coś więcej niż logo

Nowe logo Uniwersytetu SWPS jest czymś więcej niż tylko znakiem graficznym. To system, który obrazuje, to co dla nas najważniejsze, uwzględnia dynamikę jednostek organizacyjnych w firmie oraz wspiera spójność wizerunkową Uniwersytetu, w wielu kanałach komunikacji. Jak to możliwe?

  • Nowy system oparty jest na planie koła, które zostało podzielone na wycinki odpowiadające literom polskiego alfabetu.
  • Litery składające się na nazwę jednostki wypełniają poszczególne wycinki, budując niepowtarzalny znak.
  • Logo w wersji podstawowej zbudowane jest na bazie nazwy uczelni, czyli słów „Uniwersytet SWPS”.

Nowy system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój organizacji na przestrzeni ostatnich lat. Z uczelni o profilu psychologicznym staliśmy się uniwersytetem, który systematycznie poszerza ofertę naukową o kolejne dyscypliny. Nowoczesną edukację na różnorodnych kierunkach studiów łączymy z intensywną działalnością badawczą i zaangażowaniem w sprawy społeczne. Diagnozujemy problemy i projektujemy rozwiązania, które podnoszą jakość naszego życia, a przede wszystkim nieustannie kreują nowy poziom nauczania wyższego w Polsce.

 

Jesteście ciekawi, jak postępował proces projektowy? Aby przybliżyć Wam przebieg kreowania nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej, zapraszamy Was na webinar w ramach Strefy Desigu, w którym udział weźmie autor SIW - Mateusz Antczak. Podczas wydarzenia, wspólnie z naszymi gośćmi spojrzymy na proces projektowania Systemu Identyfikacji Wizualnej. Webinar będzie transmitowany na żywo już 4 października o godz. 18.00 link do niego znajdziecie tutaj.

Artykuły

images/SD_trend_1175x950.jpg

Trendwatching - jak pracować z trendami i wdrażać innowacje? (podcast)

i Badanie trendów podczas projektowania produktów i usług jest bardzo ważne. Innowacyjne rozwiązania muszą nadążać…
images/SD_wspolpraca_z_miastem_1175x950.jpg

Współpraca z miastem - projektowanie komunikacji wizualnej (podcast)

Przestrzeń publiczna nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb lokalnych społeczności. Stworzenie miasta, w którym…
images/wzory_SD_1175x950.jpg

Wzory przemysłowe w projektowaniu (nie)produktów (podcast)

Projektowanie jest z reguły czasochłonnym, wymagającym i bardzo angażującym procesem. Z tego względu w interesie…
images/SD_festiwal_designu_1175x950.jpg

Festiwale designu - projektowanie doświadczeń dla projektantów (podcast)

W ciągu ostatniej dekady festiwale designu zaczęły zyskiwać na popularności. Choć początkowo miały wymiar lokalny,…
images/sztuka_wspol_SD_1175x950.jpg

Sztuka współczesna w przestrzeni miejskiej (podcast)

Wprowadzenie sztuki współczesnej w przestrzeń publiczną to wyzwanie zarówno dla artystów, jak i dla odbiorców.…
images/pomelody_SD_1175x950.jpg

Jak tworzyć produkty cyfrowe dla dzieci (podcast)

Wychowanie dzieci, dbanie o prawidłowy rozwój ich umiejętności i kreatywności to duże wyzwanie. Rodzice często…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/rekrutacja_SD-intro.jpg

Ruszyła rekrutacja na studia z obszaru projektowania i designu 2022/2023

Jeśli interesujesz się grafiką, wzornictwem, fotografią, projektowaniem komunikacji lub najbliższego otoczenia człowieka i jego potrzeb, nowatorskie,…
images/etykiety_SD_1175x950.jpg

Etykiety polskich win - od koncepcji do projektu (podcast)

Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy…
images/miasto_SD_1175x950.jpg

Miasto jako opakowanie społeczeństwa — projektowanie komunikacji (podcast)

Będąc w mieście, jesteśmy otoczeni masą bodźców. Odnalezienie się w zgiełku informacji nie jest łatwe,…
images/rola_antropologii_SD_1175x950.jpg

Rola antropologii w projektowaniu architektury (podcast)

Otaczająca nas architektura wpływa na emocje, samopoczucie i staje się częścią naszej codzienności. Antropolodzy wnikliwie…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia