Szeroko zakrojony proces brandingowy zakłada szereg etapów, mających na celu przeanalizowanie, zrozumienie, zaplanowanie oraz zaprojektowanie długoterminowych rozwiązań i narzędzi komunikacyjnych. Bez wątpienia jednym z bardziej widocznych efektów tego procesu są zaprojektowane rozwiązania wizualne, te jednak by w pełni realizowały swoje zadanie powinny zostać oparte na tożsamości oraz strategii komunikacyjnej marki. Jak w takim razie przeprowadzić proces z poszanowaniem perspektywy strategicznej i projektowej? Jak wygląda współpraca pomiędzy strategiem a projektantem? Na co należy uważać w tym kontekście?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli Sylwia Bodnar - projektantka komunikacji, copywriterka i absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzący - Mateusz Antczak, projektant i wykładowca na Katedrze Grafiki Wrocławskiej Uniwersytetu SWPS.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Ekspertka

Sylwia BodnarSylwia Bodnar

Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
 

 

Ekspert

Mateusz AntczakMateusz Antczak

Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.

Artykuły

images/SD_Reczne_wytworstwo_w_Polsce_-_czym_jest_nowe_rzemioslo_webinar.jpg

Ręczne wytwórstwo w Polsce - czym jest nowe rzemiosło? (podcast)

Powiedzenie, że świat się zmienia - to truizm, ale czy zmienia się także rzemiosło? O tym,…
images/SD_Przestrzen_publiczna_-_jak_projektowac_miejsca_ktore_przynosza_radosc_webinar.jpg

Przestrzeń publiczna - jak projektować miejsca, które przynoszą radość (podcast)

Pisarz i dramaturg George Bernard Shaw powiedział, że nie przestajemy się bawić, bo się starzejemy, a starzejemy…
images/SD_Robotyka_i_AI_w_tworzeniu_-_jak_laczyc_technologie_z_aktywizmem_i_projektowac_odpowiedzialnie_webinar.jpg

Robotyka i AI w tworzeniu - jak łączyć technologię z aktywizmem i projektować odpowiedzialnie (podcast)

Isaac Asimov pisarz i profesor biochemii, w 1942 roku, zanim jeszcze pojawiły się realne możliwości produkcji urządzeń…
images/SD_Wartosc_i_uzytecznosc_badan_w_procesie_projektowym_webinar.jpg

Wartość i użyteczność badań w procesie projektowym (podcast)

Jednym z powielanych mitów na temat projektowania jest przekonanie, że proces ten opiera się przede…
images/SD_Audyty_brandingowe_czyli_czego_potrzebuje_Twoja_marka_webinar.jpg

Audyty brandingowe, czyli czego potrzebuje Twoja marka? (podcast)

  Przemyślane i długotrwałe rozwiązania brandingowe cechują się przede wszystkim spójnością. Ta jednak jest trudna w podtrzymaniu…
images/SD_Jak_przedmioty_i_przestrzen_opowiadaja_nam_o_ludziach_-_socjologia_i_fotografia_w_projektowaniu_webinar.jpg

Jak przedmioty i przestrzeń opowiadają nam o ludziach - socjologia i fotografia w projektowaniu (podcast)

Pierwsza połowa XIX wieku to czas powstania nowej nauki - socjologii oraz innowacyjnej technologii -…
images/SD_Wspolpraca_stratega_i_projektanta_w_procesach_brandingowych_webinar.jpg

Współpraca stratega i projektanta w procesach brandingowych (podcast)

  Szeroko zakrojony proces brandingowy zakłada szereg etapów, mających na celu przeanalizowanie, zrozumienie, zaplanowanie oraz…
images/SD_Obrazy_z_tysiecy_kawalkow_-_o_tym_jak_mozna_malowac_papierem_webinar.jpg

Obrazy z tysięcy kawałków - o tym jak można malować papierem (podcast)

  Sztuka nie zna ograniczeń, a do tworzenia jej mogą posłużyć najróżniejsze narzędzia. Chociaż papier wydaje…
images/SD_Creativity_Consultant_czyli_jak_rozwijac_kreatywnosc_w_pracy.jpg

Creativity Consultant, czyli jak rozwijać kreatywność w pracy (podcast)

  Kreatywność jest jednym z najbardziej fascynujących procesów, jakich doświadcza człowiek. Choć każdy z nas doskonale wie,…
images/SD_Persony_profile_segmenty__o_co_chodzi_z_tymi_badaniami_webinar.jpg

Persony, profile, segmenty – o co chodzi z tymi badaniami w UX? (podcast)

Nazwa user experience bezpośrednio odnosi się do doświadczeń użytkownika. Stworzenie przyjaznej mu strony lub aplikacji…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia