Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki. Dzięki niej możemy niemal bez słów opowiedzieć o organizacji, zaprezentować jej wartości i podkreślić misję. Nie oznacza to jednak, że raz stworzony System Identyfikacji Wizualnej (SIW), zostaje z firmą na zawsze. Identyfikacja wizualna powinna być uaktualniana zgodnie z rozwojem organizacji, której dotyczy.

Tak właśnie stało się w przypadku Uniwersytetu SWPS. Przez ostatnie 25 lat istnienia uczelni wiele się zmieniło, a my zdecydowanie się rozwinęliśmy. Tym samym stworzyliśmy wzór nowoczesnej uczelni, która edukuje na najwyższym poziomie. Dlaczego Uniwersytet SWPS potrzebował nowego SIW? Które elementy uległy dezaktualizacji? Jak wyglądał proces tworzenia identyfikacji wizualnej, a w tym także nowego logo? Które elementy były niezbędne? Na te i wiele innych pytań odpowiadają goście webinaru - Łukasz Skorupski, Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, dr Mariusz Wszołek, komunikolog i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS oraz Mateusz Antczak, projektant i badacz działający na pograniczu teorii i praktyki designu.

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy/id1460690724?i=1000537907384
  • https://soundcloud.com/user-181745606/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy-jej-tworcow-o-nowym-siw-uniwersytetu-swps
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/94515ae2-ea5a-4c69-b1a5-3ee52cf29106?_lst

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Łukasz
Skorupski

Projektant, grafik, strateg - praktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, związany z uczelnią od 2008 roku. Lider zespołu odpowiedzialnego za wizualny i UX-owy aspekt komunikacji uczelni. Specjalizuje się w planowaniu i budowaniu strategii marketingowych oraz tworzeniu kreatywnych kampanii reklamowych. Wspiera także procesy związane z powstawaniem nowych produktów czy usług. Marketingowiec z krwi i kości. Uwielbia łamać schematy, zgodnie z zasadą „wyróżnij się lub giń”. W projektowaniu szczególnie ceni kontekst i funkcję, które stoją u podstaw dla formy. Miłośnik „Gwiezdnych Wojen”, czytający z pasją biografie wielkich umysłów.

Gość

258 Natalia Bieniasdr Mariusz
Wszołek

Komunikolog, zajmujący się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.

Prowadzący

Kutyła Mateusz
Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: strefadesignu@swps.edu.pl

 

Artykuły

images/Wlasny_styl_1175x950.jpg

Własny styl w projektowaniu graficznym - przewaga czy pułapka? (podcast)

W projektowaniu graficznym i komunikacji wizualnej często dąży się do wypracowania własnego stylu. Ten -…
images/Projektowanie_w_sporcie_1175x950.jpg

Sport to zdrowie - czyli rozmowa o tym, jak dobrze projektować kulturę fizyczną (podcast)

Dynamiczna, pełna emocji i rywalizacji - taka właśnie jest branża sportowa. Czy projektowanie dla tego…
images/Proces_czy_narzedzia_1175x950.jpg

Proces twórczy czy narzędzia - jak pracują profesjonaliści w UX? (podcast)

Obowiązki UX Designera mogą być bardzo zróżnicowane i wiele zależeć będzie od firmy i projektu,…
images/Projektowanie_publikacji_1175x950.jpg

Projektowanie publikacji w praktyce (podcast)

Format, papier, typografia, kolorystyka, okładka – te i wiele innych czynników wpływają na to jak…
images/Wywiad_1175x950.jpg

Ludzie i medycyna: badania z udziałem osób z doświadczeniem choroby

Projektowanie to proces, który polega między innymi na diagnozowaniu problemów oraz dostarczaniu najlepszych rozwiązań. Bardzo…
images/UX_SEO_1175x950.jpg

UX a pozycjonowanie - jak UX wpływa na SEO? (podcast)

Zarówno SEO jak i UX połączone są wieloma wspólnymi elementami, które wzajemnie się przenikają i…
images/Tego_nie_rob_1175x950.jpg

Tego nie rób! Jak nie projektować UX? (podcast)

Stworzenie dobrego UX wiąże się przede wszystkim z koncentracją na potrzebach użytkownika. Tworząc projekt strony…
images/O_cudach_SD_1175x950.jpg

O cudach w projektowaniu, architekturze i zawodzie projektanta (webinar)

Marzenia o lepszej rzeczywistości łączą wielu projektantów. Pracownie architektoniczne mają znaczący i zauważalny wpływ na…
images/Prototypowanie_UX_1175x950.jpg

Czym jest prototypowanie w procesie projektowania UX? (podcast)

Co zrobić, by podczas projektowania produktów cyfrowych, uniknąć błędów i osiągnąć wszystkie założone cele? Czasami…
images/Testy_metodyka_nowe_1175x950.jpg

Testy z użytkownikami w metodykach zwinnych – kiedy, jak i po co? (podcast)

W jaki sposób możemy przetestować użyteczność rozwiązania i na jakim etapie to robić? Jakie wyzwania…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia