Obowiązki UX Designera mogą być bardzo zróżnicowane i wiele zależeć będzie od firmy i projektu, nad którym trwają prace. Wątpliwości nie podlega jednak fakt, że narzędzia to nie wszystko w kreowaniu dobrego UX-u. Niezwykle istotne jest także krytyczne i wizualne myślenie, które pomaga przeprowadzić odpowiednią syntezę, poprawia komunikację w zespole i ostatecznie wpływa na lepsze zaprojektowanie usługi czy produktu. Zatem czy jesteśmy w stanie określić co jest ważniejsze - narzędzia czy krytyczne myślenie? Jak wybrać wartościowe i niezbędne do pracy oprogramowania? Po jakie narzędzia najchętniej sięgają profesjonaliści na poszczególnych etapach projektowania? Na te pytania odpowiadamy w podcaście, w którym gościmy Barbarę Rogoś-Turek - konsultantkę i badaczkę. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza). 

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/proces-tw%C3%B3rczy-czy-narz%C4%99dzia-jak-pracuj%C4%85-profesjonali%C5%9Bci/id1460690724?i=1000543488439
  • https://soundcloud.com/user-181745606/rogos-turek-sd-user-experience-podcast-2021
  • https://lectonapp.com/pl/podcast/16171afd-27f5-44b4-9bc4-9cf252ef2927?_lst
  • https://www.empik.com/132-proces-tworczy-czy-narzedzia-jak-pracuja-profesjonalisci-w-ux-barbara-rogos-turek-natalia-opracowanie-zbiorowe,p1288878369,ebooki-i-mp3-p?fromSearchQuery=proces+twórczy+czy+narzędzia

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszych playlistach na Spotify:

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Barbara
Rogoś-Turek

Badaczka, projektantka, managerka zespołów i niezależna konsultantka. Od 2008 lat pomaga międzynarodowym klientom (Play, eBay, Packhelp, Multisport, Nowa Era, KGHM i in.) budować innowacyjne produkty interaktywne. Współautorka bestsellerowej książki "Badania jako podstawa projektowania UX", która przeprowadza przez meandry design researchu. Dawniej, współwłaścicielka butikowej agencji UX WitFlow i liderka działu designu w wielomilionowym produkcie - przeglądarce Opera. Od 9 lat prowadzi studia User Experience Design | Product Design na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Ma na swoim koncie ponad 1500 godzin wykładów i szkoleń.

Prowadząca

258 Natalia BieniasNatalia
Bienias (Zebza)

Head of Design w firmie projektowo-badawczej Mobee Dick, specjalizującej się w budowaniu produktów i usług cyfrowych. Zajmuje się w projektowaniem interfejsów i architektury informacji. Wykłada na podyplomowych studiach UX Design na Uniwersytecie SWPS. W wolnym czasie prowadzi bloga oraz kanał na YouTubie poświęcony nauce projektowania i grafice – by zebza.

Artykuły

Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
Premiera online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (podcast)

Kreatywność to siła napędowa każdego twórcy. Na wagę złota są więc także kreatywni projektanci. Kłopot…
images/SD_Psychologia_przestrzeni__od_projektowania_emocji_do_tworzenia_funkcjonalnych_miejsc_podcast.jpg

Psychologia przestrzeni – od projektowania emocji do tworzenia funkcjonalnych miejsc (podcast)

Czy ściany mogą mówić? W pewnym sensie – tak. Każdego dnia wchodzimy przecież do rozmaitych…
images/SD_Przestrzen_publiczna_na_nowo__wyzwania_projektowe_w_przestrzeniach_samorzadowych_podcast.jpg

Przestrzeń publiczna na nowo – wyzwania projektowe w przestrzeniach samorządowych (podcast)

Jeszcze nie tak dawno temu, praca niezależnego projektanta specjalizującego się w brandingu, łączona była głównie…
images/SD_Design_na_rzecz_spoleczenstwa__jak_projektowac_marki_oparte_na_wartosciach_podcast.jpg

Design na rzecz społeczeństwa – jak projektować marki oparte na wartościach? (podcast)

Co zrobić, by w projektowaniu „lepiej", wyparło – „więcej"? Jak przekonać klienta do takiej strategii?…
images/SD_Dlaczego_uslugi_i_produkty_cyfrowe_powinny_byc_projektowane_w_sposob_zrownowazony.jpg

Dlaczego usługi i produkty cyfrowe powinny być projektowane w sposób zrównoważony?

Zmiany i wielowątkowość Rzeczywistość, w której żyjemy, staje się coraz bardziej wielowątkowa i skomplikowana. Zarządzanie…
images/SD_Od_tekstu_do_obrazu__rysunek_narracyjny_w_praktyce_podcast.jpg

Od tekstu do obrazu – rysunek narracyjny w praktyce (podcast)

Tworzenie rysunku narracyjnego zwykle zaczyna się od tekstu; to on dostarcza inspiracji i buduje kontekst.…
images/SD_Publikacje_cyfrowe__jak_nowe_narracje_w_swiecie_cyfrowym_pozwalaja_wizualizowac_i_opowiadac_podcast.jpg

Publikacje cyfrowe – jak nowe narracje w świecie cyfrowym pozwalają wizualizować i opowiadać (podcast)

W jaki sposób przełożyć myśli na formy wizualne, a słowa na obrazy? Czy łatwo dokonać…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia