Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki. Dzięki niej możemy niemal bez słów opowiedzieć o organizacji, zaprezentować jej wartości i podkreślić misję. Nie oznacza to jednak, że raz stworzony System Identyfikacji Wizualnej (SIW), zostaje z firmą na zawsze. Identyfikacja wizualna powinna być uaktualniana zgodnie z rozwojem organizacji, której dotyczy.

Tak właśnie stało się w przypadku Uniwersytetu SWPS. Przez ostatnie 25 lat istnienia uczelni wiele się zmieniło, a my zdecydowanie się rozwinęliśmy. Tym samym stworzyliśmy wzór nowoczesnej uczelni, która edukuje na najwyższym poziomie. Dlaczego Uniwersytet SWPS potrzebował nowego SIW? Które elementy uległy dezaktualizacji? Jak wyglądał proces tworzenia identyfikacji wizualnej, a w tym także nowego logo? Które elementy były niezbędne? Na te i wiele innych pytań odpowiadają goście webinaru - Łukasz Skorupski, Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, dr Mariusz Wszołek, komunikolog i wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS oraz Mateusz Antczak, projektant i badacz działający na pograniczu teorii i praktyki designu.

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy/id1460690724?i=1000537907384
  • https://soundcloud.com/user-181745606/proces-tworzenia-identyfikacji-wizualnej-z-perspektywy-jej-tworcow-o-nowym-siw-uniwersytetu-swps
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/94515ae2-ea5a-4c69-b1a5-3ee52cf29106?_lst

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Łukasz
Skorupski

Projektant, grafik, strateg - praktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS, związany z uczelnią od 2008 roku. Lider zespołu odpowiedzialnego za wizualny i UX-owy aspekt komunikacji uczelni. Specjalizuje się w planowaniu i budowaniu strategii marketingowych oraz tworzeniu kreatywnych kampanii reklamowych. Wspiera także procesy związane z powstawaniem nowych produktów czy usług. Marketingowiec z krwi i kości. Uwielbia łamać schematy, zgodnie z zasadą „wyróżnij się lub giń”. W projektowaniu szczególnie ceni kontekst i funkcję, które stoją u podstaw dla formy. Miłośnik „Gwiezdnych Wojen”, czytający z pasją biografie wielkich umysłów.

Gość

258 Natalia Bieniasdr Mariusz
Wszołek

Komunikolog, zajmujący się głównie algorytmizacją procesów projektowych, ze szczególnym uwzględnieniem communication design i design thinking. Na co dzień pracuje w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Redaktor serii wydawniczej Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Zainteresowania naukowe w głównej mierze dotyczą zrównoważonego projektowania (transformation design), designu opakowań i communication design. Ostatnio poświęca się zagadnieniom związanym z legal design.

Prowadzący

Kutyła Mateusz
Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: [email protected]

 

Artykuły

images/SD_trend_1175x950.jpg

Trendwatching - jak pracować z trendami i wdrażać innowacje? (podcast)

i Badanie trendów podczas projektowania produktów i usług jest bardzo ważne. Innowacyjne rozwiązania muszą nadążać…
images/SD_wspolpraca_z_miastem_1175x950.jpg

Współpraca z miastem - projektowanie komunikacji wizualnej (podcast)

Przestrzeń publiczna nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb lokalnych społeczności. Stworzenie miasta, w którym…
images/wzory_SD_1175x950.jpg

Wzory przemysłowe w projektowaniu (nie)produktów (podcast)

Projektowanie jest z reguły czasochłonnym, wymagającym i bardzo angażującym procesem. Z tego względu w interesie…
images/SD_festiwal_designu_1175x950.jpg

Festiwale designu - projektowanie doświadczeń dla projektantów (podcast)

W ciągu ostatniej dekady festiwale designu zaczęły zyskiwać na popularności. Choć początkowo miały wymiar lokalny,…
images/sztuka_wspol_SD_1175x950.jpg

Sztuka współczesna w przestrzeni miejskiej (podcast)

Wprowadzenie sztuki współczesnej w przestrzeń publiczną to wyzwanie zarówno dla artystów, jak i dla odbiorców.…
images/pomelody_SD_1175x950.jpg

Jak tworzyć produkty cyfrowe dla dzieci (podcast)

Wychowanie dzieci, dbanie o prawidłowy rozwój ich umiejętności i kreatywności to duże wyzwanie. Rodzice często…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/rekrutacja_SD-intro.jpg

Ruszyła rekrutacja na studia z obszaru projektowania i designu 2022/2023

Jeśli interesujesz się grafiką, wzornictwem, fotografią, projektowaniem komunikacji lub najbliższego otoczenia człowieka i jego potrzeb, nowatorskie,…
images/etykiety_SD_1175x950.jpg

Etykiety polskich win - od koncepcji do projektu (podcast)

Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy…
images/miasto_SD_1175x950.jpg

Miasto jako opakowanie społeczeństwa — projektowanie komunikacji (podcast)

Będąc w mieście, jesteśmy otoczeni masą bodźców. Odnalezienie się w zgiełku informacji nie jest łatwe,…
images/rola_antropologii_SD_1175x950.jpg

Rola antropologii w projektowaniu architektury (podcast)

Otaczająca nas architektura wpływa na emocje, samopoczucie i staje się częścią naszej codzienności. Antropolodzy wnikliwie…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia