Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki. Dzięki niej możemy niemal bez słów opowiedzieć o organizacji, zaprezentować jej wartości i podkreślić misję. Nie oznacza to jednak, że raz stworzony System Identyfikacji Wizualnej (SIW), zostaje z firmą na zawsze. Identyfikacja wizualna powinna być uaktualniana zgodnie z rozwojem organizacji, której dotyczy.

Tak właśnie stało się w przypadku Uniwersytetu SWPS. Przez ostatnie 25 lat istnienia uczelni wiele się zmieniło, a my zdecydowanie się rozwinęliśmy. Tym samym stworzyliśmy wzór nowoczesnej uczelni, która edukuje na najwyższym poziomie. Dlaczego Uniwersytet SWPS potrzebował nowego SIW? Które elementy uległy dezaktualizacji? Jak wyglądał proces tworzenia identyfikacji wizualnej, a w tym także nowego logo? Które elementy były niezbędne? Na te i wiele innych pytań odpowiadają goście webinaru - Łukasz Skorupski, Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, dr Mariusz Wszołek, komunikolog i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS oraz Mateusz Antczak, projektant i badacz działający na pograniczu teorii i praktyki designu.

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy/id1460690724?i=1000537907384
  • https://soundcloud.com/user-181745606/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy-jej-tworcow-o-nowym-siw-uniwersytetu-swps
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/94515ae2-ea5a-4c69-b1a5-3ee52cf29106?_lst

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Łukasz
Skorupski

Projektant, grafik, strateg - praktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, związany z uczelnią od 2008 roku. Lider zespołu odpowiedzialnego za wizualny i UX-owy aspekt komunikacji uczelni. Specjalizuje się w planowaniu i budowaniu strategii marketingowych oraz tworzeniu kreatywnych kampanii reklamowych. Wspiera także procesy związane z powstawaniem nowych produktów czy usług. Marketingowiec z krwi i kości. Uwielbia łamać schematy, zgodnie z zasadą „wyróżnij się lub giń”. W projektowaniu szczególnie ceni kontekst i funkcję, które stoją u podstaw dla formy. Miłośnik „Gwiezdnych Wojen”, czytający z pasją biografie wielkich umysłów.

Gość

258 Natalia Bieniasdr Mariusz
Wszołek

Komunikolog, zajmujący się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.

Prowadzący

Kutyła Mateusz
Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: [email protected]

 

Artykuły

images/SD_UX_Writing_w_praktyce_-_od_slowa_do_sukcesu_podcast.jpg

UX Writing w praktyce - od słowa do sukcesu (podcast)

W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i przewinięcie ekranu kryje za sobą historię interakcji, kluczowym…
images/SD_Projektowanie_w_zmieniajacym_sie_swiecie__wyzwania_i_perspektywy_branzy_podcast.jpg

Projektowanie w zmieniającym się świecie – wyzwania i perspektywy branży (podcast)

Kim jest projektant i na czym polega istota projektowania użytkowego w dobie globalizacji, ciągłych zmian…
images/ST_Budowanie_unikalnej_marki_czyli_jak_zdobyc_serca_odbiorcow_webinar.jpg

Budowanie unikalnej marki, czyli jak zdobyć serca odbiorców (podcast)

Jednym z głównych powodów, dla których organizacje potrzebują brandingu w dzisiejszym świecie, jest duże nasycenie rynku produktów…
images/SD_Od_koncepcji_do_okladki__tajniki_projektowania_ksiazek_podcast.jpg

Od koncepcji do okładki – tajniki projektowania książek (podcast)

Popularne powiedzenie mówi, żeby „nie oceniać książki po okładce”, ale z drugiej strony, wszyscy dobrze…
images/SD_Przyszlosc_robocza__integracja_i_edukacja_w_praktyce_projektowej_podcast.jpg

Przyszłość robocza – integracja i edukacja w praktyce projektowej (podcast)

Rozpoznanie potrzeb odbiorcy to fundament każdego udanego projektu. Nic dziwnego, że twórcy wciąż poszukują metod…
images/SD_Jak_planowac_prace_i_zarzadzac_swoimi_projektami_webinar.jpg

Jak planować pracę i zarządzać swoimi projektami? (podcast)

Wchodzimy w nową rzeczywistość, wyciągając wnioski z doświadczeń 2023 roku. Nauczeni na własnych błędach, aspirujemy do bardziej…
images/SD_Cyk__i_zdjecie_w_AI_gotowe._Dlaczego_AI_moze_byc_szansa_dla_zawodu_fotografa.jpg

Cyk – i zdjęcie w AI gotowe. Dlaczego AI może być szansą dla zawodu fotografa?

Jakie są najczęstsze mity dotyczące sztucznej inteligencji, które wpływają na pracę fotografa? W jaki sposób…
images/SD_Kreatywnosc_na_zakrecie__zarzadzanie_czasem_i_intuicja_w_projektowaniu_webinar.jpg

Kreatywność na zakręcie – zarządzanie czasem i intuicją w projektowaniu (podcast)

Czas ucieka, terminy gonią, klient się niecierpliwi, a w głowie – pustka. Jak na złość,…
images/SD_Encyklopedia_Tytusa_w_innowacyjnej_formie_-_oczami_projektantow_webinar.jpg

Encyklopedia Tytusa w innowacyjnej formie - oczami projektantów (podcast)

"Tytusopedia" jest trzyczęściową publikacją skupiającą komiksy autorstwa Papcia Chmiela, publikowane pierwotnie w "Świecie Młodych", przedstawiające…
images/SD_Swiateczne_reklamy_czyli_jakie_marki_znajdziemy_pod_choinka_webinar.jpg

Świąteczne reklamy, czyli jakie marki znajdziemy pod choinką? (podcast)

Nadchodzi jeden z najbardziej intensywnych reklamowo momentów w roku – Święta. Każda marka będzie miała na celu…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia