Obowiązki UX Designera mogą być bardzo zróżnicowane i wiele zależeć będzie od firmy i projektu, nad którym trwają prace. Wątpliwości nie podlega jednak fakt, że narzędzia to nie wszystko w kreowaniu dobrego UX-u. Niezwykle istotne jest także krytyczne i wizualne myślenie, które pomaga przeprowadzić odpowiednią syntezę, poprawia komunikację w zespole i ostatecznie wpływa na lepsze zaprojektowanie usługi czy produktu. Zatem czy jesteśmy w stanie określić co jest ważniejsze - narzędzia czy krytyczne myślenie? Jak wybrać wartościowe i niezbędne do pracy oprogramowania? Po jakie narzędzia najchętniej sięgają profesjonaliści na poszczególnych etapach projektowania? Na te pytania odpowiadamy w podcaście, w którym gościmy Barbarę Rogoś-Turek - konsultantkę i badaczkę. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza). 

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/proces-tw%C3%B3rczy-czy-narz%C4%99dzia-jak-pracuj%C4%85-profesjonali%C5%9Bci/id1460690724?i=1000543488439
  • https://soundcloud.com/user-181745606/rogos-turek-sd-user-experience-podcast-2021
  • https://lectonapp.com/pl/podcast/16171afd-27f5-44b4-9bc4-9cf252ef2927?_lst
  • https://www.empik.com/132-proces-tworczy-czy-narzedzia-jak-pracuja-profesjonalisci-w-ux-barbara-rogos-turek-natalia-opracowanie-zbiorowe,p1288878369,ebooki-i-mp3-p?fromSearchQuery=proces+twórczy+czy+narzędzia

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszych playlistach na Spotify:

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Barbara
Rogoś-Turek

Badaczka, projektantka, managerka zespołów i niezależna konsultantka. Od 2008 lat pomaga międzynarodowym klientom (Play, eBay, Packhelp, Multisport, Nowa Era, KGHM i in.) budować innowacyjne produkty interaktywne. Współautorka bestsellerowej książki "Badania jako podstawa projektowania UX", która przeprowadza przez meandry design researchu. Dawniej, współwłaścicielka butikowej agencji UX WitFlow i liderka działu designu w wielomilionowym produkcie - przeglądarce Opera. Od 9 lat prowadzi studia User Experience Design | Product Design na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Ma na swoim koncie ponad 1500 godzin wykładów i szkoleń.

Prowadząca

258 Natalia BieniasNatalia
Bienias (Zebza)

Head of Design w firmie projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. Zajmuje się w projektowaniem interfejsów i architektury informacji. Wykłada na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTubie poświęcony nauce projektowania i grafice – by zebza.

Artykuły

images/SD_Creativity_Consultant_czyli_jak_rozwijac_kreatywnosc_w_pracy.jpg

Creativity Consultant, czyli jak rozwijać kreatywność w pracy (podcast)

  Kreatywność jest jednym z najbardziej fascynujących procesów, jakich doświadcza człowiek. Choć każdy z nas doskonale wie,…
images/SD_Persony_profile_segmenty__o_co_chodzi_z_tymi_badaniami_webinar.jpg

Persony, profile, segmenty – o co chodzi z tymi badaniami w UX? (podcast)

Nazwa user experience bezpośrednio odnosi się do doświadczeń użytkownika. Stworzenie przyjaznej mu strony lub aplikacji…
images/SD_Design_Stories._An_insight_into_design_history_and_contemporary_practice_from_womens_perspective.jpg

Design Stories. An insight into design history and contemporary practice from women’s perspective

  Projektowanie jest nierozłącznym elementem naszego życia. Meble, przedmioty codziennego użytku, moda czy okładki książek…
images/SD_Teoria_vs_praktyka__dlaczego_UX_w_Twojej_firmie_nie_wyglada_jak_w_podreczniku_webinar.jpg

Teoria vs praktyka – dlaczego UX w Twojej firmie nie wygląda jak w podręczniku? (podcast)

Dzięki książkom możemy zdobyć wiedzę z niemal każdej dziedziny. Jednak niezależnie od tego po jak…
images/SD_Na_co_ma_OKO_Malwina_Konopacka_-_o_produkcie_analogowym_z_pogranicza_sztuki_i_designu_webinar.jpg

Na co ma OKO Malwina Konopacka? - o produkcie analogowym z pogranicza sztuki i designu…

  Rodzina niejedno ma imię i… oblicze. Przekonuje o tym Malwina Konopacka, która tworzy OKO,…
images/SD_UX_w_wielkiej_organizacji__jak_to_ugryzc_webinar.jpg

UX w wielkiej organizacji – jak to ugryźć? (podcast)

Zadbanie o UX jest niezbędne, aby produkt w pełni odpowiadał oczekiwaniom użytkowników. Nawet najlepszy pomysł…
images/SD_Hygge_-_spokoj_cierpliwosc_i_rownowaga_w_projektowaniu_webinar.jpg

Hygge - spokój, cierpliwość i równowaga w projektowaniu (podcast)

  Choć Hygge nie ma jednej ustalonej definicji, to kojarzone jest z komfortem, wygodą i…
images/SD_Prosty_jezyk_w_interfejsach._Czyli_jaki_webinar_1175x950.jpg

Prosty język w interfejsach. Czyli jaki? (podcast)

Prosty język jest sprzymierzeńcem osób zajmujących się UX’em. To dzięki niemu aplikacje mobilne i inne…
images/SD_brokat_1175x950.jpg

Jak projektować autorską biżuterię - Pracownia BroKat (podcast)

  Ponad dekadę temu, z przyjaźni, miłości do Katowic i pasji do tworzenia, powstał BROKAT…
images/SD_design_mangment_1175x950.jpg

Design management produktów cyfrowych (podcast)

Ostateczny kształt produktu cyfrowego jest wynikiem procesu, w który zaangażowanych jest wiele osób posiadających swoje…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia